در جلسه مجتهدزاده با رئیس رادیو نمایش مطرح شد؛

طرح اختصاص شناسنامه رسانه‌ای به ۲۰۰ شهید شاخص زن

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در دیدار با رئیس هنر‌های نمایشی رادیو و رادیو نمایش به طرح اختصاص شناسنامه رسانه‌ای به ۲۰۰ شهیده شاخص زن اشاره کرد.
کد خبر: ۴۱۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ - 10August 2020

طرح اختصاص شناسنامه رسانه‌ای به ۲۰۰ شهید شاخص زنبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در دیدار با «افتخاری» رئیس هنر‌های نمایشی رادیو و رادیو نمایش بر ادامه تعامل گسترده این سازمان با رادیو نمایش تاکید کرد.

طرح اختصاص شناسنامه رسانه‌ای به ۲۰۰ شهیده شاخص مبحث دیگری بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

مجتهدزاده گفت: زنان آینه تمام‌نمای ایثار و فداکاری در هشت سال دفاع مقدس هستند، تاریخ معاصر ایران شاهد گویایی بر حضور همه‌جانبه و فعالانه زنان مسلمان ایرانی در صحنه‌های گوناگون دفاعی، رزمی، سیاسی و اجتماعی بوده است؛ زنانی که در راه آرمان و عقیده خویش حاضرند از عواطف و احساسات خود چشم‌پوشی کنند.

وی تصریح کرد: بانوان در دفاع مقدس، نقشی ریشه‌دار و ارزشمند داشته‌اند و با پیروی از مکتب عاشورا حماسه‌های فراموش‌نشدنی آفریدند لذا ضروری‌ است جامعه با این حماسه‌آفرینی‌ها بیشتر آشنا شود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به اینکه نشر فرهنگ دفاع مقدس نیاز امروز جامعه و نسل جوان است، خاطرنشان کرد: ترویج ارزش‌های دفاع مقدس باطل‌السحر تمام توطئه‌های فرهنگی دشمن است، بنابراین اهتمام به گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک اصل اساسی در جهان پر تلاطم کنونی، جایگاه ویژه‌ای در پیشرفت فرهنگی جامعه دارد.

مجتهدزاده ضمن قدردانی از عوامل رادیو نمایش که دغدغه تولید کتاب صوتی و نمایشنامه رادیویی با موضوع زن و دفاع مقدس را دارند، ادامه داد: کتاب صوتی نسبت به کتاب مکتوب، قدرت اثرپذیری بیشتری بر اذهان دارد لذا تبدیل کتاب‌های نقش زنان در دفاع مقدس به کتاب صوتی و نمایشنامه رادیویی جایگاه ویژه‌ای در تبیین ارزش و مولفه‌های ایثار دارد.

در این نشست نحوه مشارکت و همکاری سازمان نشرآثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با رادیو نمایش در خصوص برگزاری جشنواره رادیویی «راویان حماسه» با هدف تبیین، انعکاس و ترویج ارزش‌ها و فرهنگ غنی دفاع مقدس و مقاومت و همچنین معرفی زندگی و اندیشه‌های شهدای مقاومت، به‌ویژه شهید سردار سلیمانی و بازتاب فداکاری مدافعان سلامت و جان برکفانی که در این برهه از تاریخ، ایثار و ازخودگذشتگی را به حد اعلا رسانده‌اند، مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار