شهید جهرمی به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج فرهنگیان کشور معرفی شد

شهید «علی‌اکبر سلیمی جهرمی» به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۱ سازمان بسیج فرهنگیان کشور معرفی شد.
کد خبر: ۵۱۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ - 08April 2022

شهید جهرمی به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج فرهنگیان کشور معرفی شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سرهنگ دوم پاسدار «سعید دائمی» شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران از معرفی شهید شاخص سال ۱۴۰۱ سازمان بسیج فرهنگیان کشور از جهرم، خبر داد.

مسئول کانون بسیج فرهنگیان شهرستان جهرم اظهار داشت: با پیگیری‌های کانون بسیج فرهنگیان، مدیریت آموزش و پرورش و سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس، شهید علی‌اکبر سلیمی جهرمی به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۱ سازمان بسیج فرهنگیان کشور معرفی شد.

وی گفت: شهید علی‌اکبر سلیمی جهرمی متولد سال ۱۳۱۷ در شهرستان جهرم است که از سال ۱۳۳۶ به عنوان آموزگار در دبستان‌های جهرم استخدام و به مدت ۲۳ سال در این مقطع در نقاط مختلف کشور، خدمت نمود.

دائمی بیان کرد: این شهید گرانقدر که دارای روحیه‌ای ضد طاغوتی بود در سال‌های مبارزه علیه رژیم ستمشاهی بار‌ها توسط ساواک دستگیر و حتی به شهر‌هایی مانند دزفول تبعید شد.

مسئول کانون بسیج فرهنگیان شهرستان جهرم بیان کرد: وی از موسسان انجمن اسلامی معلمان بود و در تشریف فرمایی امام خمینی (ره) به ایران نیز نقشی فعال داشت.

شهید سلیمی جهرمی در مسئولیت‌های مختلفی همچون رئیس آموزش و پرورش استان تهران، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، در کابینه دولت شهید رجایی خدمت کرد و سرانجام در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به همراه ۷۲ نفر از خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی، شهید شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها