نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد:

دفاع مقدس مصداق عینی نعمت الهی/ اراده خدا در مقابله با استکبار در همت رزمندگان تبلور یافت

حجت‌الاسلام ربانی در گردهمایی «فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد» گفت: خداوند در سوره مائده می‌فرماید «ای مؤمنین نعمت خدا را یاد کنید»، و گرامیداشت هفته دفاع مقدس مصداقی از یادآوری قطعه بزرگ و درخشان هشت سال دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۸۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳ - 29September 2021

سی ‌و سومین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد ( وبینار سراسری) برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، سی و سومین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام سید حسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، سردار سرتیپ مرتضی قربانی مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و مشاور عالی فرماندهی کل سپاه پاسداران، سید حمزه رضوی مشاور وزیر و مدیرکل امور ایثارگران و مدیران و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

این گردهمایی همزمان به صورت آنلاین در سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها با پخش سخنرانی رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان های سمنان، خوزستان و زنجان برگزار شد.

نماینده ولی‌ فقیه در جهاد کشاورزی ضمن تسلیت اربعین حسینی (ع)، رحلت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و شهادت امام رضا (ع) و تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس، این هفته را یک قطعه نورانی و دستاوردی عظیم در تاریخ ایران دانست و اظهار داشت: خداوند در سوره مائده می‌فرماید «ای مؤمنین نعمت خدا را یاد کنید»، آری در دفاع مقدس یک جبهه جهانی درست شد که ما را از بین ببرند و خدا دستانشان را به رهبری امام خمینی (ره) و همت و حضور مردانه مردم ایران قطع کرد. این جلسه مصداقی از یادآوری قطعه بزرگ و درخشان هشت سال دفاع مقدس است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان دو محور اصلی دفاع مقدس افزود: صدام روز دوم جنگ در مصاحبه‌ای، به دو سؤال پاسخ داد و گفت بقیه سوالات را هفته دیگر در تهران پاسخ می‌دهم. همه امکانات نیز در اختیارش بود اما این اعجاز خداوند است که ملتی با دست خالی و با یک انقلاب نوپا بتواند در مقابل همه استکبار و مزدورانشان در منطقه مقاومت کند و بدرخشد. دفاع مقدس اولین جنگی بود که بر جمهوری اسلامی تحمیل شد و نتوانستند یک وجب از خاک ایران را بگیرند. با اینکه در جنگ‌های دیگر یک کشور با ایران می‌جنگید و در دفاع مقدس همه استکبار و مزدورانشان هرکسی به هر شکل که می‌توانست کمک می‌کرد.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: این قطعه درخشان دستاوردهای بسیاری داشته است و ما در این جلسات آغازگر یادآوری هستیم و نباید به همین جلسات بسنده کرد؛ بلکه در طول سال باید قطعه‌های دفاع مقدس را به شکل مناسب تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام ربانی اظهار کرد: شجاعت، ایثار و همبستگی ملی است که در نوجوانان ۱۵ ساله دیده می‌شد تا بتوانند با عشق و شجاعتی که پیدا کرده‌اند به جبهه و خط مقدم بروند. این فداکاری‌ها و ایثارها بسیار مهم است و باید به زبان‌های مختلف گفته شود. امروز نیازمندیم شاخصه‌های دفاع مقدس در وزاتخانه‌ها متبلور شود و اگر بناست در عرصه‌های مختلف پیروز شویم باید کار جهادی به عنوان شاخص در ارزیابی مدیران و کارکنان ادارات باشد.

نماینده ولی‌ فقیه در جهاد کشاورزی یادآور شد: نیازمندیم جریان معرفی، تبیین، برجسته کردن دفاع مقدس در طول سال انجام شود و نظام اداری، مسولان و کارکنان این را به عنوان یک نظریه و تئوری بیان و به آن عمل کنند و نگذاریم عظمتی که به دست رزمندگان و ملت ایران و کمک خداوند ایجاد شده فراموش شود.

در ادامه برنامه نیز سردار سرتیپ مرتضی قربانی مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و مشاور عالی فرماندهی کل سپاه ضمن عرض سلام و درود بر پیشگاه حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) و شهدای اسلام و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جهاد سازندگی در هشت سال دفاع مقدس ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: آشنایی ما با جهاد از ابتدای جنگ و در اهواز بود که برای دفاع از مرزهای کشور عزیزمان با امکانات بسیار کم به کمک عزیزان جهاد برای جهاد و دفاع پرداختیم.

در این مراسم از نرم افزار چند رسانه‌ای سردار جهادگر حاج «کمال‌الدین جان‌نثار» فرمانده پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان زنجان و شهید شاخص راهیان نور در سال ۱۴۰۰، کتاب جهادگران دشت هویزه و نسخه صوتی کتاب و مجموعه داستان های صوتی با نام روایت فاتحان توسط وزیر جهاد کشاورزی رونمایی شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار