سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح جشنواره فرهنگی و هنری «علمدار»:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ مهم‌ترین ماموریت آموزش و پرورش/ آشنایی دانش‌آموزان با سیر و سلوک شهدا در دستور کار است

کاظمی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین ماموریت وزارت آموزش و پرورش است، گفت: امیدواریم شهدا و امام شهدا در راه ترویج فرهنگ شهادت و ایثار به ما کمک کنند تا در مسیر آنها گام برداریم.
کد خبر: ۴۸۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ - 04October 2021

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ مهم‌ترین ماموریت آموزش و پروش/ آشنایی دانش‌آموزان با سیر و سلوک شهدا در دستور کار استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علیرضا کاظمی» سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح دومین جشنواره فرهنگی و هنری «علمدار» که صبح امروز (دوشنبه) با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، استانداران، معاونین وزیر، مدیران کل آموزش و پرورش، مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها و مسئولین لشکری و کشوری به‌صورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار شد، حضور سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در این مراسم نشانه توجه وی به مقوله و مولفه تبیین، اشاعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه دانست و اظهار داشت: عزت، امنیت، استقلال و پیشرفت کشورمان در عرصه‌های مختلف به برکت خون شهداست. جشنواره فرهنگی هنری علمدار مزین به نام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است چون شهید سلیمانی اسطوره‌ای بی‌نظیر در تاریخ کشور ما محسوب می‌شود لذا دلاورمردی‌ها و سلوک این شهید والامقام برای ما در مجموعه آموزش و پرورش و دانش آموزان برای همیشه الگو خواهد بود.

کاظمی در ادامه با بیان اینکه همه ما باید در مسیر خدمت به مردم به روح شهدا متوسل و متمسک شویم، بیان داشت: آموزش و پرورش با رویکرد درونی و نهادینه‌سازی، معرفتی، آگاهی و درک درست از فرهنگ ایثار و شهادت همراه با کنش‌پذیری دانش‌آموزان تلاش می‌کند تا فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی و خدمت خالصانه را در میان دانش‌آموزان رواج دهد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: جنگ و تاریخ هشت ساله دفاع مقدس طلایی‌ترین دوران کشور محسوب می‌شود از این‌رو حتما باید از این گنجینه ارزشمند برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده بهره‌مند شد.

وی با تاکید بر اینکه بالاترین مولفه قدرت جمهوری اسلامی ایران برای مواجهه با توطئه دشمن، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد: کشور‌های دیگر مولفه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی دارند اما آنچه ایران را به اوج اقتدار رسانده و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده، مولفه فرهنگ و ایثار و شهادت است.

کاظمی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بالاترین ماموریت وزارت آموزش و پروش است، باید با بهره‌مندی از ابزار‌های مختلف نهایت تلاش در این ماموریت به کار گرفته شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برگزاری اردو‌های راهیان نور، شمیم نور و برگزاری ۴۰ هزار یادآواره با یاد ۴۰ هزار شهید دفاع مقدس از جمله اقدامات آموزش و پرورش در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

کاظمی با بیان اینکه بی‌شک آشنایی دانش آموزان با سیر و سلوک شهدا در دستور کار مجموعه آموزش و پروش است، عنوان کرد: آموزش و پرورش با رویکرد درونی و نهادینه سازی، معرفتی، آگاهی و درک درست از فرهنگ ایثار و شهادت همراه با کنش پذیری دانش آموزان تلاش می‌کند تا فرهنگ شهادت و شهادت طلبی و خدمت خالصانه را در میان دانش آموزان رواج دهد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدواریم شهدا و امام شهدا در راه ترویج فرهنگ شهادت و ایثار به ما کمک کنند تا در نهایت در راه شهدا بمانیم و در مسیر آن‌ها گام برداریم.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار