سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خلأهای فرهنگی را از بین خواهیم برد

«کاظمی» گفت: وزارت آموزش و پرورش با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خلأهای فرهنگی و تربیتی را از بین خواهد برد.
کد خبر: ۴۸۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳ - 04October 2021

با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خلأهای فرهنگی را از بین خواهیم بردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علیرضا کاظمی» سرپرست وزارت آموزش و پرورش، در حاشیه آیین افتتاح دومین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار (یادواره شهید آسمانی حاج قاسم سلیمانی) ویژه دانش آموزان و فرهنگیان سراسر کشور که با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش باید یک نگاه بلندمدت و عمیق نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه تبیین ابعاد شخصیتی سپهبد شهید سلیمانی از تعبیر مکتب استفاده کردند؛ افزود: بدین ترتیب تبیین و شناخت مکتب سردار سلیمانی نیاز به کار طولانی مدت و عمیق دارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه برگزاری دومین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار عنوان کرد: استقبال بی‌نظیری که سال گذشته در این رابطه محقق شد، باعث شد تا امسال دوستان در این حوزه طراحی‌های بهتری را انجام دهند؛ لذا ابعاد مختلف مکتب سردار سلیمانی را استخراج کرده و به‌عنوان محورهای اصلی جشنواره مد نظر قرار دادند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه آموزش و پرورش در این رابطه گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم در این عرصه بهره‌گیری از کتاب‌های درسی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین در نظر داریم طی یک بازبینی مجدد دقیق و عمیق در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با کمک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعالیت‌های مشترکی را انجام دهیم و اگر خلایی وجود داشته باشد آن‌را با همکاری پر می‌کنیم.

کاظمی در پایان گفت: ظرفیت جشنواره‌ها و یادواره‌ها بسیار ارزشمند هستند که ما از این ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد؛ همچنین از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی و مناسبت‌های مختلفی که وجود دارد به‌عنوان یک فرصت در راستای انتقال،  توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سراسر کشور استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها