به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد؛

تجدید میثاق مدیران و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با آرمان‌های شهدا

همزمان با آغازهفته دفاع مقدس، مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و شهدای جهادگر با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ - 25September 2021

مدیران و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و شهدای جهادگرتجدید میثاق کردندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، در نخستین روز از هفته دفاع مقدس سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، سید حمزه رضوی مشاور وزیر و مدیرکل امور ایثارگران، حجت‌الاسلام سید حسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، فریدون عباسی نماینده مجلس شورای اسلامی و از فرماندهان جنگ جهاد، پیشکسوتان جهادگر به همراه جمعی از مدیران و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در جوار تربت مزار سردار سرلشکر جهادگر شهید حسین ناجیان (فرمانده پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد - قرارگاه کربلا) حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه و نثار گل، یاد و خاطره رشادت‌های سنگرسازان بی‌سنگر خصوصاً سه هزار و ۴۰۰ شهید وزارت جهاد کشاورزی را گرامی داشتند.

ادامه این مراسم در گلزار شهدای هفتم تیر در جوار مزار شهیدان والامقام بهشتی، رجایی و باهنر برگزار شد و حاضرین با اهدای گل و قرائت فاتحه با آرمان‌های والای امام راحل (ره)، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

در این مراسم، حجت‌الاسلام ربانی ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدا و جانبازان با اشاره به خلق حماسه تاریخی و درخشان این عزیزان در جنگ تحمیلی، اظهار داشت: با آغاز جنگ تحمیلی و شرایط ایجاد شده توسط استکبار جهانی شهدا برای کشورمان حماسه آفریدند.

 نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به آیات سوره مائده و شباهت عظمت حادثه عاشورا و هشت سال دفاع مقدس، گفت: ایثار و شهادت در دوران هشت سال دفاع مقدس حقیقتاً یک بخش نورانی، پرارج و قهرمانانه در تاریخ ایران است و نباید بگذاریم این قطعه درخشان فراموش شود.

وی با تاکید بر بازگو کردن درس‌های دفاع مقدس به عنوان قطعه‌ای ارزشمند تاریخ اسلام، بیان کرد: وظیفه ما در مقابل شهدا و ایثارگران، پیاده کردن درس‌های دفاع مقدس در زندگی‌مان است.

فریدون عباسی نماینده مجلس شورای اسلامی و از فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد نیز در این مراسم ضمن بیان خاطراتی از دوران هشت ساله دفاع مقدس، اظهار داشت: در کشور زندگی می‌کنیم که با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب همواره با ناملایمت‌هایی رو به رو بوده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: امروز که مناسبات جدید جهانی در حال شکل‌گیری است به پشتوانه فداکاری‌هایی همچون دفاع مقدس، کشورمان به‌ عنوان یک قدرت جهانی نوظهور خود را نشان داده است.

وی خاطرنشان کرد: کشورمان با زیر بنای علم و فناوری که مؤلفه‌های اصلی تولید ثروت و دفاع از کشوراست و همچنین استفاده از حوزه عدالت و هنر پایه تمدن اسلامی را در سال‌های آتی ایجاد خواهد کرد.

عباسی یادآور شد: در دوره جنگ تحمیلی جهادگران در عین رزمندگی با ایجاد ستاد بازسازی در شهرستان‌ها به بازسازی شهر‌ها نیز مشغول بودند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار