سردار کارگر در جمع خبرنگاران خبرگزاری دفاع مقدس:

«خبرگزاری دفاع مقدس» باید در خط مقدم مقابله با تحریف باشد/ در این خبرگزاری به‌دنبال ایجاد الگویی همانند دوران دفاع مقدس هستیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس «خبرگزاری دفاع مقدس» را خط مقدم مقابله با تحریف دانست و گفت: خبرگزاری دفاع مقدس متعلق به‌ هیچ جریان سیاسی نیست و وارد مسائل جناحی نمی‌شود، سیاست این خبرگزاری دفاع از مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی است که مبنای آن، فرمایشات و منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۴۱۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷ - 11August 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه مراسم تجلیل از خبرنگاران «خبرگزاری دفاع‌ مقدس» با تشریح روند و اهمیت تاسیس و راه‌اندازی این خبرگزاری در سال ۱۳۹۲ اظهار داشت: در زمان تاسیس خبرگزاری دفاع مقدس نام‌های مختلفی برای این خبرگزاری مطرح بود که ما تاکیدمان بر همان نام مقدس «دفاع مقدس» بود، چرا که معتقدیم این اسم مایه برکت بوده و خواهد بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس «خبرگزاری دفاع مقدس» را خبرگزاری تخصصی دفاع مقدس دانست و گفت: این خبرگزاری متعلق به‌ هیچ جریان سیاسی نیست و وارد مسائل جناحی نمی‌شود. سیاست خبرگزاری دفاع مقدس پشتیبانی و دفاع از مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ مواضع نظام اسلامی نیز مشخص است و مبنای آن، فرمایشات و منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

سردار کارگر، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را نمونه و شاخص عدالت‌طلبی در جامعه اسلامی و پیروی بی‌‌چون و چرا از معظم‌له را وظیفه‌ی هر مسلمان انقلابی دانست و اظهار داشت: برخی از عدالت‌طلبی‌های مرسوم در جامعه بیشتر به دعوا شباهت دارد؛ لذا ما به‎دنبال چنین جریاناتی نیستیم. ما معتقدیم، دفاع مقدس بهترین الگو برای تحقق نظام اسلامی است و این عرصه به‌قدری وسعت و برکت دارد که اگر کسی به درستی و با ایمان راسخ در این مسیر حرکت کند، قطعاً موفق خواهد بود.

وی دفاع مقدس را آینه تمام نمای اسلام ناب محمدی (ص) دانست و با بیان اینکه، هرچه ارزش و فضلیت است باید در دوران دفاع مقدس جست عنوان کرد: شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی، جامعه آخرالزمانی را در دفاع مقدس می‌دید. انسان وقتی یاد دفاع مقدس می‌کند، گویی متوجه همه خوبی‌ها می‌شود.

سردار کارگر در ادامه به مظلومیت و جانفشانی رزمندگان در جریان جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: برخی از صحنه‌های شهادت رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس بسیار دردناک بود. خاک خوزستان خاصیتی دارد که وقتی آب می‌خورد چسبنده و سخت می‌شود؛ در جریان عملیات بیت‌المقدس، تعدادی از رزمندگان نوجوان در زمینی گِلی در محاصره کماندوهای عراقی قرار گرفته بودند و اکثر آن‌ها ایستاده همانند نخل‌هایی سوخته به‌شهادت رسیده بودند؛ این صحنه بسیار تکان دهنده بود که عمق مظلومیت رزمندگان ما را نشان می‌داد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه فعالیت در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خستگی ندارد، عنوان کرد: ما معتقدیم فرمانده ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) است و ما در این وادی، سرباز ابا عبدالله الحسین (ع) و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم و باور داریم کار برای شهدا مایه برکت است. راهی که در این مسیر وجود دارد با هیچ فعالیتی قابل مقایسه نیست. بر این اساس، خبرگزاری دفاع مقدس نیز با هیچ خبرگزاری قابل مقایسه نیست؛ ما در این خبرگزاری به‌دنبال ایجاد الگویی همانند دوران دفاع مقدس هستیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در انجام وظایف و مسئولیت‌ها اگر انسان با توکل واقعی به خداوند و تعقل، علم و عزم در مسیری حرکت کند، خدا مسیر را باز می‌کند و به‌کار برکت می‌بخشد؛ لذا ما باید دلمان را به‌خدا بدهیم و معتقدیم آینده نظام اسلامی روشن است. این نظام اتفاقاتی را پشت سرگذاشته که هرکدام آن‌ها برای براندازی یک کشور کافی بود؛ اما جمهوری اسلامی خیانت‌ها، خباثت‌ها و کودتاهای متعدد و بویژه هشت سال جنگ تحمیلی را با افتخار دفع کرد.

وی وضعیت امروز جمهوری اسلامی ایران از نظر امکانات و تجهیزات دفاعی را در حد عالی توصیف کرد و اظهار داشت: شیطنت‌ها و اتفاقات اخیر در دنیا که دشمنان علیه ما انجام می‌دهند همگی به لطف الهی و با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتیبانی ملت شریف و انقلابی دفع خواهند شد. رئیس جمهور آمریکا افتخار می‌کند که فرماندهی عملیاتی را برعهده داشته که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی شده است؛ درحالی‌که ما حاج قاسم سلیمانی‌های زیادی در کشور داریم و حتماً موفق خواهیم شد و آینده نظام، آینده‌ای موفق خواهد بود.

سردار کارگر به مبارزه نظام اسلامی علیه فساد اشاره کرد و گفت: عزم قاطع جمهوری اسلامی ایران مبارزه با فساد است و برای هیچ کسی نیز استثنا قائل نیست؛ لذا باید امیدوارانه نسبت به آینده کار کرد، چراکه وعده خداوند پیروزی حق علیه باطل است و ما باید این وعده‌ها را معیار قرار دهیم و به وظایف خود درست عمل کنیم تا خداوند متعال نیز وعده خود را محقق کند. این وعده‌ها تاکنون در این کشور تحقق یافته و در آینده نیز تحقق خواهد یافت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس روایت و بیان واقعیت‌های دفاع مقدس برای مردم را کارساز و ضروری دانست و افزود: وظیفه اصلی این خبرگزاری آشنا کردن مردم بویژه جوانان با واقعیات دفاع مقدس است. دفاع مقدس خیرات و برکات بی‌پایانی دارد که در صورت بیان صادقانه‌ی آنها بدون تردید هر شنونده و خواننده‌ای متاثر و شیفته و تشنه‌ی آن خواهد شد.

سردار کارگر در پایان، دقت، صحت و سرعت را سه عنصر مهم فعالیت در خبرگزاری دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: تمام فضیلت‌ها و ارزش‌ها در دفاع مقدس متبلور شده است و خبرنگاران در خبرگزاری دفاع مقدس باید با ظرافت و همت کاری کنند که این ارزش‌ها دیده شوند. این خبرگزاری باید در خط مقدم مقابله با تحریف باشد و با این جریان مقابله کند و اجازه انحراف دفاع مقدس را ندهد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار