شهادت چهار کودک فلسطینی طی شش ماه گذشته

کودکان فلسطینی را شدت بخشیده و تا کنون چهار نفر را به شهادت رسانده است.
کد خبر: ۴۱۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷ - 10August 2020

شهادت چهار کودک فلسطینی طی شش ماه گذشتهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین در گزارش جدیدی با اشاره به تشدید تجاوزات نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان علیه کودکان فلسطینی، آورده است که طی شش ماه گذشته از سال جاری میلادی، چهار کودک فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

در این گزارش آمده است که از ابتدای «انتفاضه الاقصی» در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۰ تا اواخر اکتبر ۲۰۱۹ بیش از ۳۰۹۰ کودک شهید و ده‌ها هزار کودک فلسطینی نیز زخمی شده‌اند.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، در گزارش مذکور آمده است: از ۶ دسامبر که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اعلام کرد تا اواخر ۲۰۱۹، تعداد ۱۱۶ کودک فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران کودک دیگر نیز به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، از اوایل انتفاضه الاقصی بیش از ۱۷ هزار کودک فلسطینی به بازداشت نظامیان صهیونیست درآمده‌اند که ۷۴۵ نفر آن‌ها از اوایل سال ۲۰۱۹ بازداشت شده و از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا اواخر جولای گذشته نیز ۳۰۴ نفر از کودکان فلسطینی بازداشت شدند و همچنان ۱۷۰ نفر از آن‌ها در زندان‌های رژیم اشغالگر به سر می‌برند.

گزارش باشگاه اسیر فلسطینی و کمیته امور اسرا نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر سالانه حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کودک فلسطینی در تمامی استان‌های فلسطین بازداشت می‌کنند که از ابتدای ماه اکتبر ۲۰۱۵ نیروهای اشغالگر بازداشت کودکان فلسطینی را شدت بخشیده‌اند.

بر پایه این گزارش، ۹۵ درصد کودکان بازداشتی از همان لحظات نخست بازداشت در معرض شکنجه قرار می‌گیرند و نظامیان صهیونیست چشمان و دست‌های آن‌ را بسته و بدون حضور وکیل و اعضای خانواده به زور از آن‌ها اعتراف می‌گیرند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها