مدیرکل حفظ آثار کرمان:

نقش زنان ایثارگر در دفاع مقدس نیاز به پژوهش بیشتر دارد

مدیرکل حفظ آثار کرمان در دیدار با مسئول بسیج جامعه زنان استان گفت: زنان ایثارگر در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش پررنگی در پشتیبانی جنگ داشتند و این نقش نیاز به تحقیق و پژوهش بیشتر دارد.
کد خبر: ۴۱۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶ - 10August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «محمود مهدوی فرد» به اتفاق «فهیمه طاهری» مسئول مشارکت زنان در دفاع مقدس استان با «اکرم رنجبر» مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه نقش زنان در دوران دفاع مقدس به خوبی معرفی نشده است گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس اگر چه مادران، همسران و خواهران شهدا به صورت مستقیم با جنگ در ارتباط نبودند، اما این عزیزان با راهی کردن فرزندان و همسران خود به جبهه نقش بسیار پررنگی در پیروزی جنگ داشتند.

مهدوی فرد افزود: تعدادی از زنان ایثارگربا حضوردر میدان پشتیبانی از جنگ و همچنین تعدادی از این عزیزان در میدان امدادرسانی به مجروحین از جنگ، فعال بودند و این مسئله بسیار مهم و قابل تامل است که نیاز به تحقیق و پژوهش بیشتر دارد و لازم است اسناد این ایثارگری ها جمع‌آوری و برای نسل های آینده ما تبیین شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کرمان گفت: جنگ به ظاهر تمام شده، اما ایثارگری همسران و مادران جانبازان ادامه دارد و این عزیزان با سختی فراوان سرپرستی خانواده را به عهده دارند.

نقش زنان ایثارگر در دفاع مقدس نیاز به پژوهش دارد/////در حال ویرایششش

در این دیدار «اکرم رنجبر» مسئول بسیج جامعه زنان در استان کرمان گفت:بیش از 90 رزمنده زن در استان که در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند، شناسایی شده‌اند که باید در جهت معرفی این عزیزان که به عنوان پیشکسوتان این دوران محسوب می‌شوند، تلاش‌های بیشتری انجام گیرد.

وی با بیان اینکه مستند شهیده «طاهره اشرف گنجویی» و مستند «زنان رزمنده» در استان کرمان تولید شده است بیان داشت: کتاب «چریک پیر» شامل خاطرات بانوان فعال در گردان خانوک و کتاب «خاکریزهایی در شهر» که به زنان پشتیبانی در جنگ می پردازد، به مرحله چاپ رسیده است.

رنجبر با بیان اینکه روایت گری در مدارس بسیار تاثیر گذار می باشد گفت: در سال گذشته در 243 مدرسه سطح استان کرمان روایت‌گری با موضوع سبک و سیره شهدا انجام شد که تجربه بسیار خوبی بود و امیدواریم با از بین رفتن ویروس کرونا و بازگشایی مدارس این کار از سر گرفته شود.

مسئول بسیج جامعه زنان در استان کرمان به تعدادی از برنامه های انجام شده در راستای چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جمع آوری و توزیع کمک‌های مومنانه، برگزاری برنامه های فرهنگی برای پرستاران جبهه سلامت و برگزاری مراسم ازدواج چند زوج نیازمند از برنامه های اجرا شده در این راستا است.

وی با بیان اینکه جامعه بسیج زنان استان با بخش مشارکت زنان در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در انجام برنامه‌ها همکاری مستمر دارد گفت: در راستای چهلمین سالگرد دفاع مقدس، انجام برنامه‌های مشترک در حوزه ایثار و شهادت با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در دستور کار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها