یادداشت/ سمانه حسن‎خانی

خدمتی از جنس اقتدار

سربازان گمنام امام زمان (عج) همواره مقتدرانه جلوتر از دشمنان حرکت می‌کنند و با خنثی کردن توطئه‎های آنان امنیت را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان می‌آورند.
کد خبر: ۴۱۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۸ - 11August 2020

خدمتی از جنس اقتدارگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس _ سمانه حسن‌خانی؛ امنیت حق طبیعی افراد یک جامعه است و افراد بدون آن نمی‌توانند اهداف عالی زندگی خود را دنبال کرده و به آنچه که می‎خواهند برسند.

افراد همواره در مقابل تهدیدات و خطرات از خودشان محافظت می‌کنند تا به حیات خود ادامه دهند؛ امروزه با توجه به گستردگی جوامع انسانی در جهان؛ امنیت در تمامی ابعاد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رخنه کرده است.

با توجه به اینکه ضریب امنیت بالا از شاخص‌های توسعه یافتگی است و شاخصی برای رفاه اجتماعی تلقی می‌شود؛ نهاد‌هایی برای تامین امنیت در کشور‌ها شکل گرفتند تا مردمانشان از گزند حوادث در امان باشند.

در کشور ما وزارت اطلاعات مسئولیت پرورش اطلاعات امنیتی و برون‌مرزی، حفاظت اطلاعات، فعالیت‌های ضد جاسوسی و مبارزه با تروریسم را برعهده دارد. وزارت اطلاعات از دوران پیروزی انقلاب اسلامی در چارچوب اصول قانون اساسی نقش بسزایی داشته است.

گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریست همواره تا پایان جنگ هشت ساله در مرز‌های شرقی، غربی و شمال شرقی کشورمان به دنبال تجزیه و تفرقه افکنی بودند که با همبستگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و سربازان گمنام امام زمان (عج) توطئه شان خنثی شد.

یکی از اقدامات مهم وزارت اطلاعات پس از آن دوره مبارزه با گروهک‌های تروریستی و عوامل آن‌ها بوده که در این راستا وزارت اطلاعات با ایجاد سازوکار‌های امنیتی و با همکاری ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی موفقیت‌های بسیاری را در جنوب شرق کشور کسب کرد. مهمترین اقدام سربازان گمنام امام زمان که هنوز هم در یاد مردم مانده دستگیری عبدالمالک ریگی بود.

این شخص گروهک تروریستی جندالشیطان را برای انجام عملیات تروریستی در شرق کشور تاسیس کرد و چندین انفجار سنگین و جنایت مهم را مرتکب شد که حادثه تاسوکی و انفجار مسجد شیعیان زاهدان نمونه‌ای از آدم کشی تروریست‌های وابسته به عبدالمالک ریگی بود. وی برخی از قربانیان خود را سر می‌برید و این موضوع برایش طبیعی بود.

این فرد با نام جعلی و گذرنامه افغانی در یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هواپیمایی قرقیزستان در مسیر دوبی به بیشکک در حال پرواز بود که در اسفند ۸۸ در آسمان ایران سه فروند جنگنده نهاجا که از پایگاه هوایی بندرعباس برخاسته بودند، هواپیما را مجبور به فرود در فرودگاه بندرعباس کردند.

همچنین در سال ۹۳ گروهک تروریستی جیش الظلم با هدف جلوگیری از سرمایه گذاری در منطقه چابهار با هوشیاری وزارت اطلاعات به همراه مقادیر زیادی مواد منفجره و چاشنی‌های انفجاری دستگیر شدند؛ و اما امروز همچنان اقدام انقلابی وزارت اطلاعات ادامه دارد؛ مهر سال گذشته روح الله زم مدیر کانال آمدنیوز که فعالیت‌های ضد انقلابی در حوزه سیاسی و امنیتی داشت و با دستگاه‌های اطلاعاتی موساد، سیا و فرانسه در ارتباط بود توسط اطلاعات سپاه در عراق بازداشت شد.

همچنین محمود موسوی مجد که جاسوس سیستم‌های اطلاعاتی موساد، سیا در سوریه و لبنان بود در سوریه توسط سیستم اطلاعاتی سپاه قدس بازداشت شد و اخیرا به دار مجازات آویخته شد.

اما تازه‌ترین اقدام سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیری «جمشید شارمهد»، سرکرده گروهک تروریستی تندر (انجمن پادشاهی ایران) بود؛ این گروهک در سال ۱۳۸۳ با زمینه سلطنت‌طلبی خشن و با استفاده از ابزار نظامی تأسیس شد و هدف اصلیش براندازی جمهوری اسلامی با عملیات‌های مسلحانه بود. وی طراح اصلی عملیات تروریستی هیئت رهپویان وصال در شیراز بود که ۱۲ نفر در این عملیات به شهادت رسیدند.

با عنایت به اشراف دقیق وزارت اطلاعات به حرکت‌های تروریستی و دشمنان نظام که همچنان در حال تکرار شدن است می‌توان به این موضوع مهم پی برد که امنیت و آرامش اتفاقی نیست و این نعمت بزرگ موهبتی است که خداوند به ملت ایران ارزانی داشته است. وزارت اطلاعات به گفته رهبر انقلاب اسلامی چشم بینا و بیدار نظام اسلامی است و باید مبانی و جهت‌گیری‌های انقلاب اسلامی به‌طور کامل در این وزارتخانه حفظ شود.

با توجه به کارنامه درخشان وزارت اطلاعات می‌توان به این موضوع پی برد که توانمندی اطلاعاتی ایران در حوزه‌های سخت‌افزاری بسیار پویا و فعال است و قدرتمندترین سیستم‌های اطلاعاتی جهان نمی‌توانند با آن مقابله کنند.

این سربازان مقتدرانه همواره جلوتر از دشمن حرکت می‌کنند و با خنثی کردن توطئه های آنان امنیت را برای کشورمان به ارمغان می آورند و با فداکاری و مجاهدت شبانه‌روزی در طی چند دهه هزاران توطئه دشمنان را دفع کرده تا مردم در آرامش زندگی کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها