امام جمعه سرخ‌رود:

مراسم ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم برگزار شود

حجت الاسلام «مهدی تقی‌زاده» با بیان اینکه سلامت مردم و همشهریان ما اولویت اول خواهد بود، گفت: مراسمات ماه محرم نیز باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم باشد به طور مثال می‌توان به جای اطعام‌دهی بسته‌های معیشتی برای افردا نیازمند تهیه کرد.
کد خبر: ۴۱۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ - 11August 2020

مراسم ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم برگزار شودحجت الاسلام «مهدی تقی‌زاده» امام جمعه سرخ‌رود در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری، ضمن تبریک هفته خبرنگار با بیان اینکه دهه‌ای که گذشت مسیر مشخصی است که خدا برای ما مشخص کرده و راه سعادت است، اظهار کرد: برای رسیدن به کمال نیاز است که تاسی از مبانی دینی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مردم باید از زندگی علی (ع) درس بگیرند، تصریح کرد: متاسفانه تاریخ، حقیقت رسالت علی را نشناخته و به آن پی نبرده است؛ راه نجات جهان اسلام گرویدن به مسیر ولایت علوی است همچنان که در حدیث قدسی آمده است «لو اجتمع الناس علی ولایت علی بن ابیطالب علیه السلام لما خلقت النار»؛ ابعاد شخصیتی دور محور ولایت علی جمع شوند؛ حقیقت علی فرصت خوبی برای شناخت ابعاد شخصیتی آن امام است.

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: یکی از کاستی‌هایی که نظام ما هم باید بیشتر به آن می‌پرداخت قصه غدیر را تعریف کردن است و رسالت امروز شما خبرنگاران رساندن اطلاعات در مورد رسالت عظیم غدیر خواهد بود.

تقی‌زاده در ادامه با تاکید بر اینکه ما باید در محور ولایت و شناخت امیرالمومنین (ع) باشیم، افزود: باید با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این روزهای کرونایی و فرموده مقام معظم رهبری که آنچه که ستاد ملی کرونا می‌گوید باید بپذیریم؛ اعیاد و مراسمات مذهبی را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه سلامت مردم و همشهریان ما اولویت اول خواهد بود، گفت: مراسمات ماه محرم نیز باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم باشد به طور مثال می‌توان به جای اطعام‌دهی بسته‌های معیشتی برای افردا نیازمند تهیه کرد.

امام جمعه سرخ‌رود با اشاره به اینکه یکی از فرصت‌های کرونا رسیدگی به محرومین است، تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم در جامعه باید به وضعیت افراد نیازمند توجه ویژه داشت و مشکلات را به حداقل‌ها را رساند.

حجت الاسلام تقی‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه نگاه من به جوانان نگاه گسترده‌ای است، اظهار کرد: فرصت استفاده از ظرفیت جوان بزرگ و مقتم بوده و مسئولین و مدیران استانی باید از این ظرفیت برای موفقیت و دستاوردهای کشور استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ادامه راه انقلاب و رسیدن به آرمان‌های اسلامی جز با حضور نخبگان و جوانان این کشور محقق نخواهد شد، افزود: در مورد جوان باید برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در نظر گرفت تا از فرصت به درستی استفاده شود.

امام جمعه سرخ‌رود گفت: با تشکیل کمیته جوان در شهر سرخ‌رود امیدواریم در راستای مدیریت و برنامه‌ریزی درست با استفاده از این ظرفیت موفق عمل کنیم.

حجت الاسلام تقی‌زاده با عنوان اینکه عزت این نظام در این است که فرامین رهبری را گوش دهیم، متذکر شد: چندین سال است که جنگ اقتصادی در مقابل ایران و دول مختلف در مقابل نظام قرار گرفته که نظام اسلامی را تحت الشعاع قرار داده و دشمن از مسیرهای متفاوت از جمله خدشه وارد کردن به فرهنگ وارد شد.

وی ادامه داد: دشمن فکر کرده که تنها شاه راهی که می‌تواند به نظام اسلامی ضربه وارد کند؛ از طریق اقتصاد است.

امام جمعه سرخ‌رود با اشاره به اینکه اگر اقتصاد وفاق نسبی را در کشور داشته و اقتصاد مردم خوب باشد؛ مشکلی پیش نخواهد آمد، افزود: روح و روان جامعه به این مساله بستگی دارد چرا که معیشت مردم بوده و باید همیشه سعی در کنترل آن داشته باشیم.

حجت الاسلام تقی‌زاده در ادامه با تاکید بر توجه بیشتر به کشاورزی منطقه با توجه به اعلام نام سال «جهش تولید» تصریح کرد: بررسی و رسیدگی به مشکلات کشاورزان و کشاورزی منطقه از جمله حمایت‌های ما بوده و خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در شهر و بخش سرخ‌رود از جمله کارهای برنامه‌ریزی شده در راستای حمایت از تولید کنندگان در عرصه کشاورزی است.

امام جمعه سرخ‌رود در پایان با بیان اینکه ما زبان گویای مردم هستیم، گفت: محور کار ما مردمی است و با کمک هم و همنوایی با هم قدم به سوی مشکلات گذاشته و صفحه جدیدی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها