فردا برای نخستین‌بار؛

یک‌کتابخانه عمومی در متروی تهران افتتاح می‌شود

کتابخانه عمومی حضرت ولی عصر(عج)؛ اولین کتابخانه عمومی در متروهای جهان، فردا با حضور مسئولین افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۴۱۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ - 11August 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اولین‌ مجموعه مستقل با ماهیت کتابخانه عمومی در متروهای جهان، با عنوان کتابخانه عمومی حضرت ولی‌عصر (عج) فردا چهارشنبه ۲۲ مرداد در متروی میدان ولی‌عصر تهران افتتاح می‌شود.

ارتقاء سطح فرهنگ عمومی در جامعه در گرو ارتقاء فرهنگ مطالعه در آن جامعه است؛ یکی از رسالت‌های مهم سازمان‌ها و ارگان‌های فرهنگی در کلان شهر تهران ترویج این ‌فرهنگ پسندیده است. به همین‌منظور معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، طی تفاهم‌نامه‌ای تصمیم به تاسیس کتابخانه‌های عمومی در ایستگاه مترو میدان حضرت ولی عصر (عج) گرفتند.

در همین‌راستا؛ نخستین کتابخانه عمومی مترو که به نام حضرت ولی عصر (عج) مزین شده؛ فردا چهارشنبه ۲۲ مرداد ماه با حضور مسئولین در مترو میدان ولی عصر (عج) افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. این ‌کتابخانه با داشتن ۴ هزار جلد کتاب همه روزه از ساعت ۷ تا ۲۱ در خدمت مسافران کتاب‌خوان خواهد بود؛ کتابخانه مترو حضرت ولی عصر (عج) به سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور متصل بوده و مسافران مترو می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را جستجو کرده و با کارت عضویت سراسری سایر کتابخانه‌ها از این کتابخانه نیز کتاب به امانت بگیرند.

بر اساس تفاهم‌نامه منعقد فی‌مابین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران اجرای این ‌طرح در آینده نزدیک در ایستگاه‌های دارای استانداردهای کتابخانه عمومی ادامه خواهد یافت.

در ایستگاه‌ها و قطارهای مترو سایر کشورها کتابخانه‌های عمومی محدود به چند قفسه و یا ارائه کتب به‌صورت مجازی از طریق اسکن QR کد در اختیار مسافرین قرار می‌گیرد؛ اما برای اولین‌بار مجموعه‌ای مستقل و سازمان‌یافته با ماهیت کتابخانه عمومی در ایستگاه مترو حضرت ولیعصر(عج) راه‌اندازی می‌شود.

آئین افتتاح کتابخانه عمومی مترو ولی عصر (عج) با رعایت پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه باکرونا فردا چهارشنبه ۲۲ مرداد از ساعت ۱۹ در محل ایوان انتظار ایستگاه مترو میدان حضرت ولی عصر (عج) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها