مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج جهت گردآوری اسناد مرتبط با شهدا

سرهنگ محسن رشیدی با تاکید بر استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج جهت گردآوری اسناد و اطلاعات مرتبط با شهدا و دفاع مقدس، گفت: یک پایگاه مقاومت در حوزه استحفاظی که یک حوزه کوچکی هم هست، می‌تواند شهدا را سریع شناسایی و همه‌ اطلاعات آن‌ها را که می‌خواهیم به دست می‌آورند.
کد خبر: ۴۱۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶ - 11August 2020

استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج  جهت گردآوری اسناد مرتبط با شهدا

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز( سه‌شنبه) در جلسه کمیته جمع آوری اسناد و آثار دفاع مقدس لرستان، اظهار داشت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند که برای حفظ آنها باید اسناد و خاطرات مرتبط با شهدا و رزمندگان جمع آوری و ثبت شوند.

وی با اشاره به اهداف کمیته جمع آوری اسناد و آثار دفاع مقدس افزود: ما باید برای جمع آوری اسناد یک وحدت رویه داشته باشیم و با همگرایی و یک خرد جمعی سعی‌مان بر این باشد که آنچه را که می‌توان جز اسناد به شمار آورد، جمع آوری و دسته بندی کنیم که بعدها مجبور نباشیم برای رفع نواقص، به عقب برگردیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: برای جمع آوری اسناد باید موانع سر راهمان را برداریم و با یک سرعت مطمئنه روند کار را پیش ببریم.

رشیدی با بیان اینکه استان لرستان شش هزار و 300 شهید والا مقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، بیان داشت: این شهدا از اقشار مختلف مانند دانشجو، دانش آموز، سپاهی، ارتشی، هلال احمر، همه ادارات و نیروهای مردمی بوده‌اند.

وی با ابراز تاسف از تعلل و کوتاهی در گردآوری اسناد و آثار دفاع مقدس، تصریح کرد: همه و همه از هر قشر و صنفی که هستیم، شهدای عزیزی تقدیم کرده‌ایم تازه بعد از 32 سال به این فکر افتاده‌ایم که این آثار را جمع آوری کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ضمن تسلیت درگذشت حاجیه خانم «کبری گودرزی» مادر شهیدان «حسینی نسب»، گفت:  این بانوی بزرگوار مادر سه شهید است، متاسفانه ما حتی یک برگ مصاحبه با ایشان نداریم. این خود یک مصیبت است.

 رشیدی ادامه داد:  بر اساس آمار، از سال گذشته تا دوازدهمین روز مرداد امسال، 15 هزار مادر و پدر شهید به رحمت خدا رفته  اند، یعنی 15 هزار کتاب، 15 هزار روایت.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیجی برای گردآوری اسناد و اطلاعات مرتبط با شهدا و دفاع مقدس، متذکر شد: مگر ما در ارتش، ناجا و سپاه چه تعداد نیروی کادری داریم که بروند اسناد جمع آوری کنند، ولی یک پایگاه مقاومت در حوزه استحفاظی که یک حوزه کوچکی هم هست شهدا را سریع شناسایی و همه‌ی اطلاعات آنها را که می‌خواهیم به دست می‌آورند.

این مسئول ضمن تاکید بر آموزش افراد، برای شناسایی و جمع آوری اسناد  مرتبط با شهدا و رزمندگان، گفت: چند ماه  قبل از برگزاری یادواره‌ها در مناطق و محلات، باید افراد آموزش دیده که اطلاعاتی راجع به انواع سند داشته باشند، پس از هماهنگی با مافوق خود و ارتباط با خانوداه‌های شهدا، اطلاعات مرتبط با شهدا را جمع آوری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار