سرلشکر صفوی مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی مشترک مراکز علمی و پژوهشی نیرو‌های مسلح

اولین نشست هم اندیشی علمی روسای مراکز پژوهشی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به همت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ - 12August 2020

ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی مشترک مراکز علمی و پژوهشی نیرو‌های مسلحبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اولین نشست هم اندیشی علمی روسای مراکز پژوهشی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به همت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.
در این نشست که به ریاست سرلشکر صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و ریاست پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار شد، سرلشکر صفوی با اشاره به ماموریت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت:ماموریت عمده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس تولید علم و مشارکت در مباحث پژوهشی کلان نیرو‌های مسلح در سطح راهبردی است.

صفوی در ادامه هدف از برگزاری نشست هم اندیشی علمی با سایر مراکز پژوهشی نیرو‌های مسلح را تبیین کرد و گفت: بهره‌گیری از تجارب و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و آشنایی با فعالیت‌های پژوهشی مراکز پژوهشی نیرو‌های مسلح، برقراری تعامل، همکاری و مشارکت راهبردی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و احصای تجارب علمی و پژوهشی در سطح راهبردی از اهداف برگزاری این نشست هم اندیشی می‌باشد.

وی با اشاره به ساختار پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی گفت: این پژوهشگاه برای تحقق اهداف و مأموریت‌های خود چهار پژوهشکده به نام‌های پژوهشکده دفاع مقدس، پژوهشکده جبهه مقاومت، پژوهشکده امنیت داخلی (امنیتی غیرمسلحانه)، پژوهشکده جنگ‌های نامنظم و توسعه پدافند داخلی (امنیتی مسلحانه) و مرکز دایره‌المعارف دفاعی و امنیتی انقلاب اسلامی را ایجاد کرده است و در سطح راهبردی به امور پژوهشی می‌پردازد.

صفوی افزود:این پژوهشگاه نه تنها در سطح نیرو‌های مسلح بلکه در سطح ملی مطرح است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در خصوص تهیه و تدوین جلد اول دایره المعارف دفاعی و امنیتی انقلاب اسلامی گفت: ساماندهی مرکز دایره‌المعارف دفاعی و امنیتی انقلاب اسلامی و ایجاد بانک اطلاعاتی و به‌روزرسانی تارنمای دایره‌المعارف، مدخل‌یابی در حوزه‌های دفاعی و امنیتی و جبهه مقاومت (حدود ۶ هزار مدخل) و تهیه و تدوین جلد اول دایره المعارف دفاعی و امنیتی انقلاب اسلامی از جمله اقداماتی است که در مرکز دایره المعارف پژوهشگاه پیگیری و اجرا می‌شود.

صفوی با بیان ضرورت غنای هرچه بیشتر محتوای دائره المعارف دفاعی و امنیتی انقلاب اسلامی و تاثیر همکاری‌های متقابل بر غنای محتوایی این اثر گفت: درصورت همکاری پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی نیرو‌های مسلح در موضوع دائره المعارف دفاعی و امنیتی انقلاب اسلامی، به غنای محتوایی این اثر افزوده خواهد شد.

صفوی افزود: اعتقاد ما بر آن است که با یک هم اندیشی علمی و فکری در سطح راهبردی می‌توانیم از ظرفیت علمی و فکری مراکز پژوهشی بهره ببریم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا برگزاری همایش بین المللی مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این پژوهشگاه در سال ۹۹ عنوان کرد و گفت: همایش بین المللی مطالبات حقوقی بین المللی دفاع مقدس به همت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی و با مشارکت وزارت امور خارجه، قوه قضائیه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، سازمان‌های کشوری و لشکری، در تاریخ ۵ و ۶ اسفندماه ۹۹ در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد و البته آمادگی آن را داریم که با توجه به شرایط کشور این همایش را بصورت مجازی برگزار کنیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با تبیین اصول حاکم بر اداره این پژوهشگاه، افزود:پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس بر پایه اصول تعامل، همکاری، هم افزایی و جلوگیری از تکرار کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی اداره می‌شود.

صفوی در بخش دیگر‌ی از سخنان خود با اشاره به ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی مشترک مراکز علمی و پژوهشی نیرو‌های مسلح گفت: در سطح نیرو‌های مسلح نیاز به بانک اطلاعاتی پژوهشی مشترک داریم و در این زمینه درخواست داریم همکاری مناسبی با پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس صورت پذیرد، هدف از تشکیل این بانک جلوگیری از پژوهش‌های تکراری می‌باشد وهدف دیگر ما از تشکیل چنین بانکی هم افزایی علمی می‌باشد.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس افزود: آماده همکاری علمی با پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی نیرو‌های مسلح می‌باشیم و در این راستا بازدید از مراکز پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های نیرو‌های مسلح و انعقاد تفاهم نامه مورد تاکید است، و همکاری دوجانبه در حوز ه‌های مختلف دفاع مقدس – امنیت داخلی (مسلحانه و غیر مسلحانه) مورد درخواست پژوهشگاه با سایر مراکز علمی نیرو‌های مسلح می‌باشد.

در ادامه این نشست روسای پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها و مراکز پژوهشی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نقطه نظرات خود را پیرامون همکاری‌های علمی، انجام پروژه‌های مشترک و انعقاد تفاهم نامه همکاری با پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی بیان کردند.

این نشست با حضور امیر سرتیپ دکتر پورشاسب جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، امیر سرتیپ احمد پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش و امیر سرتیپ حیدری معاون هماهنگ کننده هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی، آذرآیین معاون پژوهشی وزارت دفاع، امیر محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دکتر مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح وسایر روسای مراکز پژوهشی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و با حضور روسای پژوهشکده‌ها و مرکز دائره المعارف دفاعی و امنیتی انقلاب اسلامی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار