فرمانده مرزبانی کردستان:

امنیت مرزهای کردستان مرهون تعامل مرزنشینان با مرزبانی است

سردار علیرضا مرزبانی گفت: امنیت مرز بدون تعامل و همراهی مرزنشین امکان‌پذیر نیست و امنیت مرزهای کردستان مرهون همراهی مرزنشینان و مرزبانی است.
کد خبر: ۴۱۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ - 13August 2020

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، سردار «علیرضا مرزبانی» فرمانده مرزبانی کردستان صبح امروز (پنجشنبه) در نشست خبری با گرامیداشت شهدای انقلاب و شهیدان عرصه خبر اظهار داشت: کار خبرنگاری با حوزه مرزبانی نقاط مشترک از جمله سختی کار دارد به نحوی که با عامه جامعه در ارتباط هستیم و بعضی مواقع نیاز داریم مطالبات مردم از حوزه رسانه به ما اعلام شود.  

وی اضافه کرد: حوزه مرزبانی یک حوزه خاصی بوده و شرایط متفاوت از دیگر حوزه‌های ناجا دارد و به عنوان تامین کننده امنیت و حفظ مرز در اولین خط مقدم امنیت کشور قرار دارد.

فرمانده مرزبانی کردستان با بیان اینکه کشور هشت هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز با ۱۵ کشور دارد که در حوزه های مرزی بواسطه چالش های اساسی در همسایگان کشور از چالش های متفاوت برخوردار است، افزود: در برخی مرزها، جمهوری اسلامی امنیت را به صورت یکطرفه تامین می‌کند.

سردار مرزبانی یادآور شد: یکی از راهبردهایی کلان در کشور اینکه مرزها را به سمت هوشمند سازی ببریم تا بتوانیم با استفاده از تکنولوژی های نوین امنیت آنها را تامین کنیم که این روند در راستای طرح جامع تامین امنیت مرزها با تاکید رهبر معظم انقلاب آغاز شده و در سال ۱۳۹۹ در حال تکمیل بسترهای این مهم در برخی نقاط هستیم.

فرمانده مرزبانی کردستان با بیان اینکه ماموریت ما در این استان بدلیل برخی حساسیت‌های موجود بر منطقه از سوی معاندان متفاوت است، گفت: تلاش داریم در تمام ماموریت ها به صورت ویژه با همکاری مردم و در راستای تعاملات اجتماعی کار کنیم و مطالبات مردم را نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم به مسوولان انتقال دهیم.

سردار مرزبانی یادآور شد: باور داریم مرزنشینان حامی اصلی امنیت مرز هستند و باید تلاش کرد مرزها به فرصتی برای توسعه کشور تبدیل شود که توسعه بازارچه های مرزی از جمله این برنامه ها است.

وی با اشاره به اینکه کولبری وجاهت قانونی ندارد و انتظار دادیم رسانه ها یاور مرزبانی باشند تا چالش کولبری به صورت قانونی مرتفع شود، تاکید کرد: با وجود اینکه کولبران در مرزها به دنبال معیشت هستند اما طبق قانون مرزبانی موظف است از تحرکات غیر قانونی در مرزها جلوگیری کند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان افزود: استفاده از ظرفیت مرز به صورت قانونی از مهمترین راهکارهای پایان دادن به چالش‌ها است که این مهم از سوی مرزبانی در استان و کشور به صورت ویژه در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار