سهم ۸۳ درصدی شهرستان‌ها در فروش تابستانه‌کتاب

۸۳ درصد از کل فروش طرح تابستانه کتاب ۹۹ متعلق به استان‌های غیر از تهران است.
کد خبر: ۴۱۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ - 15August 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «رجبعلی سالاریان» مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل موسسه خانه‌کتاب و ادبیات ایران با بیان‌ اینکه با سپری‌شدن یک هفته از آغاز طرح تابستانه‌ کتاب، ۲۵۰هزار و ۱۵۷ نسخه کتاب به مبلغ ۹ میلیارد و ۴۵۱ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۶۸۶ تومان به‌ فروش رسیده است، اظهار کرد: در این طرح، تاکنون استان تهران ۱۷ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده است و استان‌های اصفهان، خراسان‌رضوی و فارس هر کدام به ترتیب، ۱۱، ۱۰ و ۷ درصد کل فروش در طرح تابستانه‌کتاب را از آن خود کرده‌اند.

وی افزود: تنها ۱۵ درصد از تعداد کتاب‌های به فروش‌ رفته در چهاردهمین دوره یارانه حمایتی از کتابفروشان از سوی ۱۱۹ کتابفروش تهرانی عضو طرح تابستانه کتاب به فروش رفته است. کتابفروشی‌های این استان توانسته‌اند ۳۷ هزار و ۵۴ نسخه کتاب به مبلغ یک میلیارد و ۵۹۸ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۲۴۳ تومان در بازه زمانی یک هفته از اجرای این طرح بفروشند.

سالاریان با بیان اینکه ۸۵ کتابفروش فعال استان اصفهان نیز توانسته‌اند در این دوره از طرح، ۱۰ درصد از ۲۵۰ هزار نسخه کتاب به فروش رفته در این طرح تابستانه کتاب را به خود اختصاص دهند، عنوان کرد: این استان با ۸۵ کتابفروشی سهم ۱۱ درصدی کتابفروشی‌های عضو طرح را به نام خود ثبت کرده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل موسسه خانه‌کتاب و ادبیات ایران درباره مشارکت کتابفروشی‌های استان خراسان‌رضوی در طرح تابستانه کتاب گفت: ۲۷ هزار و ۳۳۰ نسخه کتاب به مبلغ ۹۴۳ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۶۴۸ تومان از سوی ۸۰ کتابفروشی در اختیار خریداران کتاب قرار گرفته است.

سالاریان در پایان گفت: علاقه‌مندان و خریداران کتاب تا ۳۰ مرداد فرصت دارند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح تابستانه کتاب که اطلاعات و فهرست آنها به تفکیک هر استان در سایت tarh.ketab.ir ثبت شده است، کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان را با یارانه ۲۰ درصدی خریداری کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها