روایتی از دوران جنگ؛

ایوب آقاخانی «همسفر غائب» را به رادیو آورد

مجموعه هفت قسمتی «همسفر غائب» به کارگردانی ایوب آقاخانی از رادیو نمایش و رادیو معارف پخش می‌شود.
کد خبر: ۴۱۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ - 15August 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مجموعه هفت قسمتی «همسفر غائب» به سفارش رادیو معارف در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است که به روی آنتن رادیو نمایش نیز می‌رود.

ایوب آقاخانی کارگردان این مجموعه رادیویی در این باره به خبرنگار فارس اظهار داشت: «همسفر غائب» تصویری از رشادت های اتفاق افتاده از جانب مردم ایران در خط مقدم در هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: واقعیت این است که در این شکل از کارها انقدر موقعیت ها و شخصیت پردازی ها، دیالوگ ها و عناصر دراماتیک مشابه استفاده شدند که نمی توانم بگویم لزوما این متن از نویسنده محترم، تمایز ویژه ای با بقیه آثاری که در طی این سال ها رادیو تولید کرده است، دارد اما در اجرا سعی شد از طریق انتخاب های سنجیده بازیگران، پرداختن به جزییات عاطفی و ریزنقش های تولیدی و همینطور کنترل و مهندسی ریتمی که برای یک نمایش ضرورت دارد، اجرای گرمی از داستانی نه چندان تازه به مخاطب رادیو ارائه کنیم.

آقاخانی در پایان گفت: اگر این گرما مورد اقبال مخاطبان رادیو قرار بگیرد عملا «همسفر غائب» در اهداف خودش موفق عمل کرده است اگر نه که امیدواریم بالاخره به این رسالت یعنی اجرای یک نمایش درخشان در این حوزه و در این عرصه برای مخاطب عاشق نمایش های رادیویی دست پیدا کنیم البته که خودم اعتقاد دارم نتیجه ای که گرفتیم نتیجه قابل قبول و قابل دفاعی است.

مجموعه «همسفر غائب» به نویسندگی معصومه سلیمی نسب، تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، کارگردانی ایوب آقاخانی، افکتوری نازنین حسن پور،گویندگی احمد گنجی و با هنرمندی مهدی طهماسبی ، بهادر ابراهیمی، کامیار محبی، علی اصغر دریایی، محمدرضا قلمبر، محمد شریفی مقدم، امین بختیاری ومجتبی طباطبایی ساعت 17 از رادیو معارف پخش می شود و ساعت 4:30 به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها