ظریف: دزدان دریایی کارائیب برای خودشان قاضی و دادگاه دارند!

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر توقیف چهار کشتی حامل سوخت ایران گفت: اکنون دزدان دریایی کارائیب برای خودشان قاضی و دادگاه دارند! برایشان متاسفم، نه کشتی و نه پرچم متعلق به ما نبود.
کد خبر: ۴۱۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸ - 15August 2020

ظریف: دزدان دریایی کارائیب برای خودشان قاضی و دادگاه دارند!به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (شنبه) در توئیتی درباره ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر توقیف چند کشتی حامل سوخت ایران نوشت: دزدان دریایی کارائیب در حال حاضر برای خودشان قاضی و دادگاه‌ دارند.

وی افزود: برایشان متاسفم، کشتی دزدیده شده متعلق به ایران نبود. کشتی و پرچم هیچ کدام برای ما نبودند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به ناکامی آمریکا در تصویب قطعنامه ضد ایرانی برای تمدید تحریم تسلیحاتی یادآور شد: تبلیغات توخالی و کم ارزش باعث انحراف اذهان از شکست مفتضحانه دیپلماتیک و اشتباه ایالات متحده در سازمان ملل نمی‌شود.

یک روزنامه آمریکایی بامداد جمعه ۲۴ مرداد مدعی شد آمریکا چند کشتی حامل سوخت ایران را توقیف کرده است.در همین خصوص حجت‌الله سلطانی سفیر ایران در ونزوئلا در واکنش به این ادعا، گفت: یک دروغ و جنگ روانی دیگر، نه کشتی ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آنها ارتباطی به ⁧‫ایران‬⁩ دارد.

یک مقام آگاه دولت آمریکا هم گفت محموله های سوخت ایران که توسط آمریکا توقیف شده است، برای انتقال به آب های آمریکا به کشتی های دیگر منتقل شده است و حکم توقیف تنها برای محموله هاست نه نفتکش ها.

وزارت دادگستری آمریکا جمعه مدعی شده چهار محموله سوخت ایران را در مسیر انتقال به ونزوئلا توقیف کرده است.

ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز درباره ادعاهای مربوط به توقیف چهار محموله سوخت ایران اظهارنظر کرد و گفت که این محموله‌ها به شهر هیوستون منتقل می‌شوند.

در همین خصوص نیز حسن روحانی رئیس جمهور امروز (شنبه) عنوان کرد: اینکه آمریکا گفت چهار کشتی ایرانی را توقیف کرده نه کشتی و نه پرچم ایرانی بود و کل حرف دروغ بود و این برای آن بود که خفت را بپوشانند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار