مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

رنج اسارت ذره‌ای از پایبندی رزمندگان را به ارزش‌های انقلاب اسلامی کم نکرد

سرهنگ پاسدار محسن رشیدی با بیان اینکه اسرا، رزمندگانی بودند که در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف حضور پیدا کردند، گفت: رزمندگان هر چقدر رنج اسارت را کشیدند، ذره‌ای از پایبندی آنها به ارزش‌های انقلاب اسلامی کم نشد.
کد خبر: ۴۱۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ - 16August 2020

تشریح برنامه‌های کنگره ملی «الماس‌های درخشان »توسط سرهنگ رشیدیسرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار  دفاع‌پرس در خرم آباد، ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی‌مان به تشریح مهمترین برنامه‌های اجرا شده در کنگره ملی «الماس‌های درخشان» پرداخت و اظهار داشت: کنگره ملی «الماس‌های درخشان» امروز (یک‌شنبه) مصادف با سی و یکمین سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، با حضور آیت‌الله «محمدی گلپایگانی» رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، «سعید اوحدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس جمهور و حجت‌الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» و جمعی از آزادگان در سراسر کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه این کنگره ملی به‌صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات بنیاد شهید و امورایثارگران و با حضور جمعی از مسئولان استانی و آزادگان برگزار شد افزود: این کنگره با قرائت آیاتی چند  از کلام الله مجید شروع شد سپس معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیام حجت‌الاسلام «حسن روحانی» رییس‌جمهور اسلامی ایران خطاب به این کنگره را قرائت کرد.

رشیدی افزود: در ادامه حجت‌الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» سخنانی را در خصوص  اسرا و نقش آنها در ماندگاری انقلاب اسلامی و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس  و همچنین خاطراتی را از زبان برادر بزرگوارشان حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ترابی که سال‌هایی از عمر پربرکتشان را در اردوگاه‌های رژیم بعثی و در کنار سایر اسرا سپری کردند، بیان کرد.

وی با اشاره به جمله‌ای از سید و سرور آزادگان،  که اسارت را قطعه‌ای از بهشت می‌دانست،  گفت: ما چطور می‌توانیم در آن وحشت و  شکنجه و زجر و تاریکی زندانی که هست  و آن هم در زیر شکنجه های یزیدیان زمان از آنجا  به‌عنوان  «قطعه‌ای از بهشت» یاد کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با ذکر این مطلب که هر چه هم که زمان می‌گذرد، ارزش کار اسرا هویداتر می‌شود، تصریح کرد: اسرا، رزمندگانی بودند که در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف حضور پیدا کردند و وقتی به اسارت نیروهای دشمن درآمدند هر چقدر رنج اسارت را کشیدند، ذره‌ای از پایبندی آنها به ارزش‌های انقلاب اسلامی کم نشد.

وی با بیان اینکه پس از سخنان حجت الاسلام ابوترابی، آیت‌الله «محمدی گلپایگانی» رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، سلام گرم مقام معظم رهبری را به همه حضار علی الاخصوص آزادگان حاضر در جلسه رساند، تصریح کرد: آیت الله گلپایگانی در سخنانی کوتاه مقایسه‌ای بین سختی‌های اسارت حضرت زینب (س) و سایر اسرای دشت کربلا و اسرای دوران دفاع مقدس داشت.

رشیدی با بیان اینکه  اسرا حامل پیام‌های ارزشمندی برای ما بودند، خاطرنشان کرد: عصاره این پیام اسرا پس از تحمل آن‌همه زجر و شکنجه برای ما این جمله مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که می‌فرمایند «اسرای ما آبروداری کردند آبروی نظام را حفظ کردند.»

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با استناد به سخن آیت‌الله محمدی گلپایگانی در این کنگره  که  فرمودند: صبر آزادگان زبان‌زد است و این استقامت در هیچ ملتی مشاهده نمی‌شود، افزود:  صبر و استقامت در برابر ظلم از مهمترین پیام‌های حادثه عاشورا و درسی است که از اسرای دشت کربلا برای ما به یادگار مانده است.

وی به این بخش از سخنان آیت الله گلپایگانی که بیان داشتند: «مسئولان باید توجه کنند این افتخارات را به نسل‌های آینده در کتاب‌های درسی، دانشگاه‌ها و... منتقل کنند و این وظیفه متصدیان تبلیغی و فرهنگی است.» اشاره کرد و گفت: یکی  از برنامه‌های این کنگره تجلیل و اهدا لوح تقدیر به آزادگان بود.

رشیدی در ادامه گفت: در کنگره ملی «الماس‌های درخشان» از ۱۰۷ نفر از آزادگان دوران دفاع مقدس خصوصاً «محمد شهسواری»، «عبدالحسین دباغ»، شهید «محمود امان‌اللهی»، «سید محمد میرعلی مرتضایی»، شهید خلبان «حسین مصری احمدی»، «عبدالجلیل کلانترهرمزی» و امیر سرتیپ دوم «علی والی» تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها