پشتیبانی از ولایت، رمز پیروزی در مقابل دشمنان است

رزمنده سرافراز زنجانی رمز پیروزی در مقابل دشمنان نظام را پشتیبانی از ولایت فقیه دانست و گفت: سابقه نشان داده هرکس از خط ولایت جدا افتاده به هلاکت رسیده‌ است.
کد خبر: ۴۱۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹ - 16August 2020

پشتیبانی از ولایت، رمز پیروزی در مقابل دشمنان

«محسن مهدوی‌نژاد» رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، اظهار داشت: اسارت واژه بسیار تلخی است، اما زمانی که این واژه به واقعیت تبدیل شود تلخیش چند برابر می‌شود و در صورت پایان نیز درد‌ها و رنج‌هایش با آدمی همراه است.
 
وی از زمان اعزام به جبهه هشت سال جنگ تحمیلی و شروع اسارت خود گفت: در ۱۲ آذر سال ۵۹ به استخدام سپاه پاسداران درآمدم و یک ماه پس از آن به منطقه دارخوین اعزام شدم؛ در بیشتر عملیات‌های جنگ تحمیلی از جمله بیت‌المقدس، محرم، والفجر ۴، فجر مقدماتی و خیبر حضور داشتم.
 
«مهدوی نژاد» تصریح کرد: اسفند سال ۶۲ وارد بزرگترین عملیات خاکی و آبی جنگ تحمیلی با نام خیبر شدیم که در منطقه هورالعظیم و زید آغاز شد و پس از ۲۰ روز نبرد، سرانجام جزیره مجنون به تصرف نیرو‌های ایرانی درآمد.
 
این رزمنده آزاده در ادامه به رشادت‌های رزمندگان اسلام در عملیات خیبر اشاره کرد و گفت: عملیات خیبر به دلیل شرایط منطقه و گستردگی آن از تلافات بسیار بالایی برخوردار بود که در طول هشت سال دفاع مقدس سابقه نداشت به طوری که دو تن از فرماندهان نامی ایران از جمله شهید محمد ابراهیم همت و حمید باکری به شهادت رسیدند.
 
وی یادآورشد: در عملیات خیبر تعداد قابل توجهی از رزمندگان ایرانی که من نیز یکی از آنان بودم به اسارت نیرو‌های بعثی عراق درآمدند؛ هفت سال از اسارتم در زندان‌های بعثی عراق سپری می‌شد که همه اسیران با آرزوی آزادی شب را به سحر می‌رساند تا بار دیگر راهی جبهه شده و جنگ را ادامه دهند تا دشمن را به زانو در آورند.
 
«مهدوی‌نژاد» دلیل ایستادگی و مقاومت اسرا را در زندان‌های رژیم بعثی، پایبندی به ارزش‌های اسلام، انقلاب اسلامی، تعصب و غیرتی دینی و فرمانبری از ولایت فقیه دانست و افزود: اسرا هرگز به این موضوع که یک روز با اسرای عراقی تبادل شوند فکر نمی‌کردند، اما حمله عراق به کویت و تغییر مواضع صدام منجر به فکر تبادل اسرا ایرانی با عراقی افتاد که در نهایت نیز اجرا شد.
 
آزاده سرافراز زنجانی خاطرنشان کرد: زندانبان‌های عراقی همواره به اسرا ایرانی می‌گفتند که اگر احساس کنیم ایرانی‌ها در فکر عملیات برای آزادسازی اسرا باشند قبل از اجرای عملیات ما همه شمارا خواهیم کشت پس هرگز به فکر آزادی از زندان نباشید؛ روز‌ها یکی پس از دیگری سپری می‌شدند تا اینکه خبر پذیرش قطعنامه و اتمام جنگ بین ایران و عراق در سال ۶۷، ناگهان طعم شیرین رهایی را به تلخی کشاند و ناگوارتر از آن رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی بود.
 
«مهدوی‌نژاد» از تلخی‌های زمان رحلت امام خمینی (ره) در زندان‌های بعثی عراق گفت: اسرا پس از شنیدن خبر رحلت رهبر کبیر انقلاب به برپایی مراسم عزاداری پرداختند، اما نیرو‌های بعثی با شکنجه‌های سخت مقابل اسرا ایستاند، اما رزمندگان در فراق رهبرشان پای بر قرار نمی‌شناختند.
 
رزمنده سرافراز زنجانی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز سی سال از ورود آزادگان سرافراز به میهن سپری می‌شود، اما درسی که می‌توان به نسل امروز و آیندگان داد ایستادگی بر آرمان‌های امام خمینی (ره) و تبعیت از مقام معظم رهبری است چراکه برای در امان ماندن از توطئه‌های دشمنان انقلاب، پشتیبانی از ولایت است چراکه تاریخ نشان داده کسانیکه از خط ولایت جدا شدند به هلاکت رسیدند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها