جهانگیری:

دستگاه‌های اجرایی باید به دنبال کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی باشند

معاون اول رئیس‌ جمهور گفت: در سال جاری که با تنگنای منابع بودجه‌ای مواجه هستیم همه دستگاه‌ها ضمن توجه بر اجرای کامل ماموریت‌ها و انجام تکالیف خود، به دنبال کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی باشند.
کد خبر: ۴۱۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ - 17August 2020

دستگاه‌های اجرایی باید به دنبال کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی باشندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس،‌ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌ جمهور در جلسه شورای عالی استاندارد که ظهر امروز (دوشنبه) برگزار شد با تاکید بر اهمیت سازمان ملی استاندارد و اعتماد مردم به این سازمان اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان مرجع تأیید کننده ایمنی و کیفیت محصولات باید حساسیت ویژه‌ای در ارائه تاییدیه و صلاحیت‌ها داشته باشد چرا که نشان استاندارد برای مردم اطمینان بخش است و مردم با مشاهده این نشان بر روی محصولات، نسبت به سلامت و کیفیت کالا آسوده خاطر می‌شوند.

وی با اشاره به شرایط سخت و محدودیت‌های منابع بودجه در سال جاری تصریح کرد: شرایط سخت بودجه‌ای مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده و لازم است سازمان ملی استاندارد ایران در تدوین مقررات و دستورالعمل‌ها روش‌هایی را به کار گیرد تا در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده، شرایط و بسترهای لازم برای تحقق جهش تولید فراهم شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در سال جاری که با تنگنای منابع بودجه‌ای مواجه هستیم لازم است همه دستگاه‌ها ضمن توجه بر اجرای کامل مأموریت‌ها و انجام تکالیف و وظایف خود، به دنبال کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی باشند.

در این جلسه که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان غذا و دارو، رئیس اتاق بازرگانی ایران و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط نیز حضور داشتند، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گزارشی از وضعیت بودجه و منابع مالی این سازمان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ ارائه کرد.

در این جلسه همچنین برخی پیشنهادات از سوی سازمان ملی استاندارد ایران مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر و ارائه نظرات و دیدگاه‌های مختلف با تعدادی از این پیشنهادات موافقت شد.

شرح وظایف پژوهشگاه استاندارد، پیشنهاد اجرای اجباری استاندارد عسل و پیشنهاد تفویض تدوین استانداردهای صرفاً دفاعی به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار