وصیت‌نامه شهید محمدحسن بسائی؛

فرزندم به جای جغرافیای جهان تاریخ جهان‌خواران را بیاموز

در وصیت‌نامه شهید محمدحسن بسائی آمده است: پسرم به جای توپ بازی نارنجک بياموز، به جای ترانه فرياد بياموز و به جای جغرافيای جهان، تاريخ جهان خواران را بياموز.
کد خبر: ۴۱۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴ - 17August 2020

فرزندم به جای جغرافیای جهان تاریخ جهان‌خواران را بیاموز

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، محمدحسن بسائی، فرزند محمدصادق، در تاریخ اول فروردین ۲۱ در خوی به دنیا آمد و در تاریخ ۲۱ فروردین ۶۱ در منطقه رقابیه خوزستان در عملیات فتح‌المبین به شهادت رسید.

در وصیت‌نامه این شهید آمده است:

پسرم به جای توپ بازی نارنجک بياموز ، به جای ترانه فرياد بياموز و به جای جغرافيای جهان، تاريخ جهان خواران را بياموز هر روز فانسقه مرا ببند و پوتين مرا امتحان کن و اسلحه ام را روغن کاری کن.

مادر جان انسانی که خودش را درک کرده و می‌خواهد برای خدا نزديکتر شود برايش نه عيال و نه اولاد و پدر و مادر و نه مال دنيا ارزش نخواهد داشت جز در راه خدای متعال پيکار کردن.

مادر جان، به خدا در اين راه خمينی بت شکن و حسين زمان که همان راه سعادت بشر است نشان‌مان داد، اگر گلوله سرخ دشمن به قلبم بخورد بهتر از سعيد فرزند دلبندم به سينه ام خواهم فشرد چون خداوند مصلحت دانسته و گلوله را به نام خدا به طرف دشمن رها خواهم کرد.

خدايا اميدوارم که تمام گناهان مرا بخشيده سپس بزرگترين حق امت را درباره من کرده و شربت شهادت را نصيب نيز بکنی.

برادر جان هيچکس نمی‌تواند از عزيزانش دست بکشد و جدا شود ولی خداوند متعال عزيزترين عزيزان است که انسان مي‌خواهد هر چه زودتر به سويش برود.

الا ای رهگذر منگر چنين بيگانه بر گورم، چه می‌خواهی؟ چه می‌جويی در اين کاشانه عورم

تن من لاشه فقر است و من زندانی زورم، کجا می‌خواستم مردن؟ حقيقت کرد مجبورم

به فرمان حقيقت رفتم اندر قبر با شادی، که تا بيرون کشم از فقر ظلمت نقش آزادی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار