برگزاری نهمین جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس در قزوین

نهمین جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس با حضور مسئولان استانی و فرماندهان نظامی در قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ - 18August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، نهمین جلسه شورای دفاع مقدس قزوین با حضور معاونین استاندار، مدیران کل استان و فرماندهان نظامی در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

استاندار قزوین در این جلسه با بیان اینکه باید از ظرفیت مکتب دفاع مقدس برای آماده سازی نسل جدید بهره برد، گفت: ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های هشت سال دفاع مقدس نشانگر عزم، انسجام و اتحاد ملت اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی است و خوشبختانه این مکتب در دیگر کشورهای آزادی خواه ترویج یافته و آنان نیز با الگوپذیری از این مکتب به دشمنان اجازه دخالت به آرمان‌ها و استقلال کشورشان را نمی‌دهند.

«هدایت‌الله جمالی‌پور» ادامه داد: یکی از راه های زنده نگه داشتن این مکتب و آرمان‌های شهدا و ایثارگران راه‌اندازی مراگز فرهنگی دفاع مقدس در سراسر کشور است که امیدواریم با همکاری همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی این مرکز فرهنگی نیز در قزوین تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه هیچ کوتاهی را در پیشبرد و افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین نمی پذیرد، تصریح کرد: طبق برنامه شهرداری قزوین بعنوان پیمانکار بایستی فاز نخست این مجموعه بزرگ فرهنگی را در دهه فجر امسال به بهره برداری برساند.

استاندار قزوین در پایان سخنان خود دستورات مقتضی جهت افزودن 5 هکتار زمین جدید به این پروژه و رفع موانع و تسریع در روند ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین را صادر نمود.

در ادامه معاون امور عمرانی استاندار قزوین نیز با بیان اینکه هم اکنون این پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز داشت: خوشبختانه با عزمی که در مسئولین استان وجود دارد امیدواریم این پروژه هر چه زودتر جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های جدید به بهره برداری برسد.

«علی فرخزاد» ادامه داد: خوشبختانه اداره کل راه و شهرسازی استان و همچنین شهرداری قزوین پای کار آمده اند و بنا داریم در فاز نخست طبقات اداری و محوطه مجموعه که از ادوات جنگی و سایر ابزارآلات جذاب نظامی پر می‌شود را به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: یکی از مزایای این پروژه بزرگ فرهنگی نزدیکی آن به اتوبان که راه مواصلاتی چندین استان است می‌باشد و دیگر اینکه در مجاورت یادمان شهدای گمنام و دهکده طبیعت باراجین قرار دارد که موجب جذب گردشگر می‌شود و امیدواریم با برنامه‌هایی که اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان پیش‌بینی کرده‌اند جذب گردشگر فرهنگی را جهت بازدید از این مجموعه شاهد باشیم.

در ادامه مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قزوین گفت: این پروژه یکی از مهمترین پروژه های فرهنگی استان محسوب می شود که با بهره برداری از آن می توانیم یاد و خاطر 3 هزار شهدای گرانقدر و ده‌ها هزار رزمنده، جانباز و اسیر را جهت ترویج و تبیین آرمان های نظام به نسل جدید زنده نگه داشت.

امیر سرتیپ دوم ستاد «بهنام پیری» با قدردانی از حمایت های استاندار قزوین ابراز داشت: خوشبختانه در این خصوص اکثر ارگان‌ها از جمله راه و شهرسازی، شهرداری قزوین، شرکت توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب استان و دیگر نهادها مشارکت دارند تا هرکدام به نحوی در این کار بزرگ فرهنگی سهیم باشند.

وی ادامه داد: برای فاز نخست این طرح 100 میلیارد ریال اعتبار جمع آوری شده که امیدواریم در سال آینده این پروژه فرهنگی در لیست اعتبارات استانی جهت تکمیل دیگر فازها قرار گیرد.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین خاطرنشان کرد: قطعا با بهره برداری از این مجموعه بزرگ فرهنگی شاهد انتقال فرهنگ جوانان انقلابی به نسل جدید و همچنین افزایش فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان امروز خواهیم بود.

انتهای پیام‌/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار