مدیر مؤسسه پیام آزادگان خراسان رضوی تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در راستای ثبت خاطرات آزادگان

علی‌اکبر عرفانی گفت: با توجه به ضرورت ثبت و ضبط ناگفته‌های آزادگان از دوران اسارت، تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌توانند در تحقق این مهم نقش مؤثری ایفا کنند.
کد خبر: ۴۱۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ - 18August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور در مؤسسه پیام آزادگان این استان با «علی‌‌اکبر عرفانی» مدیر این مؤسسه دیدار و گفت‌و گو کرد.

عرفانی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط مؤسسه پیام آزادگان اظهار داشت: رسالت اصلی این مؤسسه، صیانت از ارزش‌های مقاومت آزادگان در دوران اسارت است.

وی افزود: با گذشت 10 سال از تأسیس مؤسسه پیام آزادگان، اقدامات خوبی در جهت آگاهی‌بخشی به جامعه در حوزه آزادگان انجام گرفته که امسال نیز علی‌رغم محدودیت‌های اعمال شده به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، برنامه‌های تأثیرگذاری در جهت تبیین مقاومت در اسارت به اجرا درآمد.

عرفانی در ادامه به اهمیت ثبت و ضبط خاطرات آزادگان اشاره کرد و گفت: آزادگان ناگفته‌های بسیاری از دوران اسارت دارند که باید ثبت و ضبط شود؛ لذا با توجه به ارتباطی که اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با تشکل‌های مردم نهاد دارد می‌توان از ظرفیت این تشکل‌ها در جهت تحقق این مهم استفاده کرد.

مدیر مؤسسه پیام آزادگان خراسان رضوی در ادامه به اقدامات صورت گرفته توسط آستان قدس رضوی در راستای شناساندن فرهنگ مقاومت آزادگان به جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور زائرین از سراسر کشور در حرم رضوی، روایتگری دوران اسارت در حرم حضرت ثامن‌الحجج (ع) در حال انجام است و به یک جریان تبدیل شده است.

وی در پایان آمادگی مؤسسه پیام آزادگان خراسان رضوی را برای همکاری با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در حوزه نشر ارزش‌ها اعلام کرد.      

نباید هیچ یک از بخش‌های اثرگذار در دفاع مقدس مغفول بماند

سردار یوسفعلی‌زاده در این ادامه این دیدار صمیمی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی ابراز داشت: آزادگان برای اینکه بتوانند از آزمون‌های پیش‌رو سربلند بیرون بیایند، باید همچون گذشته با تکیه بر تفکر بسیجی در صحنه‌های مختلف حضور مجاهدانه داشته باشند.

وی با بیان اینکه آزادگان نماینده یک نسل سرافراز و پیروز هستند؛ خاطرنشان کرد: هر کدام از ما در هر مسئولیتی که هستیم تا زنده‌ایم، مکلفیم در راه حفظ آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به تشریح مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی پرداخت و افزود: این اداره‌کل در اجرای مأموریت‌های محوله به دنبال آن است تا هیچ یک از بخش‌های اثرگذار در دفاع مقدس مغفول نماند و به دور از حساسیت‌های قشری به همه ابعاد این حماسه جاوید پرداخته شود.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: به منظور ارتباط سیستمی و انطباق دقیق علاقه‌مندی مؤسسه پیام آزادگان استان با مأموریت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس، باید نمایندگانی از سوی این مؤسسه معرفی شوند تا بتوان در جهت تبیین نقش آزادگان خراسانی در مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس، دانشنامه دفاع مقدس استان، حوزه ادبیات مقاومت و انعکاس ایثار و مجاهدت آزادگان با استفاده از ظرفیت رسانه گام‌های مؤثری برداشت.

وی در پایان حضور مؤسسه پیام آزادگان استان خراسان رضوی را در نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس که به مناسبت چهلمین سالگرد این حماسه ماندگار در مشهد برگزار می‌شود ضروری دانست.  

در ابتدای این دیدار «حسینعلی قادری» با بیان خاطره‌ای نحوه اسارت خود را در عملیات عملیات «کربلای5» روایت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار