چهل‌سالگی سرو/ استاندار مازندران تأکید کرد؛

لزوم تبیین موضوعات دفاع مقدس برای نسل جدید / نامگذاری اماکن مازندران به نام رزمندگان دفاع مقدس

«احمد حسین‌زادگان» بر لزوم تبیین موضوعات انقلاب، جنگ و دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان برای نسل جدید تأکید کرد و گفت: اماکن استان مازندران را به نام رزمندگان در قید حیات نامگذاری کنیم.
کد خبر: ۴۱۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ - 19August 2020

لزوم تبیین موضوعات دفاع مقدس برای نسل جدید / نامگذاری اماکن مازندران به نام رزمندگان دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «احمد حسین‌زادگان» استاندار مازندران پیش از ظهر امروز در دومین جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نمادی از رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است، بر ضرورت تدوین کتاب و ساخت فیلم با موضوع دفاع مقدس تأکید کرد.

وی افزود: متأسفانه هنوز نتوانستیم در این بخش حق مطلب را ادا کنیم و باید برای نسل جدید موضوعات انقلاب، جنگ و دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان را خوب تبیین کنیم.

استاندار مازندران ادامه داد: موقعی می‌توانیم بگوییم ادای دین کردیم که از همه ظرفیت‌های بصری، سمعی و هنری، مجازی، حقیقی، مالی، جانی همه جوره تلاش کنیم تا بتوانیم یک گوشه‌ای از عظمت دفاع مقدس را به تصویر بکشیم.

حسین‌زادگان با اشاره به صبوری و مقاومت همسران و مادران شهدا خاطرنشان کرد: این ایثار و جهاد با عقل محاسبه‌گر دنیایی قابل محاسبه نیست؛ در جنگ اتفاقاتی افتاد که با عقل محاسبه‌گر دنیایی نمی‌گنجد، وقتی پای آرمان‌ها و عشق می‌آید اینها معنا پیدا می‌کند. اگر کاری کردیم وظیفه ماست اگر کاری نکردیم باید کاری کنیم که جبران این عقب افتادگی را کرده باشیم.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نماد یک بخش مهمی از تاریخ استان و رشادت‌های رزمندگان  لشکر 25 کربلای مازندران است، گفت: کار خوبی در ساری انجام شده است و همه دستگاه‌ها مشارکت کردند و این مکان را برای تاریخ جنگ انتخاب کردند که جای تقدیر و تشکر دارد بهترین نقطه زمین داخل شهر را برای این امر اختصاص دادند.

استاندار مازندران با بیان اینکه همه دستگاهها مشارکت کنند تا این پروژه راه اندازی بشود، افزود: همه فرمانداران و استانداران گذشته هم در اتفاقات خوبی که در این مکان افتاده سهم دارند و تلاش کردند؛ من اعتقاد دارم که در این راستا کوتاهی نشده است اما شاید باید بیشتر وقت می‌گذاشتیم که نگذاشتیم.

وی با بیان اینکه امسال خوشبختانه فرایند خوبی را طی کردیم، گفت: امیدواریم تا پایان این دولت بخشی از آن را افتتاح کنیم و پای مردم برای بازدید از این مکان باز شود و بخشی از رشادت‌های فرزندان خود را شاهد باشند.

حسین زادگان با بیان اینکه در ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس تصمیمات خوبی با توجه به شرایط کرونایی گرفته شده است، ادامه داد: ما باید همه برنامه‌ها را با پیوست سلامت و پرهیز از انتقال ویروس کرونا تصمیم بگیریم و برگزار کنیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ تکریم از رزمندگان استان تصریح کرد: این مراسم خود عظمتی را در سطح استان ایجاد می‌کند اما بخاطر شرایط کرونایی بر اساس شیوه‌نامه خاص خودش برگزار می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه همه ما یا خانواده و اطرافیان‌مان بخشی از زندگی‌مان‌ در جنگ سپری شده است، ادامه داد: امروز هر کدام از ما سهم مهمی در انتقال نشر مفاهیم دفاع مقدس داریم.

وی اظهار کرد: رسانه‌های مکتوب و مجازی که پای این انقلاب ایستاده‌اند باید در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس سنگ تمام بگذارند و در نشریات سطح شهرستانی و استانی مطلب را خوب انتشار بدهند. تلویزیون نیز نقش تعیین کننده در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس دارد.

این مسئول با اشاره به برپایی نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس در استان کفت: نمایشگاه با نگاه کرونایی برگزار شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد با همکاری و مشارکت فضای مجازی، حوزه هنری و نهادهای فرهنگی برای برپایی نمایشگاه مجازی نیز اقدام کنند.

وی بر ضرورت تکریم از رزمندگانی که دیده نشدند و کمتر مورد تکریم قرار گرفتند تأکید کرد و افزود: این افراد توسط شهرداران و بخشداران در کمیته شناسایی ستاد، شناسایی شوند و علاوه بر دیدار، برای تکریم آنها و رفع مشکلات و رسیدگی به وضع معیشت اقتصادی‌شان اهتمام شود.

وی بر لزوم نامگذاری اماکن به نام رزمندگانی که در دفاع مقدس نقش داشتند و در قید حیات هستند، تأکید کرد و گفت: آموزش مجازی نیز از اهمیت ویژه برخوردار است و باید برای انتقال مفاهیم جنگ در این فضا برای نسل جوان کار اساسی صورت گیرد.

استاندار مازندران تهیه کارت ایثارگری را نشان دهنده تکریم از رزمندگان دفاع مقدس دانست و گفت: فرمانداران و شهرداران تدابیری برای بهره‌مندی این قشر از برنامه‌های سینما اتخاد کنند و این کمترین کار برای قدردانی از جامعه ایثارگران است که در برهه زمانی مشخص انجام می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اعتبار 10 میلیارد تومانی سفر اخیر نوبخت برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس، به سفر آینده وی به غرب استان اشاره کرد و گفت: در این سفر سعی می‌کنیم به سقف این اعتبار بیفزاییم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار