عضو سازمان آزادیبخش فلسطین:

سرنوشت سادات و ملک حسین در انتظار بن زاید است

یکی از اعضای شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) گفت: "محمد بن زاید" ولیعهد امارات متحده عربی به همان سرنوشتی دچار خواهد شد که انور سادات و ملک حسین و تمام عوامل عادی سازی روبط با اسرائیل، با آن روبرو شدند.
کد خبر: ۴۱۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ - 19August 2020

سرنوشت سادات و ملک حسین در انتظار بن زاید استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مروان عبدالحمید» از اعضای شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین در گفت‌وگویی اظهار داشت: «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات متحده عربی به همان سرنوشتی دچار خواهد شد که انور سادات رئیس جمهور اسبق مصر و همه کسانی که به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل و صلح با آن بودند، به آن دچار شدند و به عبارت دیگر بن زاید از سوی ملت‌های عربی و اسلامی طرد خواهد شد.

وی در خصوص دیدگاه ملت فلسطین در قبال امارات متحده عربی که خود را سخنگوی فلسطینی‌ها برشمرده و اعلام کرده است، توافق عادی سازی با اسرائیل به نفع قضیه فلسطین است، گفت: این ملت فلسطین است که در مورد مسائل خود صحبت می‌کند و هیچ کس حق اظهار نظر از طرف آنان را ندارد.

اقدام امارات در عادی سازی روابط با اسرائیل جای تاسف دارد

عبدالحمید در خصوص اینکه آیا ملت فلسطین اجازه می‌دهد امارات سخنگوی آن باشد؟ تصریح کرد: از اینکه برادران و دوستانمان در امارات به عادی سازی روابط با اسرائیل اقدام کردند، متاسفیم زیرا حق ندارند با نادیده گرفتن ملت فلسطین چنین اقدامی انجام دهند؛ ملت فلسطین منافع خود را می‌داند و شایسته نیست منتظر ابتکار عمل‌هایی بماند که به ضرر منافعش باشد و هیچ تفاوتی ندارد چنین اقداماتی از سوی کدام طرف صورت بگیرد چه برادرانمان باشند و چه نباشند.

وی تاکید کرد: ما از این اقدام امارات متاسفیم و به صراحت اعلام می‌کنیم، به هیچ وجه از آنان نمی‌خواهیم چنین کاری که به ضرر منافع ملت فلسطین است، انجام دهند.

ملت فلسطین از امارات ناراضی است

این عضو شورای مرکزی سازمان آزدیبخش فلسطین در ادامه این مصاحبه در خصوص واکنش مناسب به توافق عادی سازی روابط امارات با اسرائیل که مضمون آن به معنی به رسمیت شناختن اشغالگر و اعلام این است که ملت فلسطین حق دفاع از سرزمین و مقاومت را ندارد، گفت: اکنون واقعیت این است که ملت فلسطین از این رفتار امارات ناراضی است و طبیعی است که این اقدام امارات به مثابه هدیه‌ای به اسرائیل و نتانیاهو و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است، ترامپ همان کسی که تمام تلاش خود را برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور آمریکا به کار گرفته است اما ملت فلسطین قادر است این افراد را بازخواست کند.

وی در مورد سرنوشت توافق عادی سازی با اسرائیل و اظهارات برخی مبنی بر اینکه امارات در نهایت مجبور خواهد شد چه تحت فشار داخلی و یا فشار کشورهای عربی و مسلمان روابط خود با اسرائیل را قطع کند، گفت: ما از مدت ها پیش رفتار امارات و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را زیر نظر گرفته و شاهد اقدامات ناشایست و تعامل با اسرائیلی ها بوده‌ایم؛ تعاملاتی که با ارزش‌های عربی و اسلامی در تعارض است.

توافق ایران و چین نوید بخش نظام جدید جهانی است

عبدالحمید با تاکید بر اینکه ما با تمام توان در برابر این وضعیت خواهیم ایستاد و به تحولات اطراف خود و تحولاتی که در دنیا جریان دارد، واقفیم، اظهار داشت: ما شاهدیم که نبردهای مشترکی بین ما و تمام برادران مظلوممان در منطقه جریان دارد و متوجه هستیم که گشایش به زودی حاصل خواهد شد به ویژه اینکه معتقدیم توافق چندی پیش بین ایران و چین و همکاری مشترک آنان نظام جدید جهانی را در پی خواهد داشت که در آن چین و متحدانش از جمله روسیه و دیگران برتری خواهند داشت و این نظام جدید انشاءالله به زودی با سرنگونی ترامپ و خنثی شدن تمام توطئه‌های بزرگ که بر ویرانه های فلسطین طراحی می‌شود، تحقق خواهد یافت.

عبدالحمید در مورد سوء استفاده این کشورها از نیاز مالی ملت فلسطین برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: تمام این اقدامات در برابر مقاومت فلسطینی و عربی فروخواهد ریخت. ما به سرنگونی آمریکا و پیروزی جهان عرب و اسلام و نیز محقق کردن تمام دستاوردهایی که درصدد به ثمر نشاندن آن هستیم، دل بسته و چشم امید دوخته‌ایم.

لزوم به پا خاستن ملت امارات در برابر عادی سازی

وی با بیان عدم نارضایتی کنونی از امارات گفت: از برادران عرب و ملت امارات انتظار داریم برخاسته و به عادی سازی مجانی و تسلیم شدن در برابر صهیونیسم جهانی نه بگوید و در برابر این اطاعت وسرسپردن به دیکته‌های آمریکا قد علم کند.

عبدالحمید در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد: صبح گشایش نزدیک است و به زودی به تمام حقوق خود دست خواهیم یافت و آن زمانی است که ترامپ و نتانیاهو پس از فساد و دزدی و زیر پا گذاشتن تمام ارزش‌هایی که مدعی پایبندی به آن هستند، به پایان راه برسند؛ ما اطمینان داریم، در نهایت به پیروزی خوهیم رسید چرا که حق با ما است و ملت‌هایی مقاومی داریم که با همه این اقدامات مخالف هستند.

وی در مورد توافق‌های صلح دولت انور سادات در مصر و ملک حسین شاه اردن با رژیم صهیونیستی که قبلا امضا شده و نتایج فاجعه بار آن برای ملت‌ها و عدم پیشرفت اقتصادی و عدم پایبندی اسرائیل و آمریکا به وعده های خود و اینکه اکنون توافق عادی سازی چه نفعی برای امارات دارد؟ گفت: محمد بن زاید به همان سرنوشت سادات و ملک حسین دچار و از سوی ملت‌های عربی و اسلامی طرد خواهد شد و بی تردید امارات از این صلح هیچ چیزی به دست نخواهد آورد و تمام دستاورد آن در ناامیدی از آمریکا و نماینده آن در منطقه یعنی اسرائیل خلاصه خواهد شد.

ملت امارات به پا خواهد خاست

عبدالحمید در ارتباط با اینکه امارات با این توافق خود را در معرض خطر مقاومت و گروههای آن و احتمال واکنش آن قرار داده است، گفت: ما ایمان داریم که ملت امارات است که آنچه وجدانش دستور می‌دهد اجرا می‌کند به این معنی که گروههای مقاومت یک دشمن جدید خلق نخواهد کرد و میدان جدیدی برای نبرد که موجب کشمکش با امارات و دیگران شود، ایجاد نخواهد کرد.

فلسطینی‌ها حضور خود در سرزمین خود را به اثبات می رسانند

وی گفت: در نهایت ملت فلسطین در خاک خود باقی می‌مانند و حضور خود را به کرسی می‌نشانند و اسرائیل و بن زاید و تمام کسانی که به پایان ملت فلسطین دل بسته‌اند، باید بدانند که ملت فلسطین پایان نخواهد یافت بلکه به سرزمین و قدس خود پایبند است و در نهایت بی شک پیروزی از آن فلسطینی‌ها خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها