مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

خراسان شمالی بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

سرهنگ احیامحمد امیری گفت: این استان با توجه به جمعیت آن، بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
کد خبر: ۴۱۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸ - 19August 2020

خراسان شمالی بیشترین شهید را نسبت به جمعیت تقدیم انقلاب اسلامی کرده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان شمالی، امروز مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی با حضور امیر سرتیپ دوم «محمد فهمیده قاسم‌زاده» جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی و امیر سرتیپ دوم «محمد نجاتی» مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

در این مراسم مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار کرد: استان خراسان شمالی در دوران دفاع مقدس، تیپ مستقلی نداشت، اما در چهار یگان برای دفاع از ارزشها حضور یافت که در این مسیر سه هزار شهید نیز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

وی ادامه داد: این استان در آن دوران، از دورترین مناطق به جبهه‌های دفاع مقدس بود و رزمندگان برای حضور در جبهه ها مسافت طولانی را طی می کردند همچنین این استان با توجه به جمعیت آن، بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

امیری عنوان کرد: بسیاری از فرماندهان دوران دفاع مقدس شنیدم که می گفتند رزمندگان خراسان شمالی از شجاع ترین نیروها هستند که در تمامی عرصه ها به عنوان نیروی خط شکن ایفای نقش کردند.

وی با اشاره به ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گفت: این مرکز فرهنگی، پنج هزارو 300 متر زیربنا دارد و ساختمان مرکزی آن که شامل مجموعه اسناد و کتابخانه و سایت اداری است در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

امیری با اشاره به یادمان های شهدای گمنام گفت: در 32 نقطه استان 72 شهید گمنام خاکسپاری شده است که یادمان های ساخته شده جزو زیباترین و بهترین یادمان ها است و ساخت آن ها به برکت سفر مقام معظم رهبری به استان است.

وی بیان کرد: در استان 345 عنوان کتاب به چاپ رسیده است که از این تعداد 195 عنوان از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

امیری در حوزه اسناد و تاریخ شفاهی گفت: تاکنون 360 هزار سند از ایثارگران و رزمندگان استان جمع آوری شده است و در دو مرحله این اداره کل در حوزه تاریخ شفاهی و چاپ کتاب مورد تقدیر قرار گرفت.

وی افزود: امسال 40 عنوان کتاب در سطح کشور حائز رتبه شدند که از این تعداد چهار عنوان کتاب مربوط به اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی بوده است.

امیری در ادامه به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه روحانیت، پیشکسوتان، زنان، فضای مجازی و خبرگزاری دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی اشاره کرد.

در پایان از خدمات سرهنگ پاسدار «احیامحمد امیری» قدردانی و امیر سرتیپ دوم «محمد نجاتی» به عنوان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی معرفی شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها