مقام آمریکایی: بدون اصلاحات جدی به لبنان کمک درازمدت ارائه نمی‌دهیم

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی تأکید کرد: واشنگتن بدون اصلاحات جدی در لبنان به این کشور کمک درازمدت ارائه نخواهد کرد.
کد خبر: ۴۱۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵ - 19August 2020

مقام آمریکایی: بدون اصللاحات جدی به لبنان کمک درازمدت ارائه نمی‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «دیوید هیل»، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی امروز چهارشنبه با مداخله در امور داخلی لبنان خواستار اصلاح ساختار قدرت در این کشور خاورمیانه شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، هیل گفت: «آمریکا تا زمانی که شاهد روی کار آمدن مسئولانی نباشد که قادر به اصلاح و تغییر هستند به لبنان کمک‌های درازمدت ارائه نخواهد کرد.»

وی در ادامه گفت لازم است لبنان اصلاحات اقتصادی و مالی ایجاد کرده به مبارزه با «فساد فراگیر» بپردازد و شفافیت را ارتقاء دهد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در ادامه منظورش را از عبارت «اصلاحات» روشن‌تر کرده و گفت: «این اصلاحات ضروری، با منافع برخی از بازیگران فعلی از جمله حزب‌الله همخوانی ندارند.»

دولت آمریکا در تلاش است محبوبیت حزب‌الله در لبنان را پایین بیاورد. واشنگتن به همین دلیل،کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده است. آمریکا همچنین چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حزب‌الله، یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است. در انتخابات دو سال پیش پارلمان لبنان هم با وجوداقدامات آمریکا علیه این حزب، بخش بزرگی از کرسی‌ها در اختیار ائتلاف مورد حمایت حزب‌الله قرار گرفت.

اقدامات آمریکا در لبنان بارها مورد انتقاد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته که می‌گویند حزب‌الله نقش مهمی در حفظ آرامش و ثبات لبنان و مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه داشته است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار