نماینده لبنانی:

برخی دشمنان درکی از پایگاه مردمی حزب‌الله ندارند

یک نماینده وابسته به حزب‌الله لبنان در پارلمان این کشور، گفت که برخی تلاش دارند حزب‌الله را تضعیف کنند، اما از حجم پایگاه مردمی حزب‌الله آگاهی ندارند.
کد خبر: ۴۱۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ - 20August 2020

برخی دشمنان درکی از پایگاه مردمی حزب‌الله ندارندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «حسن فضل الله» نماینده حزب‌الله لبنان در پارلمان این کشور، در گفت‌و‌گویی در واکنش به حکم دادگاه «رفیق حریری» آن را بر خلاف قانون اساسی لبنان دانست و در ادامه بر ضرورت کشف حقیقت تأکید کرد.

وی به المیادین گفت که موضع حزب‌الله در این خصوص مبنایی و شناخته شده است و تفاوتی با قبل و پس از رأی دادگاه ندارد و «توجهی به رأیی که صادر شده ندارد.»

فضل الله افزود: «به دور از تمامی تفاسیر در خصوص رأی دادگاه، ما در حزب‌الله تصمیم گرفته‌ایم که وارد بحث ارزش‌گذاری در خصوص این رأی نشویم. هر گروه و طرفی اقدام به ارزیابی و ارزش گذاری در خصوص رأی دادگاه کرده است، اما ما ضرورتی برای ارزیابی این مسأله نمی‌بینیم، چرا که اصولا برای ما مهم نیست.»

این نماینده پارلمان لبنان همچنین که برخی گروه‌ها از طریق رسانه‌ها تلاش می‌کنند بر روی خون رفیق حریری سرمایه‌گذاری کنند و با ناسزاگویی بخواهند حزب‌الله را وارد فتنه کنند اما مقاومت در این شرایط برای اینکه دچار فتنه نشود، صبر اتخاذ کرده است.

حسن فضل الله تأکید کرد: «برخی در لبنان در وهم و خیال به سر برده و گمان می‌کنند که قادر به تضعیف حزب‌الله هستند و حجم پایگاه مردمی مقاومت را درک نمی‌کنند و هر کسی که برای هدف قرار دادن مقاومت تلاش کند با سد محکم مردم مواجه خواهد شد.»

این نماینده وابسته به حزب‌الله در بخش دیگری از سخنان خود به بحث سازش برخی کشورها با رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که این کشورها دست به تحریک علیه لبنان می‌زنند و در جریان جنگ ۲۰۰۶ در تجاوز به لبنان شریک بودند.

او درباره تشکیل دولت لبنان نیز گفت که حزب الله لبنان مشکلی با بازگشت سعد الحریری به نخست وزیری ندارد و هم اکنون مشورت‌ها در این خصوص با همپیمانان در حال انجام است اما به نتیجه‌ای نرسیده است.

به گفته فضل الله، هنوز بر روی نام مشخصی برای نخست‌وزیری توافق نشده و حزب‌الله نیز همانند دیگران خواستار دولت وحدت ملی با بالاترین تأیید پارلمانی و حمایت مردمی است، اما کسی نمی‌تواند با عبور از حزب‌الله دولتی تشکیل دهد.

او در خصوص سفر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به لبنان نیز گفت که او از طریق «محمد رعد» نماینده حزب‌الله در پارلمان، پیام مثبتی به رهبری حزب‌الله داد و «محمد رعد» دو بار با مکرون دیدار داشت

این نماینده لبنانی در ادامه رابطه میان جریان ملی آزاد به رهبری «میشل عون» و حزب‌الله را بسیار مستحکم توصیف کرد و گفت که به طور روزانه میان «نبیه بری» رئیس پارلمان و جریان ملی آزاد درخصوص تشکیل دولت رایزنی و گفت‌و‌گو وجود دارد.

او گفت که تلاش‌ها برای کنار زدن «میشل عون» با شکست مواجه خواهد شد، چرا که به عقیده وی، میشل عون از پایگاه مردمی بالایی برخوردار است.

روز چهارم اوت، انفجاری مهیب منطقه بندرگاه بیروت را ویران کرد. اشتعال مواد نیترات آمونیوم در انبار ۱۲ بندر بیروت باعث وقوع انفجار شد که بر اثر آن، دستکم ۲۰۰ نفر کشته و بیش از شش هزار تن دیگر مجروح شدند. در این انفجار بندر کاملا ویران شد و خسارت‌های جدی به شمار زیادی از منازل و ادارات شهر بیروت وارد شد.

این حادثه علاوه بر تلفات جانی و خسارت‌های مالی و اقتصادی، تبعات سیاسی نیز داشته و «حسّان دیاب»، نخست‌وزیر لبنان بعد از چند روز تظاهرات ساماندهی شده از سوی جریان غربگرای ۱۴ مارس و استعفای چند وزیر کابینه، خود او نیز استعفا داد و با درخواست میشل عون، فعلا پیشبرد امور را تا برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار