دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

آخرین برگ برنده ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری/ عادی‌سازی روابط برخی کشورها با صهیونیست‌ها تا ۳ ماه آینده!

هر چقدر که به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می‌شویم، ترامپ سعی می‌کند تا برگ‌های برنده خود را یکی پس از دیگری رو کند، اما یکی پس از دیگری به در بسته می‌خورد و ناکام می‌ماند.
کد خبر: ۴۱۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶ - 22August 2020

آخرین برگ برنده ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری/ احتمال عادی‌سازی روابط برخی کشورها با صهیونیست‌ها تا ۳ ماه آیندهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: هر چقدر که به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می‌شویم، ترامپ سعی می‌کند تا برگ‌های برنده خود را یکی پس از دیگری رو کند، اما یکی پس از دیگری به در بسته می‌خورد و ناکام می‌ماند؛ آخرین تلاش رئیس جمهور آمریکا در این راستا برمی‌گردد به قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران در شورای سازمان ملل.

دولت ترامپ همین چند روز قبل سعی کرد تا تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران که ۲۷ مهر ماه به پایان می‌رسد را تمدید کند، اما در یک تحقیر بزرگ فقط جمهوری دومینیکن را به‌عنوان یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل با خود همراه کرد.

یکی دیگر از برگ‌های برنده ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کمک لابی صهیونیستی به وی است؛ رئیس جمهور آمریکا سعی دارد تا در فرصت باقیمانده تا انتخابات، در راستای پروژه عادی‌سازی روابط کشور‌های منطقه غرب آسیا با رژیم صهیونیستی، مثمر ثمر ظاهر شود؛ ترامپ در همین راستا شرایطی را فراهم کرد تا امارات به‌صورت رسمی با رژیم اشغالگر قدس رابطه برقرار کند.

«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس اظهار داشت: اکنون که دونالد ترامپ در آستانه انتخابات آمریکا، تمامی برگ‌های برنده انتخاباتی‌اش را از دست داده، امارات برای کمک به رئیس جمهور آمریکا دست به این اقدام (توافق با رژیم صهیونیستی) زده است.

وی با بیان اینکه رابطه امارات و رژیم صهیونیستی می‌تواند امتیازی برای ترامپ باشد و لابی صهیونیستی را تشویق خواهد کرد که به ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمک کند، تاکید کرد: تا سه ماه آینده که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز شود، ترامپ به عربستان، بحرین و پادشاهی عمان هم فشار خواهد آورد تا با رژیم صهیونیستی توافقی رسمی در راستای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: اگر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، رابطه بین رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های عضور شورای همکاری خلیج فارس حفظ خواهد شد، اما اگر این اتفاق نیفتد رابطه بیبن صهیونیست‌ها و این کشور‌ها نیز کوتاه خواهد بود.

هانی‌زاده با اشاره به اینکه حضور صهیونیست‌ها در منطقه خلیج فارس باعث ناامنی در این منطقه حساس می‌شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز باید تمام ابزار‌های سیاسی را به کار ببرد تا رژیم صهیونیستی در رفت و آمد کشتی‌های تجاری اختلالی را ایجاد نکند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در برابر حضور غیر مشروع رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس واکنش نشان دهد، لذا به نظر می‌رسد طی سه ماه آینده برخی کشور‌های خلیج فارس با رژیم صهیونیستی رابطه رسمی برقرار کنند و این یک خطر جدی برای منطقه خلیج فارس تلقی می‌شود.

در پایان این نکته قابل ذکر است که باید منتظر بمانیم و ببینیم که این برگ برنده ترامپ برای وی سودی خواهد داشت یا خیر.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار