نشست شورای امنیت درباره ایران به دلیل مخالفت آمریکا لغو شد

پس از اقدام غیرقانونی آمریکا در کلید زدن مکانیزم بازگشت تحریم‌ها علیه ایران،‌ روسیه درخواست برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره این اقدام آمریکا شد که واشنگتن با برگزاری این نشست که قرار بود امروز، جمعه برگزار شود، مخالفت کرد.
کد خبر: ۴۱۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ - 21August 2020

آمریکا با درخواست روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره ایران مخالفت کردبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‎پرس، خبرنگار شبکه خبری «سی‌بی‌اس» آمریکا اعلام کرد که آمریکا با درخواست مسکو برای برگزاری نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل درباره اقدام واشنگتن در فعال کردن مکانیزم ماشه مخالفت کرده است.

روز ۲۰ آگوست، آمریکا با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت خواستار آغاز روند بازگشت خودکار [تحریم‌ها] شده که به طرف‌های برجام اجازه می‌دهد خواستار بازاعمال تحریم‌های چندجانبه‌ای علیه ایران شوند که ذیل مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ علیه ایران رفع شده است.

پس از اقدام روز گذشته واشنگتن، روسیه خواستار برگزاری نشست مجازی شورای امنیت، با توجه به تحولات روز گذشته شد.

سه کشور اروپایی که طرف ایران در توافق هسته‌ای برجام هستند هم بلافاصله با صدور بیانیه مشترکی با اقدام آمریکا مخالفت کردند.

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای تأکید کرد آمریکا طرف مشارکت‌کننده در برجام نیست و نمی‌تواند از روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران که در قطعنامه ۲۲۳۱ به آن اشاره شده استفاده کند.

نمایندگی چین در سازمان ملل نیز اقدام آمریکا را محکوم کرد و گفت که این اقدام یک «نمایش سیاسی» است که ایالات متحده به راه انداخته است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار