چهل‌سالگی سرو/ همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب صوتی «دلتنگ نباش » در دانشگاه سمنان

کتاب صوتی «دلتنگ نباش» که فرازهایی از خاطرات و زندگینامه شهید مدافع حرم «روح الله قربانی» است، در دانشگاه سمنان رونمایی شد.
کد خبر: ۴۱۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱ - 22August 2020

رونمایی از کتاب صوتی «دلتنگ نباش » در دانشگاه سمنانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، «سرهنگ محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در مراسم رونمایی از نخستین کتاب صوتی دانشگاه سمنان که پیش از ظهر امروز در سالن  میثاق دانشگاه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس یادآور تلاش، ایثار و ایمان راسخ رزمندگان ایران اسلامی است و هدف از گرامیداشت آن یادآوری ایثار، مقاومت، شجاعت، ایستادگی، وحدت، همدلی و از خودگذشتگی فرزندان این مرز و بوم برای جوانان و کسانی است که دوران جنگ را درک نکرده‌اند.

وی در خصوص تشکیل کارگروه های تخصصی به‌مناسبت برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان از 11 کارگروه فضای مجازی، نهادهای فرهنگی، اجتماعی، هنری و تبلیغاتی، شهرداری‌ها، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، نیروهای مسلح، خانواده، زنان، کودک و نوجوان، جوانان، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و تشکل های مردم نهاد، بانک‌ها، اصناف و اقشار، تشکیل شده است.

سلامی افزود: در کارگروه جوانان، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و تشکل های مردم نهاد به ریاست دانشگاه سمنان برنامه تخصصی و شاخص تدوین شده است که از زحمات همه در این کارگروه  تشکر و قدردانی می شود.

وی با بیان این که دانشگاه و دانشجویان نقش مهمی را در هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند، ادامه داد: دانشجویان و استادان در دوران دفاع مقدس از رزمندگان فعال، خلاق و کارآمد بودند که نقش ارزشمند آنان در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس غیر قابل انکار است و برخی از ابداعات مهم دوران جنگ حاصل تفکرات رزمندگانی بود که تحصیلات دانشگاهی داشتند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در دفاع مقدس یک نوع بیمه کردن است، گفت: فعاليت در حوزه دفاع مقدس در راستاي حفظ و احيای ارزش‌های اين عرصه بسيار ارزشمند است و همه باید در تولید آثار فاخر و جذاب در جهت جذب جوانان و فرهنگ سازی در این زمینه تلاش کنیم.

سلامی ادامه داد: امروز ملت بزرگ ایران برای مقابله با توطئه های دشمنان در همه بخش ها نیازمند روحیاتی همچون شهید «روح الله قربانی» است .

این مسئول ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران جوانانی همچون شهید قربانیها را پرورش داد که سالها پس از انقلاب برای حفظ آن و نیز حفظ اسلام به عنوان مدافعان حرم در میدان مبارزه حاضر می شوند و اینگونه فداکاری می کنند.

وی گفت: تدوين و تاليف آثار شهدا يكي از كارهاي ماندگار براي نسل هاي آينده  است و كتاب هاي دوران دفاع مقدس اگر به خوبي نوشته شود مي تواند انتقال ارزش ها را براي سراسر جهان داشته باشد  و اقدام ارزشمند دانشگاه  سمنان باید  الگویی باری سایر دانشگاه  ها در استان سمنان  شود.

دکتر«مسعود نصیری زرندی» رئیس دانشگاه سمنان هم ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزای حسینی گفت : شهيد مدافع حرم، «روح ا.. قرباني» كه در مسير تعالي و رشد تا شهادت، مدتي دانشجوي دانشگاه سمنان بوده است، الگويي تمام عيار براي جوانان و دانشجويان پاك سرشتي است كه به دنبال معرفت در مسير شهادت قدم گذاشته اند.

نصیری با بیان اینکه کتاب « دلتنگ نباش»  مورد تمجید و تقریظ مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است افزود: این کتاب  روایت شهید «روح ا... قربانی» دانشجوی سابق دانشکده هنر دانشگاه سمنان است که جزء شهدای مدافع حرم است که تولید این کتاب صوتی باعث شناخته شدن شهید «روح الله قربانی» از دانشجویان دانشگاه سمنان خواهد شد  و انجام اینگونه اقدامات باعث تقویت روحیه معنویت و ایثارگری در دانشجویان و نیز ارتباط دانشگاه و جامعه خواهد شد.

«بهروز گل محمدی» معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه سمنان در این مراسم اظهار داشت: کتاب صوتی دلتنگ نباش فرازهایی از خاطرات و زندگینامه شهید روح الله قربانی از شهدای دانشجوی دانشگاه سمنان به نویسندگی «زینب مولایی» است.

وی گفت: این کتاب صوتی به همت تیم حدود ۵۰ نفری در مدت یکماه ضبط، صدا گذاری و آماده شده و قرار است از یکم تا ۳۱ شهریور‌ماه هر شب ساعت 22 به مدت ۱۰ دقیقه از طریق‌ کانالهای مجازی دانشگاه به نشانی unisemnan@ و semnanuni_farhangi@ پخش شود.

در این آیین از «زینب عبد فروتن» همسر شهید «روح الله قربانی» و نیز «زینب مولایی» راوی و نویسنده کتاب «دلتنگ نباش» با اهدای لوح قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها