مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس خبر داد؛

آموزش درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس

سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» گفت: با انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس تدریس دو واحد درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در این دانشگاه ارایه می‌شود.
کد خبر: ۴۱۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ - 23August 2020

آموزش درس آشنای  دفاع مقدس در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید كوشكی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس امروز در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با امضای تفاهمنامه همکاری در زمینه تدریس دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس درس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گفت: در راستای ترویج فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و آشنایی دانشجویان با مفاهیم و دستاوردهای دفاع مقدس، تدریس دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ارایه خواهد شد.

وی تصریح کرد: تعهدات اداره‌کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در این تفاهم‌نامه تائید استاد جهت تدریس درس آشنایی با علوم معارف دفاع مقدس در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، ارائه و اعلام عناوین و اولویت‌های تحقیقاتی مورد نیاز اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است..

کوشکی افزود: فراهم‌سازی زمینه و شرایط عمومی در مکان اداره‌کل جهت برگزاری اردوی تخصصی و بازدید اساتید، کارکنان  و دانشجویان از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس گفت: تفاهم‌نامه همكاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس و اداره‌كل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان به‌منظور توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین آموزش علوم و معارف دفاع مقدس به امضا رسید.

در ادامه رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با تشریح جزییات این تفاهم‌نامه اضافه كرد: از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه‌های علمی، پژوهشی، تحقیقات کاربردی و تولید محصولات مشترک بین دانشگاه و اداره‌کل با در نظر گرفتن تمام امکانات طرفین است.

محمدجامعی بیان داشت: از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری در زمینه اطلاع‌رسانی درباره موضوعات علمی پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و اداره‌کل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس، فراهم کردن امکان استفاده از کتابخانه برای محققان و همچنین فراهم كردن زمینه تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس عنوان کرد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز یادآور شد: از دیگر موارد همکاری این تفاهم‌نامه، تأمین اساتید مورد نیاز درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس، همکاری در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت مشترک، اردوهای تخصصی، همکاری در خصوص تدوین، تولید و چاپ مقالات دفاع مقدس، استفاده از ظرفیت دانشگاه و اداره‌کل حفظ آثار از قبیل فرصت مطالعاتی، پژوهشی، پایان‌نامه‌ها و غیره، برنامه‌ریزی جهت تکمیل، حفظ، نگهداری و توسعه وضعیت یادمان شهدای گمنام دانشگاه است.

وی عنوان کرد: تعهدات دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز در این تفاهم‌نامه، برگزاری کلاس‌های آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در طول ترم تحصیلی جهت دانشجویان، صدور مجوز جهت اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، پژوهشی مورد نیاز اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه و ارائه بانک اطلاعاتی از محققان و متخصصان فعال دانشگاهی در زمینه اجرای  طرح‌های تحقیقاتی در حوزه‌های علوم انسانی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس بیان داشت: همکاری در چاپ کتاب مطابق سرفصل‌های درسی دانشگاه، مقالات علمی پژوهشی در حوزه دفاع مقدس به همراه صدور مجوز بهره‌برداری محققین و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس از کتابخانه‌های دانشگاه با معرفی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها