چهل‌سالگی سرو/ در نشست رؤسای ستادهای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس مطرح شد؛

اجرایی شدن ۲۶ هزار و ۵۲۶ برنامه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس/ برگزاری ۵۰۰ کنگره شهید در شهرستان‌ها

نشست رؤسای ستادهای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس؛ وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای کشوری صبح امروز با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ - 23August 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست رؤسای ستادهای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس؛ وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای کشوری صبح امروز با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

اجرایی شدن ۲۶ هزار و ۵۲۶ برنامه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس/ برگزاری 500 کنگره شهید در شهرستان‌ها

جعفری: اجرایی شدن ۲۶ هزار و ۵۲۶ برنامه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس

«علی‌اصغر جعفری» رئیس ستاد اجرایی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ابتدای این نشست ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و سالروز شهادت شهید اندرزگو را تسلیت گفت و از رونمایی سامانه گزارش‌گیری فعالیت‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: تمام برنامه‌های دستگاه‌های کشوری، لشکری و استان‌ها این ستاد در قالب سه جلد کتاب «مقاومت پیروزی» چاپ شده است.

وی گفت: در بحث سیاست‌های برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس مقرر شده بود بیداری اسلامی، مکتب شهید سلیمانی، مشارکت مردم، بهره‌گیری از همه ظرفیت سازمان‌ها و ادارات و معاونت‌ها، توجه به کیفی بودن فعالیت‌ها، نوآوری، پرهیز از اسراف، اطلاع‌رسانی هوشمند و امیدآفرین و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی مورد تاکید قرار داده شود.

رئیس ستاد اجرایی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس «ما قوی هستیم» را شعار محوری برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس معرفی کرد و افزود: برنامه‌های این ایام از سوم خرداد تا پایان سال‌جاری ادامه خواهد داشت؛ اما در برخی از مقاطع از جمله هفته دفاع مقدس فعالیت‌های این ستاد متفاوت‌تر خواهند بود.

جعفری از اجرایی شدن ۲۶ هزار و ۵۲۶ برنامه مختلف توسط سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های کشوری و لشکری در سال‌جاری خبر داد و گفت: در خصوص اجرایی شدن نمایشگاه در شرایط کنونی شیووع ویروس کرونا همواره سوالاتی مطرح است که ما معتقدیم این برنامه‌ها را از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به خانه‌های مردم خواهیم برد.

وی در ادامه بر لزوم درج نشان ۴۰ سالگی به‌عنوان پیشانی کار در فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: بحث تاریخ شفاهی پیشکسوتان باید در مجموعه‌های مختلف ضبط و منتشر شود تا نقش هر سازمان در دفاع مقدس به عنوان سند در یک کتاب وجود داشته باشد.

صالحی‌آرا: هر هفته در استان‌ها ابتکار خواهیم داشت

در ادامه «احمد صالحی آرا» رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با اشاره به برنامه‌های ‌بینی‌شده چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس گفت: ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس دانشگاه آزاد فعالیت‌های خود را با حضور سردار کارگر شروع کرد؛ همچنین برنامه‌های استانی ابلاغ شده و از ۱۳ خرداد هر هفته در سطح استان‌ها ابتکارات جدیدی را در برنامه‌ها خواهیم بود.

وی از اجرایی شدن 20 برنامه در مجموعه استان‌ها خبر داد و افزود: برخی اقدامات ماندگار از جمله اعطای امتیازات ایثارگران در استخدام و جذب 25 درصدی آن‌ها و حق بیمه طی ماه‌های گذشته در این دانشگاه مصوب شد. همچنین به مناسبت سالروز 26 مرداد و ورود آزادگان به کشور بحث تجلیل از ایثارگران با حضور رئیس دانشگاه آزاد انجام شد.

صالحی‌ آرا همچنین از تولید و معرفی آثار ادبی دفاع مقدس خبر داد و افزود: تهیه و تولید کلیپ‌های معرفی کتاب دفاع مقدس، تهیه کلیپ‎های سه دقیقه‌ای با رزمنده‌ها، ارسال پیامک توسط رئیس دانشگاه به پدر و مادر شهیدان همزمان با سالروز شهادت این عزیزان، از جمله کارهای ابتکاری و جدیدی است که در دستور کار قرار گرفته است.

احمدی: فدراسیون کشتی میزبان «شهدای گمنام»

در ادامه «سیدعبدالحمید احمدی» معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به تشریح برنامه‌های این وزارتخانه به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس پرداخت و گفت: تاکنون ستاد وزارت‌خانه و ستادهای استانی شکل گرفته شده‌اند و با توجه به ظرفیت جوانان، سعی شده از ظرفیت آن‌ها برای این ایام بهره‌گیری شود. خوشبختانه سه هزار تشکل جوانان وجود دارد که برنامه‌هایی را از سوم خرداد با دیدار وزیر با خانواده شهید زمانی‌نیا همراه شهید سلیمانی سلیمانی آغاز کردیم.

وی گفت: هفته پهلوانی، هفته بسیج، هفته تربیت بدنی و هفته دفاع مقدس همگی فرصت‌های خوبی است تا دیدارهایی را با خانواده‌های شهدای مدافع حرم در سراسر کشور تدارک ببنیم که خوشبختانه مقدمات آن فراهم شده است. در شرایط کنونی جامعه هر هفته طرح کمک مومنانه را هر هفته با یک فدراسیون‌های ورزشی پیش می‌بریم که این همکاری در دهه ولایت ادامه داشت و تا پایان ماه محرم ادامه خواهد داشت.

احمدی عنوان کرد: رونمایی از یادمان شهدای گمنام در فدراسیون کشتی، ادامه پویش مومنانه برای آسیب‌دیدگان از کرونا، تهیه و تولید برنامه‌های یک دقیقه‌ای از شهدای ورزشی کشور در دستور فعالیت‌های ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار گرفته است.

اجرایی شدن ۲۶ هزار و ۵۲۶ برنامه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس/ برگزاری 500 کنگره شهید در شهرستان‌ها

ترکی: موزه دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی ایجاد می‌شود

«ترکی» نماینده وزارت راه و شهرسازی در ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس سپس گفت: ما در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در سه محور ستادی، مراکز وابسته همانند شرکت‌های هواپیمایی و ریلی و استان‌ها برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس را پیگیری می‌کنیم. رویکرد ما نیز در این ستادها حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج این فرهنگ متعالی است.

وی در ادامه از ایجاد موزه دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی خبر داد و افزود: در حال آماده‌سازی موزه دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی هستیم و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان بسیج مستضعفین مبتنی بر محرومیت‌زدایی مناطق محروم داشته‌ایم.

مطلبی: ابلاغ برنامه‌های ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس به مراکز حوزه‌های علمیه

در بخش دیگری از این نشست «حجت‌الاسلام مطلبی» نماینده حوزه‌ها علمیه در ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: دستورالعمل‌های این ستاد درخصوص برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس به تمام مراکز حوزه‌های علمیه ابلاغ شده و دیدارهایی با خانواده‌های شهدا صورت گرفته است.

وی گفت: در بحث گروه‌های جهادی، تجلیل از شهدای جهادگر دفاع مقدس انجام شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از دوره‌های حضوری، از اساتید و روحانیون ایثارگر دعوت شده تا بیان خاطرات و تببین ابعاد مختلف دفاع مقدس را در دستور کار داشته باشند.

جعفرپور: برگزاری 500 کنگره شهید در شهرستان‌ها

«رشید جعفرپور» نماینده وزارت علوم تحقیقات و فناوری در این ستاد عنوان کرد: برنامه‌های وزارتخانه برای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به مراکز ابلاغ شده و از دستگاه‌ها خواسته شده تا از همه اساتید پیشکسوت تقدیر به‌عمل آید و وزیر محترم نیز در یکی از این برنامه‌ها حضور خواهد داشت. سومین کنگره شهدای دانشجو، یادواره شهید سلیمانی، برنامه‌ریزی برای برگزاری 500 کنگره شهید شهرستانی و 31 کنگره استانی در دستور کار این وزارت خانه قرار گرفته است.

وی بر استفاده حداکثری از فضای مجازی تاکید کرد و گفت: رونمایی از سایت جامع شهدای دانشجو برای در دسترس قرار دادن اطلاعات چهار هزار و 200 دانشجو و نام‌گذاری برخی از اماکن به نام شهیدان دانشجو و تقدیر از اساتید تراز انقلاب اسلامی را در دستور کار داریم.

چراغی: تفاهم وزارت صنعت با بنیاد شهید

در ادامه «محمدحسین چراغی» فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت صنعت به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین این وزارتخانه و بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت صنعت و بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت گرفته، خودروهای مورد نیاز ایثارگران تامین خواهد شد که امیدواریم به مرحله اجرایی نزدیک شود. همچنین در تفاهم‌نامه‌های دیگری با صنایع کوچک و تامین ماسک و مواد اولیه مورد نیاز بیماران کرونایی ایثارگر پرداختیم.

خلفی: برگزاری همایش ملی سیاست‌های اقتصادی دفاع مقدس

«خلفی» نماینده وزارت دارایی و امور مالیاتی در ادامه در توضیح اقدامات این وزارت‌خانه درخصوص چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: 18 ستاد اجرایی برای موضوع گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ایجاد کرده‌ایم که در ایامی همچون هفته دفاع مقدس و 22 بهمن برنامه‌های ویژه‌ای خواهد داشت و همچنین برگزاری همایش ملی سیاست‌های اقتصادی دفاع مقدس در دوران جنگ اقتصادی امروز را به‌صورت وبینار خواهیم داشت.

کریمی: تجلیل از زنان مقاومت 45 روزه خرمشهر

در ادامه نرگس کریمی مشاور امور ایثارگران معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سخنانی اظهار داشت: عمده برنامه‌های این معاونت به‌صورت تلفنی و وبیناری برگزار می‌شود. ارتباط و تجلیل از خانواده‌های زنان مدافع خرمشهر در جریان مقاومت 45 روزه انجام شد و همچنین دو برنامه تلفنی گفت‌وگومحور را با خانواده‌های شهدای حزب جمهوری اسلامی داشتیم.

وی گفت: نشست گفتمان بین نسلی، برنامه‌هایی با موضوع حجاب و عفاف از دیگر برنامه‌هایی بود ک طی چند ماه گذشته از سوی این معاونت برگزار شده است.

مرادی: ساخت سه یادمان دفاع مقدس در راهیان نور

در ادامه «یعقوب مرادی» مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران در سخنانی از ابلاغ دستورالعمل تجلیل از ایثارگران در این وزارتخانه خبر داد و گفت: 21 هزار ایثارگر و 530 شهید دوران دفاع مقدس در این وزارتخانه جانفشانی داشته‌اند که در همین راستا و در چهل سالگی دفاع مقدس برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ایم. چاپ کتاب «وعده‌ای که کامل شد»، خلاصه عملکرد شهید سلیمانی در وزارت نیرو، ساخت سه یادمان دفاع مقدس در راهیان نور و تامین آب و برق مورد نیاز 80 یادمان صورت گرفته است.

وی از آماده‌سازی سه موزه دفاع مقدس در تهران، قصرشیرین و خرمشهر خبر داد و افزود: در ادامه فعالیت‌های بیداری اسلامی چندین برنامه مختلف و متنوع در دستور کار قرار دارد که امیدواریم مورد رضایت مردم قرار گیرد.

میان‌دره: برنامه‌های بین‌المللی دفاع مقدس

در ادامه این نشست «میان‌دره» نماینده وزارت خارجه در این نشست در سخنانی گفت: وزارت خارجه شرایطی را همواره کرده تا امکان خواهر شهری سردشت، ناکازاکی و هیروشیما صورت گیرد. وزارت خارجه در ونزوئلا، مکزیک و بوسنی نیز همزمان با ایام هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی را تدارک می‌بیند.

اجرایی شدن ۲۶ هزار و ۵۲۶ برنامه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس/ برگزاری 500 کنگره شهید در شهرستان‌ها

در بخش پایانی این مراسم، از سامانه برخط گزارش‌گیری و ارزیابی برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس «مقاومت و پیروزی» توسط سردار سرتیپ بهمن کارگر رونمایی شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها