چهل‌سالگی سرو/ در نشست رؤسای ستادهای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس مطرح شد؛

ثبت و ضبط خاطرات مراجع تقلید از دفاع مقدس/ تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت

نشست روسای کمیته‌های ستاد مرکزی گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ - 23August 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، دومین نشست روسای کمیته‌های ستاد مرکزی گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کشور در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

مصلحی: خاطرات مراجع تقلید از دفاع مقدس ثبت و ضبط می‌شود
حجت‌الاسلام «حیدر مصلحی» رئیس ستاد امور حوزه‌های علمیه و روحانیت در بخش دیگری از این مراسم در سخنانی گفت: حوزه‌های علمیه و بسیج طلاب در زمینه چهلمین سالگرد دفاع مقدس فعال شده‌اند که بخش عمده‌ای از این فعالیت‌ها در عرصه پژوهش است. طی جلسات صورت گرفته مقدماتی را برای ایجاد بحث فقه در دروس خارج، با موضوع جهاد و ایثار فراهم کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

ثبت و ضبط خاطرات مراجع تقلید از دفاع مقدس/ تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت

وی عنوان کرد: از مراجع عالیقدر تقلید خواهش کردیم پیش از شروع دروس خارج، در سال‌جاری یاد و نام شهدای دوران دفاع مقدس را گرامی‌ دارند که خوشبختانه این موضوع نیز مورد استقبال قرار گرفت. همچنین مقرر شد تعدادی از علما از جمله آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله جوادی آملی و دیگر بزرگان حوزه‌های علمیه که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، خاطرتشان بیان و ثبت و ضبط کنند.

امرودی: برجسته‌سازی دفاع مقدس در چهلمین سالگرد پیروزی
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین «میثم امرودی» رئیس کمیته فرهنگی ستاد گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با بیان‌اینکه فعالیت‌های خوبی را در ایام عید غدیر با وجود شیووع کرونا داشته‌ایم، گفت: فعالیت‌های امسال ما در محرم نشان داد می‌توانیم با اعمال فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراسمات را به‌خوبی انجام دهیم.

وی در ادامه به ارائه پیشنهاداتی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس پرداخت و گفت: خوب است امسال برنامه‌های خوب و برجسته‌ای را در کنار سایر برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس پیش‌بینی کنیم تا بتواند به‌خوبی در جامعه جریان‌ساز باشد.

ثبت و ضبط خاطرات مراجع تقلید از دفاع مقدس/ تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت

مجتهدزاده: تدوین برنامه‌های بخش زنان گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس
«مریم مجتهدزاده» رئیس ستاد زنان گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ادامه گفت: طبق شرح وظایف ابلاغ شده مکاتباتی را با دستگاه‌های مختلف شروع کردیم و با نمایندگان زن کمیته‌ها ارتباط برقرار کردیم و جلسات مشترکی برگزار شد که نهایتاً به دریافت برنامه‌های مشترکی ختم شد و البته برنامه‌های دیگری با توجه به ظرفیت هر دستگاه در نظر گر فته شد.

وی گفت: در نهایت در بخش زنان کمیته‌های مختلف 893 برنامه استانی با قابلیت اجرایی و 458 برنامه حوزه ستادی وزارتخانه‌ها برای گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تدوین شده است.

ثبت و ضبط خاطرات مراجع تقلید از دفاع مقدس/ تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت

عصار: تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت
در ادامه سرتیپ دوم پاسدار «محمدتقی عصار» رئیس کمیته پیشکسوتان جهاد و مقاومت این ستاد گفت: ساختار اجرایی این کمیته تدوین و برنامه‌های آن در حال اجرایی شدن است. ما امسال تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت را در دستور کار قرار داده‌ایم و با توجه به محدودیت‌های کرونایی، بانوآوری برنامه را انجام خواهیم داد.

ثبت و ضبط خاطرات مراجع تقلید از دفاع مقدس/ تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت

سردار خادم‌حسینی: آمادگی ظرفیت‌های فرهنگی برای شروع نهضت ترجمه

سردار «معز خادم‌حسینی» رئیس کمیته امور بین‌الملل گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در این نشست به همکاری با فعالان عرصه بین‌‎الملل دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های این کمیته با رویکرد و ویژگی جریان مقاومت و همبستگی دنبال می‌شود.

وی در ادامه به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دو سال از مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس می‌گذرد و ما امروز ظرفیتی از دستگاه‌های مختلف برای تحقق این مهم را فراهم کرده‌ایم.

سردار نائینی: جنگ امروز، جنگ روایت‌هاست
در ادامه این نشست سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی محمد نایینی» رییس مرکز اسناد وتحقیقات دفاع مقدس سپاه در سخنانی با بیان اینکه دفاع مقدس جریانی در ادامه قیام عاشورا بود، اظهار داشت: هر گره‌گشایی که در دفاع مقدس وجود داشت به برکت امام حسین (ع) صورت می‌گرفت لذا اگر امروز دستاوردی داریم متاثر از همان فرهنگ عاشورایی است.

ثبت و ضبط خاطرات مراجع تقلید از دفاع مقدس/ تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت

وی به لزوم ارتقاع جایگاه تحقیق و پژوهش در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ارتقاع جایگاه تحقیق و پژوهش در سطح کشور باید در دستور کار قرار گیرد چراکه فکر می‌کنیم از این طریق بهتر بتوانیم به تببین دفاع مقدس بپردازیم. جمع‌آوری پژوهش‌های انجام شده 40 سال گذشته با موضوع دفاع مقدس و تهیه لیستی از پژوهشگران تخصصی دفاع مقدس که مقالات برتری داشته‌اند را هم‌اکنون در دست اقدام داریم تا آثار برتر آن‌ها توسط رسانه‌ها معرفی شود.

رییس مرکز اسناد وتحقیقات دفاع مقدس سپاه با تاکید براینکه جنگ امروز، جنگ روایت‌هاست، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 130 پژوهشگر دفاع مقدس را شناسایی کرده‌ایم و امسال مقدمات دومین نشست «یادها و نام‌ها» را فراهم کرده‌ایم و 250 اثر سندی، 140 اثر پژوهشی و تاریخ شفاهی 40 فرمانده آماده‌سازی شده که رونمایی می‌شوند.

جعفری: رونمایی از سایت اشتراک‌گذاری محتوای دفاع مقدس
در بخش دیگری از این نشست سرهنگ «حمید جعفری» رئیس کمیته فضای مجازی به تولیدات فاخر کمیته‌های استانی ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در کمیته‌های استانی تولیدات خوب و فاخری تولید شده است که همگی مبتنی بر برنامه‌های 43 هفتگی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: سه مسابقه مجازی طی ماه‌های گذشته طراحی و اجرا شده که نمونه‌ای از اقدامات این کمیته است که بازخورد بسیار خوبی داشته و همچنین سایتی را آماده‌سازی کرده‌ایم که در اختتامیه دومین جشنواره تولیدات فضای مجازی دفاع مقدس و مقاومت رونمایی خواهد شد؛ این سایت برای اشتراک‌گذاری محتوا ایجاد شده است.

سوقندی: همکاری ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در طرح «سه‌شنبه‌های تکریم»
«محمدرضا سوقندی» مشاور امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از این مراسم گفت: امسال در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص چهل سالگی دفاع مقدس یک جریان‌سازی به‌وجود آمده است. نمونه این برنامه‌ها، برنامه‌ای است با عنوان «سه‌شنبه‌های تکریم» که در سراسر کشور برگزار می‌شود و شخص سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هر هفته در این برنامه حضور دارد.

ثبت و ضبط خاطرات مراجع تقلید از دفاع مقدس/ تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت

داودی: سه بخش قوه قضائیه همراه برنامه‌های دفاع مقدس
در بخش دیگری از این مراسم «حسین داوودی» نماینده قوه قضائیه به تشریح برنامه‌های این دستگاه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس پرداخت و گفت: امسال در دستگاه قضا فرمانده بسیج، اداره کل امور فرهنگی و اداره کل امور ایثاگران سه بخشی هستند که درگیر فعالیت‌های دفاع مقدس شده‌اند و کارهای خوبی را پیش می‌برند.

یوسفی: پخش «چهل شب، چهل خاطره» و «نذر خون» از تلویزیون
«یوسفی» رئیس کمیته بهداشت این ستاد در ادامه به تشریح برنامه‌های این کمیته ویژه گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس پرداخت و گفت: برنامه «چهل شب، چهل خاطره» در حال تولید است و به زودی از تلویزیون پخش خواهد شد. «نذر خون» نیز برنامه‌ای است که از فردا تا ایلام اربعین از تلویزیون پخش خواهد شد.

حیدری: اصناف پای کار شهدا هستند
در ادامه «حیدری» نماینده بسیج اصناف در این ستاد در سخنانی گفت: تجلیل از خانواده‌های شهید اصناف و نصب بنر بر ورودی شهرها بخشی از فعالیت‌های مجموعه اصناف کشور است که خوشبختانه با پای کار بودن بازاریان انجام می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای پرکارترین و نوآورترین کمیته‌های این ستاد نیز جوایز فرهنگی در نظر گرفته شود.

آذرنوش: ظرفیت پنج هزار شهید ورزشکار دفاع مقدس
«داوود آذرنوش» رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور با اشاره به پنج هزار شهید جامعه ورزشی در دوران دفاع مقدس گفت: ظرفیت وسیعی در میان جامعه ورزشی برای پرداختن به شهدا وجود دارد.

وی به کمک جامعه ورزشی در شیووع کرونا اشاره کرد و گفت: امسال ما در جامعه ورزشی کمک مومنانه را در بین اقشار مختلف ورزشی ترویج دادیم.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور تاکید کرد: جامعه ورزش کشور طی سال‌های دفاع مقدس اسناد و آثار بسیار خوبی برجا گذاشته‌اند که ما آمادگی نمایش دادن آن‌ها را داریم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار