ششمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی (۷)؛

آغاز رقابت‌های حافظان نظم با حضور پلیس ایران در مسکو

مسابقات نظامیان جهان در روسیه در حالی وارد چهارمین روز خود شده است که از امروز سه شنبه تیم حافظان نظم نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران متشکل از دلاورمردان زبده و ورزیده فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۴۱۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ - 23August 2020

رقابت های حافظان نظم با حضور پلیس ایران در مسکو آغاز شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، رشته حافظان نظم در مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه ازجمله سخت‌ترین و تخصصی‌ترین رشته‌های این دوره از مسابقات است که با حضور چهار تیم شامل جمهوری اسلامی ایران، روسیه (۲ تیم) و ارمنستان در چهار مرحله برگزار می‌شود.

تیراندازی به اهداف ثابت و متحرک، گشت خودرویی، دو استقامت، عبور از موانع سخت در محیط‌های شهری و جنگل، عبور از رودخانه و پشت سر گذاشتن موانع مصنوعی و طبیعی بی شمار بخشی از مراحل چهارگانه مسابقه حافظان نظم است.

سرهنگ رئیسعلی حاتمی سرپرست تیم حافظان نظم جمهوری اسلامی اظهار داشت: اردو‌های آماده سازی تیم از اردیبهشت ماه در ایران آغاز و طی این مدت زبده‌ترین و ماهرترین نیرو‌های مرزبانی نیروی انتظامی برای این مسابقات انتخاب شده اند.

وی اظهار امیدواری کرد با توانمندی و روحیه بالایی که در تیم مشاهده می‌شود انشاالله با توفیق الهی به موفقی‌های مطلوبی دست یابیم.

در مسابقات بین المللی نظامیان جهان برخلاف مسابقات بین المللی سیزم که نظامیان در مسابقات ورزشی با هم رقابت می‌کنند، رقابت بین تانک ها، توپ ها، خدمه توپخانه و سایر حوزه‌هایی است که مهمات واقعی در آن به کار برده می‌شود و نظامیان توانمندی و سرعت عمل خود را در انجام عملیات نظامی در محیطی واقعی به نمایش می‌گذارند.

نخستین دوره مسابقات بین المللی نظامی در سال ۲۰۱۵ به میزبانی روسیه و قزاقستان برگزار شد.

تیم نیرو‌های مسلح ایران در این مسابقات حضور فعال داشته و در برخی رشته‌ها نیز مقام‌هایی را کسب کرده است. همچنین بیش از ۱۰۰ تن از زبده‌ترین نظامیان ایران در مسابقات امسال در روسیه حضور دارند.

۲۲ رزمنده در قالب تیم تانک از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۴۴ نیرو در قالب تیم تهاجم دریابرد از نیروی دریایی ارتش، ۴۲ رنجر از تیم هوابرد نیروی زمینی ارتش و ۱۴ پلیس در قالب تیم حافظان نظم از ناجا در مسابقات روسیه حضور دارند و در چهار رشته به رقابت با نظامیان سایر کشور‌ها می‌پردازند.

در ایران نیز دو رشته غواصی در عمق (به میزبانی نیروی دریایی ارتش) در جزیره کیش و مسابقه گشت جاده‌ای در تهران (به میزبانی نیروی انتظامی) در حال برگزاری است.

در کنار این مسابقات در پارک پاترویت مسکو در غرب پایتخت تزارها، به مانند پارسال جشنواره فرهنگی به نام خانه دوستی در حال برگزاری است و ایران به مانند پارسال حضور چشمگیری در این کار فرهنگی که در راستای معرفی فرهنگ کشور‌ها به نظامیان صورت می‌گیرد، دارد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار