به گزاش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاعپرس، «شاهآبادی» معاونت صدای رسانه ملی در نشست فعالان عرصه نشر فرهنگ ایثار و شهادت و معاونت صدای رسانه ملی با محوریت تولید کتاب گویا و تاریخ شفاهی در خصوص ضرورت پرداخت به تاریخ شفاهی اظهار داشت: بعد از سالهای جنگ تحمیلی این سوال اساسی مطرح شد که چه کسی باید این ایثارگریها و رشادت های رزمندگان را به نسل بعد منتقل کند. همه آنچه که در طول این سالها در خصوص نشر ارزشهای دفاع مقدس انجام شده بسیار اندک است. ما باید اسناد دفاع مقدس را برای آیندگان به یادگار بگذاریم که اگر نتوانستیم یک فیلم خوب بسازیم آیندگان ما این کار را با اسنادی که جمع آوری کردیم محقق کنند.
وی در ادامه گفت: ما در حوزه نشر ارزشهای دفاع مقدس در خصوص کتاب گویا روسفید هستیم و سعی کردیم از ایجاد شبهه و خاطره سازی جلوگیری کنیم. این عزم و اراده در مجموعه صدای رسانه ملی وجود دارد که آثار مکتوب عرصه دفاع مقدس به کتاب گویا تبدیل شود. ۴۰۰ هزار مخاطب با ۳۵ دقیقه شنیدن نشان از ظرفیت بالای کتاب گویا دارد.
شاه آبادی در پایان گفت: ما برنامه ۱۰۰ ثانیه با شهید را ترتیب دادهایم که باید رشد پیدا کند و عزم جدی این است که روی شهدای کمتر شناخته کار شود. گلوگاه زندگی یک شهید میتواند برای مخاطب جالب توجه باشد. ما برای این منظور به متن های ۳۵۰ کلمه ای نیاز داریم و از مجموعه های مرتبط با نشر ارزشهای دفاع مقدس تقاضا داریم که این متن ها را در اختیار ما بگذرند ما قصد نداریم بانک اطلاعات جمع آوری کنیم چرا که در آن صورت امکان نشر آن ها را نداریم. هدف جذب حداکثری مخاطبان هستیم که این امر مهم با کنار هم قرار گرفتن صدای رسانه ملی و همه مجموعه مرتبط با دفاع مقدس است.
انتهای پیام/ ۱۶۱