پایان آخرین مرحله داوری مسابقه بین‌المللی کارتون؛

«ما کرونا را شکست می‌دهیم» برگزیدگانش را شناخت

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: کارهای مربوط به برگزاری اختتامیه مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» به پایان رسیده است، اما چون امکان برگزاری مراسم حضوری وجود ندارد، آماده برگزاری اختتامیه به‌صورت اینترنتی هستیم.
کد خبر: ۴۱۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ - 24August 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سید مسعود شجاعی‌ طباطبایی» مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به پایان آخرین مرحله داوری آثار مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» و انتخاب برگزیدگان این مسابقه اظهار داشت: کارهای اجرایی مربوط به مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم»، چند روز بعد از شیوع کرونا، با هم‌فکری دانشگاه علوم پزشکی شیراز شروع شد که خوشبختانه این اتفاق هنری با همراهی مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان ارشاد اسلامی، مرکز روایت فتح، شبکه مجازی آی‌گپ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و نهاد ریاست جمهوری روبه‌رو شد و سپهر سوره هنر حوزه هنری نیز به عنوان مجری، کار را آغاز کرد.

طباطبایی افزود: بعد از اطلاع‌رسانی، با استقبال هنرمندان ۸۸ کشور روبه‌رو شده و چهار هزار و ۲۰۰ اثر را دریافت کردیم که در نخستین مرحله با چهار داور ایرانی و پنج هنرمند خارجی، داوری آثار را شروع کرده که در مرحله ابتدایی دو هزار و ۲۰۰ اثر به سایت راه یافتند.

وی تصریح کرد: در مراحل بعدی داوری جهت ارائه در نمایشگاه و چاپ اثر در کتاب ویژه مسابقه، ۳۸۸ اثر و در مرحله بعد ۴۷ هنرمند به عنوان فینالیست انتخاب شدند. در آخرین مرحله نیز سه نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند که جوایز نفرات اول تا سوم به ترتیب ۱۵۰۰، ۱۰۰۰ و ۵۰۰ یورو و لوح تقدیر و تندیس است. علاوه بر جوایز اعلام شده به هفت نفر از هنرمندان ایرانی که مشارکت جدی در مسابقه داشتند، جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

آماده برگزاری اختتامیه هستیم
شجاعی‌ طباطبایی درباره مراحل اجرایی برگزاری اختتامیه گفت: کارهای مربوط به برگزاری اختتامیه به پایان رسیده، اما چون امکان برگزاری مراسم به صورت حضوری وجود ندارد، آماده برگزاری اختتامیه به‌صورت اینترنتی هستیم.

دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» در ادامه افزود: معتقدم برگزاری این مسابقه در روزهای کرونایی اتفاق بسیار خوبی بود. این جریان به این دلیل که به مدافعان سلامت و کادر پزشکی، پرستاری و درمان توجه کرده و در عین حال توصیه‌های بهداشتی خوبی درباره رعایت فاصله اجتماعی بیان می‌کرد، کار بسیار ارزنده‌ای است.

وی در مورد چاپ کتاب جشنواره نیز گفت: کتاب نفیس آثار در ۳۸۷ صفحه چاپ شده و برای فینالیست‌ها ارسال خواهد شد. فایل pdf آثار هم با کیفیت قابل چاپ در اختیار سایر شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. نتایج مسابقه در سایت www.irancartoon.com قابل مشاهده خواهد بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار