با حضور رئیس بنیاد شهید صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران ایلام

با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تفاهم‌نامه تأمین زمین، ساخت مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در ایلام امضا شد.
کد خبر: ۴۱۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱ - 24August 2020

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید اوحدی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه به‌منظور امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین، ساخت مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و کلنگ‌زنی و افتتاح ۴۰۰ واحد مسکونی ایثارگران به استان ایلام سفر کرد.

اوحدی در ابتدای سفر خود به استان ایلام و در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) و گرامی‌داشت هفته دولت، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیداری که به‌صورت ویدئوکنفرانس با هیئت دولت داشتند، نکات بسیار مهمی را گوشزد و ازجمله به این اشاره کردند که یک سال پایانی دولت زمان حساسی است و هر روز آن یک غنیمت برای خدمت است. قطعاً این بیانات و تأکیدات عزم جدیدی را در مسئولان دولت ایجاد کرده است.

وی با اشاره به حضور زائران اربعین در سال‌های گذشته در استان ایلام گفت: بخش مهمی از زائران اربعین حسینی (ع) از طریق مرز مهران به سفر کربلا می‌رفتند و از آن مرز به کشور بازمی‌گشتند و همه ما خاطرات بسیار خوبی از مهمان‌نوازی مردم این استان در ایام اربعین داریم و مردم این استان هرچه که داشتند، برای پذیرایی از زائران در طبق اخلاص می‌گذاشتند. این استان همچنین در دوران دفاع مقدس از استان‌های افتخارآفرین کشورمان بود و هر وجب از خاک آن با خون پاک شهیدان متبرک شده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمتگزار عزیزترین و مقدس‌ترین قشر جامعه است، افزود: این جامعه هدف نماد جهاد است و طبیعی است که مجموعه‌ای که قرار است خدمتگزار این این جامعه باشد باید دارای رویکرد مدیریت جهادی باشد؛ در همین راستا عزمی جدی در بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود دارد که مشکلات موجود جامعه ایثارگری با سرعت بیشتری پیگیری و برطرف شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: استان ایلام دارای هزار و ۱۰۰ ایثارگر است که متأسفانه هنوز مسکن دریافت نکرده‌اند و امروز تفاهم‌نامه‌ای برای تامین ۱۰۰ درصد مسکن این عزیزان با استانداری ایلام به امضا می‌رسد. در حوزه اشتغال عزیزان ایثارگر نیز محدودیت‌ها و کاستی‌هایی در حوزه قوانین وجود دارد که باید از ظرفیت قوی مجلس شورای اسلامی و حضور پررنگ ایثارگران در آن استفاده کنیم.

اوحدی در ادامه ضمن تشریح نحوه پرداخت معوقات ایثارگران، گفت: اساسی‌ترین هدف و وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است و امیدواریم در این مسیر با کمک خود ایثارگران عزیز و تمام دستگاه‌ها با موفقیت عمل کنیم.

وی همچنین با حضور در گلزار مطهر شهدای صالح آباد ایلام پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا و بهره‌برداری از پایان عملیات عمرانی مناسب‌سازی فضای این گلزار تأکید کرد: گلزارهای مطهر شهدا قطعه‌ای از بهشت روی زمین هستند. امیدواریم اجرای عملیات عمرانی بر این مکان مقدس منجر به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در استان ایلام با وجود محدودیت‌ها و محرومیت‌ها انسجام خوبی بین مدیران و مسئولان اجرایی وجود دارد و شاهد خدمتگزاری صادقانه این عزیزان به مردم شریف و ایثارگران استان ایلام هستیم. مردم ایلام نیز در طول دوران دفاع مقدس دین خود را به خوبی به انقلاب ادا کرده‌اند.

وی در ادامه سفر خود به استان ایلام در مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه ۴۰۰ واحدی مسکن ایثارگران شهر ایلام حضور یافت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سپس با حضور در منازل مادر شهیدان «مصطفی و محمدرضا شکری»، جانباز ۷۰ درصد «علی رحمانی» و آزاده و جانباز ۵۵ درصد «محمود منصوری» با آن‌ها دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

اوحدی در این دیدارها ضمن تقدیر از فداکاری‌های این ایثارگران و ابلاغ سلام مقام معظم رهبری، گفت: دیدار چهره به چهره با ایثارگران نه تنها وظیفه ما است، بلکه برای ما بسیار روحیه‌بخش است. متأسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری همایش‌های بزرگ و دیدار جمعی با ایثارگران میسر نیست اما تلاش می‌کنیم دیدارهای رو در رو را با ایثارگران عزیز داشته باشیم تا از برکت وجود آنان بهره‌مند شویم.

وی در بخش پایانی سفر خود با حضور در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین، ساخت مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در خصوص قیام امام حسین (ع)، گفت: ایشان هدف از قیام و حرکت خود را رشد و پیاده‌سازی ارزش‌ها و سیره اهل بیت (ع) و امت رسول الله (ص) دانسته‌اند و آخرین پیام ایشان نیز «هل من ناصر ینصرنی» بود. اگر امروز از شهدا و ایثارگران صحبت می‌کنیم و برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت می‌کوشیم، در واقع لبیکی است که به آن ندای حضرت سیدالشهدا (ع) می‌دهیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به سخن امام خمینی (ره) در خصوص خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر امام (ره) خدمت در بنیاد را مساوی خدمت به پیامبر اسلام (ص) دانسته‌اند و اگر مقام معظم رهبری با فضیلت‌ترین خدمت را خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرده‌اند، در واقع به اعتبار جامعه هدف این مجموعه است؛ قداست و عزت بنیاد شهید و امور ایثارگران به برکت شهدا، جانبازان و آزادگان است و ما وظیفه داریم این عظمت و بزرگی محل خدمتمان را درک کنیم و بر اساس آن پیش برویم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: هیچ جای تاریخ و دنیا به جز صحنه عاشورا شاهد چنین فداکاری‌ها و ایثارگری‌هایی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورده نبوده‌ایم. اگر ما خدمتگزار چنین عزیزان و بزرگانی هستیم باید با رویکرد جهادی پیش برویم زیرا نمی‌توان با الگوهای اداری چنین وظیفه سنگینی را عملی کرد.

اوحدی در ادامه به بیان نکاتی در خصوص اشتغال ایثارگران، پرداخت معوقات، تشکیل کارگروه‌های خدماتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیسیون‌های پزشکی و پرداخت حق معیشت به جانبازان پرداخت.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام نیز در این جلسه با اشاره به انجام دیدارهای مستمر با ایثارگران استان ایلام، گفت: استان ایلام از مناطق محروم کشور است و نیاز به توجه بیشتر در خدمات رسانی به این عزیزان احساس می‌شود. وی در ادامه به بیان مسائل و مشکلات مربوط به ایثارگران استان ایلام پرداخت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها