مدیر کل حوزه هنری لرستان:

برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همه باید ید واحده باشیم

محمد کرم اللهی گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همه باید ید واحده باشیم و در یک جبهه حرکت کنیم.
کد خبر: ۴۱۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴ - 24August 2020

برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همه باید ید واحده باشیم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «محمد کرم اللهی» مدیرکل حوزه هنری لرستان، در دیدار با سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، «حوزه هنری» را دو واژه مقدس دانست و اظهار داشت: «حوزه» به واسطه‌ی نسبتی که  با حوزه‌های دینی و اعتقادی و بینش اسلامی دارد به یادگار مانده است و اسم «هنر» که اصالتا در مفهوم حوزه‌های اعتقادی یک مفهوم والای بلند و مقدس است.

وی افزود: حوزه هنری، سازمانی با اهداف و ماموریت‌های متمرکز و مشخص است که در مسیر جبهه فرهنگی انقلاب حرکت می کند.

کرم اللهی  به ساخت باغ موزه دفاع مقدس لرستان اشاره کرد و گفت: باغ موزه دفاع مقدس لرستان مکانی برای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس و انتقال آنها به نسل های آینده است.

مدیرکل حوزه هنری لرستان با بیان اینکه ساز و کار مدیریتی باغ موزه‌های دفاع مقدس باید مشخص باشد، خاطرنشان کرد: جایگاه و شرایط موزه‌ها باید مشخص باشد. چه در  سطح ملی و چه در سطح جهانی، باید ما یک گام جلوتر باشیم؛ تفاوت در موزه‌هاست که به آن ها جذابیت  می‌دهد.

وی با اشاره به سرداران لرستانی که  در دوران دفاع مقدس در کنار سایر رزمندگان صحنه‌های بی‌نظیری از حماسه و ایثار به یاد گار گذاشتند، تصریح کرد: همه مدیران، مسئولین استانی، سرداران و پیشکسوتان دفاع مقدس لرستانی باید به هر نحوی که می‌توانند در سرعت ساخت موزه دفاع مقدس استان سهیم باشند.

کرم اللهی با بیان اینکه در راستای تسریع ساخت و بهره برداری از موزه دفاع مقدس لرستان باید  مجمع شورای سیاسیت گذاری حقیقی  تشکیل شود، گفت: بخش تمدنی شهر را موزه‌ها می‌سازند؛ موزه دفاع مقدس لرستان باید از شرایط مناسبی برخوردار باشد.

مدیرکل حوزه هنری لرستان با اعلام آمادگی برای مشارکت و همگرایی در برنامه‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: بخشی از دوره های آموزشی تالیف کتب تاریخ شفاهی  در حوزه هنری لرستان انجام شده است.

وی تجلیل از نویسندگان و شاعران دفاع مقدس را کاری ارزشمند دانست و گفت:  نویسند گان و هنرمندان  نقش به‌سزایی در ماند گاری دستاوردهای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

کرم اللهی افزود: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همه باید ید واحده باشیم و در یک جبهه حرکت کنیم.

مدیر کل حوزه هنری لرستان انجام فعالیت‌ها را به‌صورت مشارکتی کاری ارزشمند و عامل وحدت دانست و ادامه داد: حوزه هنری لرستان در تولید کتاب عکس «چشم و چراغ»، ساخت مستندات شهدای استان و سایر فعالیت‌های ادبی و هنری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نهایت همکاری را خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار