دیدار سرهنگ پاسدار «منصور زارع» با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی

سرهنگ پاسدار «منصور زارع با دکتر «محمدرضا میرجلیلی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان دیدار و به مناسبت روز پزشک از زحمات وی تقدیر و تجلیل کرد.
کد خبر: ۴۱۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹ - 24August 2020

گروه استان‌های دفاع‌پرس - مسعود حیدری؛ سرهنگ پاسدار «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با دکتر «محمدرضا میرجلیلی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان دیدار و به مناسبت روز پزشک از زحمات وی تقدیر و تجلیل کرد.

منصور زارع در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات پرسنل دانشگاه و عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم اظهار داشت: امسال با توجه به اینکه چهلمین سالگرد دفاع مقدس است، از سوم خرداد تا پایان سال، چهل و سه هفته متوالی است و تمام این هفته‌ها مناسبت‌های خاصی دارد، که این هفته به نام هفته دولت و نقش جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس نام گذاری شده و تمام فعالیت‌هایی که توسط دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان و در سطح کشور انجام شده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: وظیفه داشتیم که در این هفته ارزشمند اعلام آمادگی داشته باشیم که در مواردی که در حوزه دفاع مقدس مربوط به جامعه خدوم پزشکی است به عنوان سرباز کوچک در خدمت باشیم و بتوانیم قدم‌های خوبی را با حمایت مجموعه دانشگاه شهید صدوقی به ویژه دکتر میرجلیلی، ریاست دانشگاه برداریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد افزود: کارهای بسیار ارزشمند در این حوزه انجام شده است و کنگره‌های متعددی برای شهید «پاک‌نژاد» و شهید «رهنمون» و شهدای سلامت از سوی این حوزه برگزار شد و تجربیات بسیار خوبی کسب شد.

منصور زارع تشریح کرد: چهل سال پیش دشمنی به خاک کشور ما حمله کرد که تمام وجودش و هدفش کاملا مشخص بود و همه جامعه ایران اسلامی در صدد دفاع از این مرزو بوم برآمدند که بخشی از آن مدافعان، هم در خط مقدم جبهه و هم پشت جبهه کادر درمانی و پزشکی بودند.

وی بیان داشت: همان طور که چهل سال پیش همه بسیج شدند و جلوی دشمن ایستادند و از خاک این سرزمین دفاع کردند و این دورانی که در حال حاضر در پیش روی ماست مقابله با یک دشمن نامرئی است. کادر پزشکی ما همچون چهل سال گذشته در خط مقدم مقابله با این ویروس هستند و همه مردم قدردان زحمت‌های این بزرگواران هستند.

زارع با اشاره به شهدای عرصه سلامت و شهید سلامت یزد «شمس الدینی» اظهار داشت: به عنوان شهروند ایرانی افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که همه مردم از پزشکان و مسئولین در مقابل این جریان با تمام وجود آمدند و جان خود را فدا کردند. شهید شمس الدینی در جریان سیل خوزستان نیز حضور داشت و از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نمی‌کرد.

منصور زارع با اشاره به مسئله‌ای که از دید همه مردم پنهان نیست و جامعه پزشکی علاوه بر وظیفه سنگینی که در مقابل ویروس کرونا دارند و در جهت کاهش آلام و درد و رنج‌های مردم برای نجات جان آنها زحمت می‌کشند اظهار کرد: دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای این جامعه بسیار مهم بوده و هست و یک بخشی از آن در حوزه کمک‌های مومنانه و رزمایش‌های مومنانه بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر رفع نیازهای درمان، کمک‌های فراوانی در حوزه رزمایش‌های مومنانه و کمک به نیازمندان صورت گرفت و گزارش‌های بسیاری به دست ما رسید و شایسته تقدیر است.

زارع با اشاره به ثبت خاطرات رزمندگان دفاع مقدس افزود: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در حال ثبت خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس است که دانشگاه علوم پزشکی قدم‌های خوبی را در این زمینه برداشتند و جلد سوم ثبت خاطرات آماده رونمایی است و انشالله جلد چهارم این کتاب برای رونمایی در هفته دفاع مقدس آماده خواهد شد.

وی ادامه داد: ثبت خاطرات مقابله با ویروس کرونا در حال حاضر بسیار ارزشمند خواهد بود و ما در دوران دفاع مقدس برای ثبت خاطرات تعلل کردیم و بعد از دفاع مقدس زمان گذشت و بسیاری از خاطرات آن زمان را به دلیل کهولت سن رزمندگان و فراموشی از دست دادیم. با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی که بیان کردند شخصی پیدا شود مثل شهید «مرتضی آوینی» که این خاطرات و حماسه‌ها را مانند روایت فتح به تصویر بکشد و ثبت و ضبط کند باید در این مورد همت کرد که آیندگان بدانند چه کسانی در این جامعه حضور داشتند و با همت و همدلی که داشتند از این ناملایمات و سختی‌ها برآمدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در پایان بیان کرد: در موزه فرهنگی و هنری دفاع مقدس یزد یک بخشی را با حضور دکتر میرجلیلی به پاس زحمات کادر درمانی و جامعه پزشکی هم در دوران دفاع مقدس و هم در دوران مقابله با ویروس کرونا به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داده خواهد شد که سال‌های سال در موزه ماندگار خواهد شد.

دکتر میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: محرم امسال با هرسال دیگر متفاوت است و همین متفاوت بودن باعث شده تجربه جدید را داشته باشیم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عزاداری بپردازیم.

وی با گرامی‌داشت یاد شهید رجایی و باهنر و هفته دولت ادامه داد: انشالله بتوانیم دولتمردانی مانند این شهیدان را تربیت کنیم. مستند‌سازی وقایع ایام کرونا کمتر از مستند‌سازی ایام جنگ نیست. صحنه همان صحنه ولی با شکل و شمایل دیگری است. نباید زمان را از دست دهیم و مستند سازی این کار را که یک مجموعه درس و کتابی است بایستی دنبال کرد و این مجموعه در استان یزد می‌تواند مجموعه کاملی باشد.

در پایان این دیدار از کتاب «روزگار همدلی 3» که  مربوط به جامعه ایثارگری کادر بهداشت و درمان شهرستان میبد است رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها