سخنگوی وزارت خارجه با مردم سیل زده افغانستان ابراز همدردی کرد

سعید خطیب زاده در پی وقوع سیل در افغانستان با دولت و مردم این کشور ابراز همدردی کرد.
کد خبر: ۴۱۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵ - 26August 2020

سخنگوی وزارت خارجه با مردم سیل زده افغانستان ابراز همدردی کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به دنبال وقوع سیل در برخی مناطق افغانستان که به بروز تلفات انسانی و همچنین آسیب مادی منجر شده است، با دولت و مردم این کشور ابراز همدردی کرد.

«وحیده شهکار» سخنگوی والی پروان اظهار داشت که جاری شدن سیل بامداد امروز در شهر چاریکار مرکز ولایت پروان منازل مسکونی بسیاری را تخریب کرده است افراد زیادی زیر آوار گیر مانده‌اند.

از سوی دیگر، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان نیز از جاری شدن سیل در ولایت‌های پروان، کاپیسا، پنجشیر، میدان وردک، لوگر، پکتیا، پکتیکا، نورستان و ننگرهار خبر داده است.

در اعلامیه این وزارتخانه آمده است که براساس گزارش‌های ابتدایی در نتیجه جاری شدن سیل در این ولایت‌ها در مجموع 35 نفر کشته و 43 نفر دیگر زخمی شده‌اند.این وزارتخانه گفته در اثر جاری شدن سیلاب در مرکز ولایت پروان نیز 30 نفر کشته و 20 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث تاکید کرده که این آمار ابتدایی است و احتمال افزایش شمار تلفات و خسارات ناشی از بارندگی و سیل در این ولایت وجود دارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها