شهیدی که دیدار با امام قوت جانش بود

شهید محمود لطفی از شهدای وزارت کشاورزی و از ارادتمندان به حضرت امام (ره) بود که در نخستین روز از اولین اعزام خود در مسیر کرخه نور مفقودالاثر شد.
کد خبر: ۴۱۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱ - 27August 2020

شهیدی که دیدار با امام قوّت جانش بودگروه استان‌های دفاع‌پرس؛ شهید مفقودالاثر محمود لطفی فرزند مظفر در دوم فروردین سال ۱۳۳۴ در قم به دنیا آمد. وی پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و دبیرستان، به تحصیل خود در رشته کشاورزی در دانشگاه تبریز ادامه داد و پس از پایان تحصیل به عضویت در وزارت کشاورزی در آمد.

با اوج گیری مبارزات انقلاب علیه رژیم طاغوت، وی نیز به جمع انقلابیون پیوست و در تظاهرات و مبارزات ۱۷ شهریور و ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ حضوری فعال داشت.

وی پیروی از اوامر امام خمینی (ره) را مشی خود ساخته بود و عشق و علاقه وافری به ایشان داشت. هر وقت امام را می‌دید، گویی نور ایمان دوباره در دل و جانش قوت می‌گرفت و می‌گفت: جان و قلبی دوباره گرفت و دلم روشن شد.

شهید لطفی در دوران خدمت سربازی خود به فرمان امام خمینی (ره) از پادگان فرار کرد. در تمامی اعتصابات و اعتراضات دانشجویی علیه رژیم شرکت می‌کرد و در بحبوحه پیروزی انقلاب اسلامی، با نیرو‌های انقلابی ارتباط تنگاتنگ داشت بخصوص در وزارت کشاورزی نسبت به پاکسازی این مجموعه از نیرو‌های وابسته به طاغوت همکاری داشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان مانوس و مالوف با شعائر دینی و انقلابی همچون نماز جمعه و دعای کمیل و خدمت به مردم بود و حتی با وجود میهمان، همه را به دعا دعوت می‌کرد، آخر هفته که به قم می‌آمد، بخصوص در فصل سرما، به زائران غریب که فاقد امکانات بودند، رسیدگی و توجه می‌کرد و در منزل از آنان پذیرایی می‌نمود.

این شهید بزرگوار روز ۱۲ مهر سال ۱۳۵۹ در حالی که تنها دو هفته از شروع جنگ تحمیلی دشمن بعثی علیه ایران اسلامی، می‌گذشت، برای نخستین بار عازم جبهه شد و در اولین روز از اعزام به جبهه، در مسیر کرخه نور با رگبار تیراندازی نیرو‌های دشمن مواجه شده و اتوبوس حامل وی و همکاران و همرزمانش به ناچار تغییر مسیر می‌دهد. راننده اتوبوس به اسارت دشمن در می‌آید و از شهید لطفی و همرزمان وی تاکنون هیچ نشان و اثری در دست نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار