چهل‌سالگی سرو/ شهید «شهنور ویسی»؛

جامعه‌ای که شهید ندهد همه آن جامعه آماده نمی‌شود

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «شهنور ویسی» آمده است: عقیده من این است که تا یک جامعه شهید ندهد همه آن جامعه آماده نمی‌گردد. می‌خواستم دنباله رو راه شهیدان کربلای حسین (ع) و شهیدان کربلای این زمان باشم. خوشحالم جانم را نثار اسلام و مکتب محمد (ص) و علی (ع) می‌کنم.
کد خبر: ۴۱۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ - 28August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالروز شهادت امیر سرافراز اسلام سرتیپ شهید «شهنور ویسی» از شهدای شهرستان کلاردشت فصل‌هایی از زندگی‌نامه و وصیت‌نامه این شهید بزرگوار را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

امیر سرافراز اسلام سرتیپ شهید «شهنور ویسی» متولد ۱۳۳۶/۷/۶در روستای «کلنو» از توابع شهرستان کلاردشت در خانواده‌ای زحمتکش و متدین چشم به جهان گشود. تا سن هفت سالگی در کانون گرم خانواده که  شغل آنها کشاورزی بوده، پرورش یافت.

تحصیلات ابتدائی را در روستا سپری کرد. برای ادامه تحصیل در دوره  راهنمائی بدلیل نبود امکانات آموزشی به شهر حسنکیف رفت. بدلیل کمبود ماشین بیشتر مواقع فاصله روستا تا شهر حسنکیف که حدود هشت کیلو متر است با پای پیاده رفت و آمد می‌کرد.

با سپری کردن دوران راهنمائی به خاطر علاقه به علم و دانش با توجه به نبودن دبیرستان در منطقه کلاردشت به شهر چالوس رفت و در دبیرستان شبانه دکتر علی شریعتی در رشته علوم طبیعی  ثبت نام کرد.

جامعه‌ای که شهید ندهد همه آن جامعه آماده نمی‌شود

با توجه به مشکلات اقتصادی خانوده روزها کار می‌کرد و شبها به تحصیل ادامه می‌داد که در سال ۱۳۵۶ موفق به اخذ مدرک دیپلم در رشته علوم طبیعی شد. بعد از فراغت از تحصیل به دامن خانواده بازگشت و در جهت کمک به خانواده با پدر خود مشغول به کار کشاورزی شد. و در همان سال از خدمت سربازی معاف شد.

در سال ۱۳۵۷با ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی زندگی سیاسی شهید شروع شد. و با شرکت در راهپیمایی‌های زمان انقلاب دوشا دوش مردم منطقه سهم بسیار بالایی در بیداری جوانان محل زندگی خود داشت.

با فرمان امام مبنی بر شکل گیری شوراهای اسلامی و برگزاری انتخابات در روستا با رای قاطع مردم روستای کلنو به عنوان شورا ی محل انتخاب شد و در زمان ایشان خدمات بسیار ارزنده‌ای به مردم روستا ارائه شد.

جامعه‌ای که شهید ندهد همه آن جامعه آماده نمی‌شود

این شهید پایه‌گذار صندوق خیریه محل بود. با فرمان امام مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی، عاشقانه و خالصانه بدون هیچگونه چشم داشتی وارد جهاد سازندگی منطقه کلاردشت شد و مدت یکسال در این نهاد مقدس مشغول به خدمت بود.

با شروع جنگ تحمیلی با توجه به اینکه از خدمت سربازی معاف بود وارد دانشکده افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و پس از طی دوران آموزشی در تهران و شیراز، داوطلبانه در سال ۶۱ به مناطق عملیاتی غرب در لشگر  ۲۸ کردستان تیپ ۲سقز گردان ۱۲۰بانه اعزام شد و به عنوان فرمانده دسته موشک‌انداز مشغول پاسداری از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

این شهید بعد از چندین ماه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل نهایتاً در اثر برخورد با مین کاشته شده توسط ضد انقلاب منفور در تاریخ ۱۳۶۲/۶/ ۷به درجه رفیع شهادت نائل آمد. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

جامعه‌ای که شهید ندهد همه آن جامعه آماده نمی‌شود

وصیت‌نامه شهید:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّ اللَّهَ اشتَرىٰ مِنَ المُؤمِنينَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ»

خداوند از مومنین جانها و مالهایشان را می‌خرد و در مقابل بهشت می‌دهد. بهترین نوع مردن شهادت در راه خدا می‌باشد. کسانی از مرگ می‌ترسند. که از اعمال گذشته خود وحشت دارند. ولی کسی‌که اعمال نیکو انجام داده باشد آرزو دارد هر چه سریعتر اعمال درست خود را ببیند.این دنیا به منزله محل کشتزار می‌باشد و مرگ دیواری است بین این زندگی و زندگی آخرت و در آن دنیا هر چه زراعت کرده باشد درو می‌کند.

«الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ» اوست آنکه مرگ و زندگی را آفرید تا بیازماید شما را که درصحنه پیکار حق و باطل کدامین از شما نیکو کارتر است.

جامعه‌ای که شهید ندهد همه آن جامعه آماده نمی‌شود

ما را همیشه از گلگون کفنان این نوید بوده است که تاریخ سراسر افتخار و خونبار شیعه را با خون سرخ زنده نگه داشت.

«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ»

تمامی شهدا این ستاره‌های درخشان آسمان انقلاب اسلامی و رقم زنان صفحات  زرین تاریخ که پیمان وفاداری خود را بخون مهر نموده و به نور پیوسته‌اند و در همیشه تاریخ چون برق قطرات اشکی که بر گونه چین خورده مادرانشان جاری شد و جهان را به جلوه  خود جلا بخشید بیاد مانده و راهشان چون شمعی بین صفا و مروه در ایام حج پررهرو خواهد بود.

بار پروردگارا از تو عاجزانه می‌خواهم که توفیق شهادت را نصیبم گردانی و مرا بیامرزی. خدایا! من که نتواستم در جهان مادی شکر نعمتهای تو را بگویم. ما در نزد پیامبران و امامان خجلیم. ای خدا طلب آمرزش می‌کنم. عقیده من این است که تا یک جامعه شهید ندهد همه آن جامعه آماده نمی‌گردد. می‌خواستم دنباله رو راه شهیدان کربلای حسین (ع) و شهیدان کربلای این زمان باشم. خوشحالم جانم را نثار اسلام و مکتب محمد (ص) و علی (ع) می‌کنم.

جامعه‌ای که شهید ندهد همه آن جامعه آماده نمی‌شود

برادرم تو وارث لباس رزمم می‌باشی. تو باید تداوم بخش راه تمام شهیدان باشی. ما به خاطر خدا و اسلام و قرآن به جنگ علیه صدام و مزدوران آمریکائی آمده‌ایم تا ریشه متجاوزان را بر اندازیم و قدس را آزاد کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها