وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا یک‌سوم نظامیان خود را از عراق خارج می‌کند

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی خبر داد که وزارت دفاع آمریکا قصد دارد طی ماه‌های آینده یک سوم از نظامیان خود در عراق را خارج کند تا تعداد نظامیان آمریکایی در این کشور غرب آسیا، به 3500 نظامی کاهش یابد.
کد خبر: ۴۱۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱ - 28August 2020

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا یک‌سوم نظامیان خود را از عراق خارج می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، روزنامه «وال‌استریت ژورنال» در گزارشی به نقل از مقاماتی که خواست نامشان فاش نشود اعلام کرد وزارت دفاع آمریکا طی ماه‌های آینده یک سوم از نیروهای خود در عراق را کاهش خواهد داد.

بر اساس گزارش این روزنامه، این روند بین دو تا سه ماه به طول خواهد انجامید.

هیچکدام از مقامات پنتاگون و عراقی درباره گزارش منتشر شده در روزنامه وال‌استریت ژورنال درباره کاهش نظامیان آمریکایی اظهار نظری نکرده‌اند.

این روزنامه نوشت که تعداد نظامیان آمریکایی در عراق به سطح پیش از آغاز فعالیت ائتلاف بین‌المللی ضد داعش باز خواهد گشت.

در حالی که آمریکا حدود 5200 نظامی در عراق دارد بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، تعداد نظامیان آمریکایی به 3500 نظامی کاهش خواهد یافت.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق که چند روز پیش به واشنگتن سفر کرده بود به نقل از رئیس جمهور آمریکا خبر داده بود که نیروهای آمریکایی طی سه سال آتی، از عراق خارج خواهند شد و آنان در پی استقرار نیروهای خود در خارج از عراق هستند.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان را در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار