روحانی در مراسم گرامیداشت روز فناوری فضایی:

در علم و پیشرفت از کسی اجازه نمی‌گیریم و نخواهیم گرفت

رئیس جمهور گفت: در دولت یازدهم در زمینه هسته‌ای پیشرفته‌ای زیادی کردیم که تحت‌الشعاع مذاکرات قرار گرفته است. ما در علم و پیشرفت از کسی اجازه نمی‌گیریم و نخواهیم گرفت.
کد خبر: ۴۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶ - 17February 2015

در علم و پیشرفت از کسی اجازه نمی‌گیریم و نخواهیم گرفت

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز (سهشنبه) در مراسم گرامیداشت روز فناوری فضایی اظهارداشت: ملت ایران و  دانشمندان و محققین ما در دانشگاهها و پژوهشگاهها و بخش صنعت و ماهوارهبر مصمم هستند تصمیماتی قاطع برای پیشرفت و برای سلطه بر این فناوری بگیرند.

وی افزود: قرآن مجید به ما میگوید شما میتوانید از همه قطرهایی که در فضا وجود دارد عبور کنید. البته این عبور عبور آسانی نیست و باید در آن نفوذ کرد و این بدان معناست که در این مسیر با موانع مختلف مواجه هستیم و باید از موانع به سمت اهداف حرکت کرد.

روحانی اضافه کرد: برای این کار نیاز به سلطه و تسلط بر علوم هستیم که این امر نیازمند برنامهریزی، هدفیابی و هم د ستیابی به همه اهداف است.

رئیسجمهور اظهار داشت: امروز در مجموعه دانش فضایی همه تحقیقات را که در کنار هم قرار میدهیم برای ما روشن میشود که چه میخواهیم.

وی ادامه داد: دانش هوافضا یک دانش راهبردی است. کشوری که وارد این عرصه میشود درواقع بعدی از اقتدار ملی را توسعه داده است.

روحانی گفت: برنامه دولت این است که برای تولید واکسن در داخل اقدام کنیم و قدم به قدم پیش میرویم به طوریکه در برخی واکسنها خط تولید هم افتتاح شده است.

وی ادامه داد: در زمینه ژنتیک نیز حرکت سریعی داریم و خوشبختانه علما و فقها نیز در را به روی این تکنولوژی باز گذاشتند هرچند در برخی کشورها موانع وجود دارد البته ما اصول اخلاقی را رعایت میکنیم.

وی ادامه داد:در دولت یازدهم در زمینه هستهای پیشرفت بسیار مهمی کردهایم ولی مذاکرات پر سر و صدا است و این فعالیتها را تحت الشعاع قرار میدهد وگرنه با شتاب بیشتر در حال فعالیت هستیم.

روحانی گفت: نه تنها دولت یازدهم که در جمهوری اسلامی برای پیشرفت در علم و دانش از کسی اجازه نمیگیریم و نخواهیم گرفت.

روحانی افزود: به دلیل اینکه با دنیا تعامل میکنیم علم را کنار نمیگذاریم البته گاهی دشمنان ما میخواهند در توسعه علمی برای فشار به مردم بهانهجویی کنند که دولت این بهانهها را از دست دشمن میگیرد.

رئیسجمهور اظهار داشت: گاهی برخی کلمات و موضعگیریها به دشمن در بهانهگیری کمک میکند یا اینکه اتهامات بیاساس و ناروایی که به مردم دارد را ثابت کند. ولی تلاش دولت یازدهم این است که حربه بهانهگیری را از دست قدرتهایی که علیه ملت ایران تلاش میکنند بگیرد، این کار را شروع کردیم و تا روزی که معلوم شود این حربهها واقعی نیست ادامه میدهیم.

روحانی گفت: دولت یازدهم متوجه شد که در مسئله علوم فضایی از نظر ساختاری به هم ریختگی وجود دارد و از هرجا تکهای را جمع کردند تا پیشرفت بیشتر شود ولی ما دیدیم بسیاری از مراکز علمی باید زیر نظر مسئول مستقیم باشد تا بهتر پیشرفت کند و به همین دلیل سازمان فضایی و پژوهشگاه مربوطه را در اختیار وزارت ارتباطات قرار دادیم.

وی افزود: دانشگاهها هم باید به فعالیت خود ادامه دهند و سازمان ملی فضایی نیز در اختیار معاونت علمی قرار میگیرد تا به هماهنگیها بپردازد.

روحانی گفت: به شما تبریک میگویم و سپاس ملت ایران را منتقل میکنم و میگویم که تصمیم قاطع دولت برای ادامه راه در زمینه فناوریهای نو از جمله علوم فضایی است و تمام توان خود را در این زمینه به کار میبندد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار