یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

نمایش اقتدار ایران در حماسه بزرگ حسینی

ملت امام حسین با وجود تبلیغات منفی دشمنان در دوران کرونا با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و هوشمندی و خلاقیت با پیوند شور و شعور حسینی عزاداری ایام حزن و اندوه محرم را در تاریخ ماندگار کردند و حماسه‌ای بزرگ آفریدند.
کد خبر: ۴۱۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۸ - 01September 2020

//////////////////////////گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس_ سمانه حسن‌خانی؛ ملت بزرگ و ولایتمدار ایران با وجود تبلیغات رسانه‌های فارسی زبان معاند برای کمرنگ ساختن و عدم برگزاری عزاداری حسینی در ایام کرونا، حماسه بزرگ حسینی را با شور و شعوری وصف‌ناپذیر برگزار کردند.

این رسانه‌های معلوم‌الحال BBC، من و تو، VOA، ایران اینترنشنال و ... با سیاست دروغینی که برگزاری عزاداری در ماه عزای سید و سالار شهیدان شیوع ویروس کرونا را بیشتر کرده و مردم به زحمت خواهند افتاد عرض اندام کردند و مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی با حضوری باشکوه در دهه اول محرم پاسخ کوبنده خود را در سوگواری این ماه حزن و اندوه به آنها دادند.

این رسانه ها که فقط سوژه هایشان را معطوف به جمهوری اسلامی کردند پس از سناریوهای متعدد شکست خورده ترور، آشوب، اغتشاش، تحریم و تهدید باز هم بیکار ننشستند و اینبار پروژه ماه محرم و موضوع سلامت در دوران کرونا را کلید زدند تا مذهب، معنویت و آیین سوگ امام حسین (ع) را به حاشیه رانده و آن را کمرنگ کنند.

جالب است همین داعیان روشنفکری و دموکراسی اروپایی و آمریکایی که به خود اجازه می دهند نقل هر مجلس شوند با این همه امکانات و تجهیزات مغلوب کرونا شدند و آمار مبتلایان و تلفات جانی آن‌ها بسیار بیشتر از جمهوری اسلامی ایران است؛ و جالب‌تر اینکه در اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی و حتی اقصی نقاط جهان بیرق عزای حسینی به اهتزاز در آمده و مراسم عزاداری با شکوهی برگزار شد.

مردم همین دو قاره مذکور به دنبال محدودیت‌های کرونایی دست به تظاهرات زده‌اند که همین تجمع گسترده خود به تنهایی عاملی برای انتقال ویروس است؛ دولتمردانشان نمی توانند پاسخگوی نیازها و اقناع شهروندانشان باشند و بحران خودشان را حل کنند، آن‌وقت در حال نسخه پیچیدن برای کشور مقتدر ایران هستند.!

آری دشمنان نظام و انقلاب اسلامی گوش و چشم خود را بیشتر باز کنند تا ببینند سایه سنگین ویروس کرونا عزاداری حسینی را پربارتر کرد؛ مردم ایران به‌رغم شرايط خاص با رعايت پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزای حسينی را با شکوهی خاص برگزار کردند و اوج ارادت خود را به خاندان نبوت (ع) در روز عاشورا نشان دادند.

ملت امام حسین با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و هوشمندی و خلاقیت نه فقط ویروس کرونا را دور زدند، بلکه آرزوی به گور نشسته بنی‌امیه‌ها، آل‌زیادها و یزیدیان امروز را به نظاره نشستند که چگونه در دور باطل اهداف خود می‌لولند.

همت، همدلی و همراهی مردم با یکدیگر در دوران کرونا در تاریخ این مرز و بوم ماندگار شد و با تاسی از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی شور و شعور حسینی را با برپایی عزای حسینی ‌(ع) و رعایت کامل اصول بهداشتی درآمیختند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با برپایی مراسم سالانه سوگ حسینی‌ (ع) در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور یک سخنران، یک مداح و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این موضوع مهم را به همگان گوشزد کردند که اقامه عزای حسینی تعطیل بردار نیست و حتی در دوران سرد کرونا هم باید سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش به بهترین وجه ممکن حتی با کمترین امکانات هم برگزار شود.

خلاقیت مردم دوستدار مکتب حسینی در این دوران هم بسیار جالب و چشمگیر بود از پویش های هر خانه یک حسینیه و عزاداری مداحان در کنار خانه شهدا گرفته تا تبدیل مدارس و ورزشگاه‌ها به حسینیه، سوگواری سیار در خیابان‌ها، برپایی مراسم در بیمارستان‌ها برای بیماران، نذورات فرهنگی و تامین مایحتاج نیازمندان و تهیه بسته‌های کمک مؤمنانه و در کنار اینها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی عزاداران در نوع خود بی‌نظیر بود و ملت امام حسین را به رخ جهانیان کشید.

این حضور باشکوه عزاداران حسینی در مناطق مختلف کشور و جهان با وجود تبلیغات منفی دشمنان نظام علیه آیین محرم و سوگواری عاشورا بار دیگر نشان داد که دلدادگی و عشق به خاندان اهل بیت (ع) مرز نمی شناسد و تحت هر شرایطی حماسه حسینی پربارتر و گسترده تر از گذشته برگزار می‌شود و این تیر دشمنان است که همیشه در همه عرصه‌ها به سنگ می‌خورد و ناکامی بزرگ همیشه برای آن‌هاست..

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها