شهید «محمدرضا غیاثی زارچ»:

در جامعه ما روحانیون همواره رهگشا و راهبر امت بوده‌اند

شهید «محمدرضا غیاثی زارچ» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده‌است: در جامعه ما روحانیون همواره رهگشا و راهبر امت بوده‌اند. در برابر هیچکس جز خدا تسلیم نشوید.
کد خبر: ۴۱۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ - 01September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، خانواده شهدا همانگونه که امام راحلمان فرمودند، چشم و چراغ ملتند و چه در پیروزی انقلاب و چه در تداوم آن، به ویژه هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع) نقش آفرینی کردند و در این راه فرزندان خود را تقدیم این خاک کردند که در ادامه سطور زندگی چند تن از شهدای استان یزد که در یازدهم شهریور مسیر شهادت در راه خدا و سرافرازی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را انتخاب کردند از نظر می‌گذرانیم.

شهید «محمدرضا غیاثی زارچ»

در چامعه ما روحانیون همواره رهگشا و راهبر امت بوده‌اند

متولد: 1343/8/28

شهادت: 1363/6/11 کوشک خرمشهر

عملیات: والفجر هفت

محل خاکسپاری: گلزار شهدای باغ رضوان زارچ

زندگی‌نامه: بیست و هشتم آبان 1343، در شهر زارچ از توابع شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش حسینعلی، کارگر کارخانه بود و مادرش زینب نام داشت. تا سطح یک در رشته فقه و اصول در حوزه علمیه درس خواند. طلبه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. یازدهم شهریور 1363، به عنوان تک‌تیرانداز در کوشک بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر، شهید شد. پیکر وی را در گلزار شهدای باغ رضوان زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه:

در جامعه ما روحانیون همواره رهگشا و راهبر امت بوده‌اند.

هرکاری می‌کنید نیت پاک داشته باشید.

در برابر هیچکس جز خدا تسلیم نشوید.

شهید سید «علی محمد فروغ نیا»

در چامعه ما روحانیون همواره رهگشا و راهبر امت بوده‌اند

متولد: 1342/4/5

شهادت: 1364/6/11 جاده آبادان - اهواز

محل خاکسپاری: گلزار شهدای خلدبرین

زندگی‌نامه: پنجم تیر 1342، در شهرستان یزد دیده به جهان گشود. پدرش آقاجلال، کارمند اداره اوقاف بود و مادرش عصمت نام داشت. تا چهارم متوسطه در رشته مکانیک درس خواند. به‌عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. یازدهم شهریور 1364، به عنوان تیربارچی در محور اهواز آبادان دچار سانحه رانندگی شد و بر اثر ضربه مغزی به شهادت رسید. پیکر وی را در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه:

همیشه و تا آخرین لحظه به فکر و یاد قطرات خون آن عزیزان باشید که به ناحق ریخته شد.

انشااله این انقلاب اسلامی پیشاهنگی برای ظهور حضرت مهدی باشد.

شهید «جابر کریمی عزآبادی»

در چامعه ما روحانیون همواره رهگشا و راهبر امت بوده‌اند

متولد: 1343/8/12

شهادت: 1362/6/11 مریوان

محل خاکسپاری: گلزار شهدای خلدبرین

زندگی‌نامه: دوازدهم آبان 1343، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش محمدحسین، راننده کارخانه بود و مادرش عصمت نام داشت. تا دوم متوسطه در رشته تجربی درس خواند. به‌عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه حضور یافت. یازدهم شهریور 1362، به عنوان تک‌تیرانداز در هنگام بمباران هوایی مریوان به شهادت رسید. پیکر وی را در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش به خاک سپردند.

شهید «جلیل مدیری»

در چامعه ما روحانیون همواره رهگشا و راهبر امت بوده‌اند

متولد: 1343/2/2

شهادت: 1363/6/11 جنوب (بیمارستان گلستان)

عملیات: والفجر هفت

محل خاکسپاری: گلزار شهدای خلدبرین

زندگی‌نامه: دوم اردیبهشت 1343، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش علی، مربی ورزش بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا چهارم متوسطه در رشته راه و ساختمان درس خواند. راننده لودر بود. در رشته ورزشی تنیس روی میز فعالیت می‌کرد. به‌عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. یازدهم شهریور 1363، در اهواز بر اثر اصابت ترکش به دست و سینه، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش قرار دارد.

فرازی از وصیت‌نامه:

گول زرق و برق دنیا را نخورید چون عاقبت همه ما زیر خروارها خاک است.

چیزی که از انسان برروی زمین می‌ماند کارهای خوب انسان و خوبی‌های اوست که او را جاوید نگه می‌دارد.

شهید «حیدرعلی نظری ندوشن»

در چامعه ما روحانیون همواره رهگشا و راهبر امت بوده‌اند

متولد: 1336/01/09

شهادت: 1360/06/11 بازی دراز

عملیات: پدافندی

محل خاکسپاری: گلزار شهدای حسینیه سفلی ندوشن

زندگی‌نامه: نهم فروردین 1336، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش حسن و مادرش مریم سلطان نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته بازرگانی درس خواند و دیپلم گرفت. به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. یازدهم شهریور 1360، با سمت فرمانده دسته در ارتفاعات بازی دراز هنگام درگیری با نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر وی در حسینیه‌ی ‌سفلای شهر ندوشن تابعه شهرستان میبد به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه:

بدانید که من بی‌هدف راه شهیدان را دنبال نکردم و کسی هم مرا مجبور نکرد.

من به خاطر خدا و اسلام عازم جبهه و جنگ می‌شوم.

شهید «رمضان دهقان نیری»

در چامعه ما روحانیون همواره رهگشا و راهبر امت بوده‌اند

متولد:1338/6/3

شهادت : 1360/6/11 گیلان غرب

محل خاکسپاری: امامزاده محمد کرج

زندگی‌نامه: سوم شهریور 1338، در شهر نیر از توابع شهرستان تفت به دنیا آمد. پدرش حسین، کشاورزی می‌کرد و مادرش صغری نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. کارگر کارخانه بود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. یازدهم شهریور 1360، در گیلان‌غرب هنگام درگیری با نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در همان منطقه بر جا ماند و دوم اسفند 1367، پس از تفحص در امامزاده محمد شهرستان کرج به خاک سپرده شد. مزار یاد بود وی در گلزار شهدای زادگاهش اقع است. برادش رضا نیز شهید شده است.

شهید «حسینعلی میرعلی بیداخویدی»

در چامعه ما روحانیون همواره رهگشا و راهبر امت بوده‌اند

متولد: 1340/6/10

شهادت: 1360/6/11 کرخه نور

محل خاکسپاری: گلزار بیداخوید

زندگی‌نامه: دهم شهریور 1340، در روستای بیداخوید از توابع شهرستان تفت به دنیا آمد. پدرش غلامرضا، کشاورزی می‌کرد و مادرش سکینه نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. او نیز کشاورز بود. سال 1359 ازدواج کرد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. یازدهم شهریور 1360، به‌عنوان دیده‌بان در کرخه نور بر اثر اصابت ترکش به سر و سینه، شهید شد. مزار وی در امامزاده زادگاهش واقع است.

شهید «عباس علی حاتمی مجومردی»

در چامعه ما روحانیون همواره رهگشا و راهبر امت بوده‌اند

متولد: 1341/7/29

شهادت: 1360/6/11 اهواز

محل خاکسپاری: رضوانشهر

زندگی‌نامه: بیست ­و نهم مهر 1341، در روستای مجومرد از توابع شهرستان اشکذر به دنیا آمد. پدرش حسین، کافه دار بود و مادرش معصومه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. به‌عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. یازدهم شهریور 1360، در واحد توپخانه اهواز هنگام انجام وظیفه بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار