نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد؛

ضرورت تولید نظریه اجتماعی و دینی جبهه فرهنگی انقلاب براساس نگاه رهبر انقلاب اسلامی

آیت‌الله احمد مبلغی گفت: رسالت اعضای شورای ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب این است که علاوه بر فعالیت اجتماعی، نظریه اجتماعی دینی و تمدنی را بر اساس نگاه رهبر انقلاب اسلامی تولید کنند.
کد خبر: ۴۱۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱ - 01September 2020

جبهه فرهنگی انقلاب نظریه اجتماعی و دینی را بر اساس نگاه مقام معظم رهبری تولید کند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، آیت الله «احمد مبلغی» نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، در نشست با شورای ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب در لرستان (قرارگاه فرهنگی اجتماعی صاحب‌الامر) با بیان اینکه باید مسیر نگاه به اجتماع را  جدی‌تر بگیریم، اظهار داشت: فعالیت اجتماعی به معنای جامعه سازی در چارچوب تعریف مقام معظم رهبری برای حضور و ساختن جامعه بسیار دقیق است.

وی افزود: این فعالیت اجتماعی به طوری است که  فضای فعالیت‌های اجتماعی را از تشکیلات رسمی جدا و سعی می‌کند تا از طریق ایجاد حلقه‌هایی کانالی به درون عموم مردم با حضور در ساحت و نگاه‌های مختلف زده شود.

وی راه رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی را  ورود مردم به کارها دانست و افزود: ویژگی که اصولا در اندیشه مقام معظم رهبری وجود دارد و کمتر به آن توجه شده، نگاه اجتماعی ایشان است که بر اساس این خصلت حرف‌های ایشان از یک خاستگاه و گفته‌های اساسی معرفتی، فکری و اجتماعی تراوش می‌کند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: با توجه به اندیشه اجتماعی شروع از راس هرم و حرکت به سمت جامعه مقام معظم رهبری از قبل و پس از انقلاب، باید این راس هرم را بر اساس نگاه  مقام معظم رهبری توحید تلقی کنیم که همین اندیشه سبب می‌شود پکیج کاری و جغرافیای فکری و اجتماعی شما (ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب) معنای بیشتری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری توحید را مبدا تحول می‌دانند بیان کرد: با توجه به خلأ معرفتی که وجود دارد دائما باید حرکت حضور «در جامعه، با جامعه و از جامعه» به جامعه تزریق شود که به طور یقین نیازمند اندیشه‌های جامعه شناختی هستیم که در همین راستا در بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری توحید را مبدا تحولات اجتماعی معرفی می‌کنند و چگونگی حرکت از توحید به جامعه به خوبی بیان شده است که تمرکز به این موضوع توشه‌های فکری حرکت در خلال جامعه بر اساس معرفت و اندیشه‌ها توشه‌های گسترده‌تر، مهم و اثرگذار خواهد بود.

مبلغی با بیان اینکه توحید نقطه عزیمتی است که با حرکت فرد و جامعه جلو می‌رود گفت: چنانچه مکانیزم حضور، ورود و نفوذ در جامعه جهت به حرکت درآوردن جامعه و همچنین ارائه تصویر و تعریفی از تمدن اسلامی کنار یکدیگر مطرح شوند نظریه‌ای از مقام معظم رهبری مبنای کار قرار گرفته است در غیر این صورت حرکت از میانه به طور یقین دچار  خلأها و کاستی‌هایی است که فرصت‌هایی را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری را باید مبنایی برای تفسیر فرمایشات امام راحل قرار داد تصریح کرد: گاهی مقام معظم رهبری یک کلام یا جمله می‌گویند که در این جمله یا کلام تفکر عمیقی است که باید این ملزوم فکری کشف شود.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به اعضای شورای ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب در لرستان خاطرنشان کرد: رسالت شما تنها فعالیت اجتماعی نیست بلکه باید نظریه اجتماعی دینی و تمدنی را بر اساس نگاه مقام معظم رهبری تولید  کنید  که همین امر چراغ راه است و می‌تواند راهی که در پیش دارید را تضمین و پایدارسازی و تفکر ماندگاری ایجاد کند چرا که  در عرصه  بسیار شکننده‌‎ای هستیم و باید جامعه را پیچیده‌تر از این دید که فعالیت‌هایی در ابعادی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مکانیزم‌های حضور در جامعه در قرآن به معنای خاص مطرح شده است اظهار داشت: ایجاد امواج اجتماعی تا سر حد فراگیری نسبت به جامعه یک نگاه اسلامی است و در  رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز به این موضوع بسیار توجه شده است ولی این موضوع رسالت سنگینی است چرا که جامعه جهانی شده و همه افکار در اختیار ما نیست.

مبلغی جهانی شدن ارتباطات را خاصیت آخر زمانی دانست و افزود: اگر ارتباطات ما گسترده نباشد در  فضایی که  آخر زمان ایجاد کرده قرار نگیریم تواصل ما کوچک می‌شود و اینکه مقام معظم رهبری پیامی به جوانان کل جهان ارائه می‌کنند نگاهشان تواصل اجتماعی در سطح جهان است که در همین راستا رسالت شما گسترده و نیازمند به تولید فکر است.

وی با بیان اینکه جامعه بدون پیوستگی‌ها و ارتباطات اجتماعی نمی‌تواند حرکت کند، عنوان کرد: علاوه بر  تولید تهذیب نفس، تولید فکر و معرفت اجتماعی در این عصر پیوستگی‌ها و ارتباطات اجتماعی بسیار اهمیت دارد و باید در این فضا ایده و اندیشه تولید کنیم که اگر این چنین نباشد یا در خلأ کار می‌‌کنیم و یا باید از دیدگاه‌های دیگران وام بگیریم که این حرکت درست نیست و به جایی نمی‌رسیم.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فضای مجازی بهترین و قوی‌ترین سرعت را برای پیوستگی و ارتباطات اجتماعی ایجاد می‌کند بیان کرد: نباید از فضای اجتماعی مجازی ترسید بلکه فساد این فضا را باید به گونه‌ای دیگر مهار کرد البته با داشتن اینترنت ملی باید این فضا پاکیزه شود و خودمان را در فضاهای غیر مجازی محصور نکنیم، چراکه فضاهای مجازی اکنون بهترین و قوی‌ترین سرعت را برای پیوستگی و ارتباطات اجتماعی ایجاد می‌‎کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار