از سوی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس؛

اولین نشست کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس در همدان برگزار شد

اولین نشست کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس از سوی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶ - 01September 2020

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، اولین نشست کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس توسط شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان به ریاست «احمدرضا احسانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست این کمیته در سالن جلسات اداره کل ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.

محور اصلی این جلسه موضوعات و برنامه های پیش‌بینی شده به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بود.

مدیرکل ارشاد اسلامی همدان اظهار داشت: هر سال تولیدات نمایشی فاخر در زمینه دفاع مقدس را در برنامه داریم و امسال نیز جشنواره تئاتر مقاومت نیز پا برجاست و هفت اثر نیز در حال تولید است.

احسانی با اشاره به اکران فیلم های حوزه دفاع مقدس در مدارس و شهرستان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس افزود: برپایی نمایشگاه عکس در صورت امکان و یا به صورت مجازی و انتشار موشن گرافیک و کلیپ از برنامه های دیگر این اداره کل در سالگرد 40 سالگی دفاع مقدس است.

وی عنوان کرد: اجرای موسیقی در فضای مجازی به صورت زنده و انتشار آن، طرح «سه شنبه های تکریم» که دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در هر سه شنبه است، برپایی برنامه عصر شعر دفاع مقدس و جلسات نقد کتاب از دیگر برنامه های این اداره کل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: اداره کل ارشاد اسلامی همدان آمادگی کامل جهت مشارکت در حوزه ساخت فیلم کوتاه با ادارات و نهادها خصوصا با انجمن سینمای جوان را دارد و جشنواره نغمه عشق را در ماه محرم و صفر برگزار می کند.

«مهدی دهقان‌نیری» مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم گفت: همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس در مرکز صدای همدان برنامه رادیویی «معبر چهلم» هر پنج شنبه از اول سال تا پایان امسال پخش و در هر برنامه از یکی از پیشکسوتان این عرصه تجلیل می شود.

دهقان‌نیری در ادامه افزود: صدا و سیمای مرکز همدان در حوزه رادیو و تلویزیون آمادگی دارد تا در برنامه های مختلف در ساعات مختلف بخش هایی را به ویژه برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس، خانواده های شهدا و ایثارگران و موضوعات دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس اختصاص دهد.

در پایان جلسه سردار پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان و دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: عاشورایی که شهید حاج قاسم سلیمانی بر پا کرد در کل دنیا اثر گذاشت و این عاشورا ادامه عاشورای حسین (ع) بود، دشمن را به همه شناساند و عاشورا را توسعه داد.

ظفری ادامه داد: لباس امروز تن ما لباس مجاهدت است و لباس مسئولیت ما که بر تن داریم با لباس گذشته بسیار تفاوت دارد و باید ارزش لباس و توفیق خدمت را دریابیم.

در ادامه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان افزود: در دوران دفاع مقدس جریان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای اولین بار توسط ارشاد به نام دفتر حفظ آثار جنگ تحمیلی شکل گرفت و امروز نیز این اداره کل نقش به سزایی در این امر دارد.

وی تصریح کرد: استان همدان در بحث هنرمندان و فعالان هنری در زمینه دفاع مقدس جز پیشکسوتان کشور محسوب می‌شود و ظرفیت های بالایی دارد، قدم گذاشتن در راه هنر دفاع مقدس و هزینه کردن قطعا نتیجه خوبی برای ما و کم کردن نتیجه تلاش های دشمن دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار